Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم خداوردی معتقد است که نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باید از هنرمندان جوان انقلابی حمایت کنند، چرا که بار هنر انقلاب در آینده بر دوش این هنرمندان خواهد بود، باری که شهید سلیمانی بر دوش همه ما گذاشته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌کاظم خداوردی هنرمند تجسمی که با اثری از سردار حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه «سوم خرداد» حضور دارد درباره برگزاری این نمایش و استقبال هنرمندان جوان به‌عنوان آتیه‌سازان هنر انقلاب گفت: بار هنر انقلاب در آینده بر دوش هنرمندان جوان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه نقاشی‌های حمید هادی‌نژاد در آرت سنتر افتتاح شد

کاظم خداوردی هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه نقاشی «سوم خرداد» گفت: آثار حاضر در نمایشگاه از سطوح مختلفی هستند، آثار اساتید و شاگردان آن‌ها در این نمایشگاه نقاشی بسیار خوب و جالب است، در حقیقت این کار لازم است که رقم بخورد، یعنی از کسانی که علاقه‌مند به کار هنر انقلاب‌اند حمایت شود و این عزیزان در جای‌جای ایران کشف شوند و با برگزاری این نمایشگاه‌ها از این هنرمندان به‌نوعی قدردانی شود. زیرا طبیعتاً بار هنر انقلاب در آینده به دوش این هنرمندان خواهد بود، باری که شهید سلیمانی بر دوش همه ما گذاشته است زیرا شهادت ایشان یک وادی جدیدی از هنر را ایجاد کرده‌ است. هنرمندان باید به میدان بیایید و این رسالت را انجام دهند.

خداوردی همچنین در خصوص خلق اثر خود با محوریت حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: این نقاشی یک پرتره از سردار سلیمانی با تکنیک گواش است و من سعی کردم در این پرتره نمادی از صلح و امنیت را به نمایش بگذارم و نماد اقتدار این شهید عزیز را به تصویر بکشم.

این هنرمند نقاش همچنین با اظهار امیدواری از توجه به چنین موضوعاتی عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها خیلی خوب است و امیدوارم بیش از این‌ها به این موضوعات توجه شود زیرا توسعه هرچه بیشتر این آثار نیاز جامعه است و از مسئولین می‌خواهم تا از این هنرمندان عزیز حمایت کنند.
نمایشگاه «سوم خرداد» عصر روز دوشنبه سوم خردادماه با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران حوزه هنرهای تجسمی در موزه فلسطین فعالیت خود را آغاز کرد.

این نمایشگاه به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت موزه فلسطین از سوم لغایت 12 خرداد به‌جز ایام تعطیل از ساعت 10 الی 18 و پنجشنبه از ساعت 10 الی 15 میزبان عموم علاقه‌مندان و مخاطبان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و هنر فرهنگ و هنر هنر انقلاب سوم خرداد بر دوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است

مدیر هنری نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: در این نمایشگاه که از سوی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار می‌شود، در مجموع ۴۶ اثر از ۲۳ هنرمند کازرونی با هدف معرفی هنرمندان عکاس کازرون و حمایت از آنها به نمایش در خواهد آمد.

علیرضا عباسی همچنین به روند برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های فعلی هنر عکاسی در کازرون، یکی از حوزه‌های کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی، شناسایی و حمایت از هنرمندان عکاس این منطقه در نظر گرفته شده و بر این اساس، سال گذشته جشنواره عکسی برگزار و در کنار عکاس‌هایی که شناخته شده بودند و فعالیت داشتند، با عکاس‌های دیگری نیز آشنا شدیم.

وی افزود: در ادامه، فراخوانی برای انتشار کتابی از آثار عکاسان کازرونی داشتیم که ۲۵ نفر از هنرمندان عکاس به این فراخوان پاسخ داده و آثارشان را ارسال کردند. در جلسه‌های مشورتی و برنامه‌ریزی که داشتیم، تصمیم گرفتیم برای معرفی و حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان عکاس، نمایشگاهی از آثار ارسال شده را برگزار کنیم.

مدیر هنری نمایشگاه عکاسان کازرون در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار ما، ضمن اشاره به اینکه سعی شده از تمام عکاس‌هایی که فعالیت مستمر دارند و آثارشان دارای استانداردهای نمایشگاهی است، دعوت شود، افزود: موضوع این نمایشگاه آزاد است و آثار ارسال شده به انتخاب عکاس‌ها و بر اساس ژانرهای مختلفی بوده که آنها در آن حیطه به فعالیت عکاسی مشغول هستند و ما صرفاً تأکید داشتیم در ارسال آثار، جنبه‌های فنی و نکات اولیه زیبایی‌شناسی مدنظر عکاس‌ها باشد. در نهایت هم با توجه به ظرفیت نمایشگاه و پشتیبانی که حامی مالی از این برنامه داشت، از هر هنرمند، دو اثر را در اندازه‌های ۷۰*۵۰ و ۴۰*۳۰ به نمایش گذاشته‌ایم.

وی در پایان با تشکر از تیم اجرایی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون، افزود: قاعدتاً ممکن است عکاس‌هایی وجود داشته باشند که یا خودشان تمایل نداشته باشند در نمایشگاه و کتاب حضور داشته باشند و یا اینکه افرادی هم باشند که ما شناختی از آنها نداریم و تلاشی هم نداشتند که خودشان را معرفی کنند و کسی هم آنها را به ما معرفی نکرده است و بنابراین در نمایشگاه حضور نداشته‌اند. با این وجود ما همچنان آماده استقبال از این هنرمندان و پشتیبانی از فعالیت‌های هنری‌شان در فعالیت‌های بعدی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی هستیم.

گفتنی است نمایشگاه گروهی هنرمندان عکاس کازرون که با نام «سِی کُو» برگزار می‌شود، از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت‌ها ماه در تالار پرنیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون دایر خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از محمد بشارتی، محمودرضا پولادی، لیلا جلیل‌پور، عبدالله حاجی‌پور، محمدعلی حاجی‌پور، رضا دادوند، احسان درخشنده، سعید دهقان، محمدهاشم دهقان، رضا شاه‌امیری، مهران عبادی، فضل‌الله عباسپور، محسن عباسپور، علیرضا عباسی، فرشاد فرشته‌حکمت، شیما کارمند، محمدعلی مرادی، علی مسیب‌زاده، پگاه مهرزاده، محمد میرزایی، سعید نجف‌زاده، علی نغماچی و مهدی هنرجویان، هنرمندان عکاس کازرون به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر 6090921

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس