Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که بسیاری کشورهای اروپایی بی‌صبرانه منتظر تایید واکسن روسی در این اتحادیه هستند، یک نشریه آلمانی اعلام کرد که انتظار نمی‌رود تایید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "وینر سایتونگ"، آلمان اعلام کرده که به دلیل در اختیار نداشتن داده های لازم انتظار نمی رود که تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی روسیه در اتحادیه اروپا زودتر از ماه سپتامبر و تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را نشریه "بیلد" آلمان با استناد به محافل دولتی در برلین منتشر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که بسیاری مقامات آلمانی خواستار تایید هر چه سریع تر واکسن اسپوتنیک در کشورشان هستند.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن در این باره به نشریه "بیلد" آلمان گفته است: موتور واکسیناسیون در کشور نباید به لکنت بیفتد و بخصوص باید روند تایید واکسن اسپوتنیک تسریع شود.

وی از آژانس دارویی اروپا درخواست کرده که نباید به دلایل کاملا ایدئولوژیکی در این باره تعلل کند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا البته چندین بار در این باره ابراز تردید کرده که آیا واکسن روسی که اتریش هم سعی کرده آن را بدست آورد هنوز هم بتواند در سال جاری میلادی مطابق با استانداردهای اروپایی تولید شود. وی اعلام کرده که بعد از تایید آژانس دارویی اروپا ممکن است ده ها ماه طول بکشد تا تولید این واکسن به جریان بیفتد.

آژانس دارویی اروپا روند تایید واکسن اسپوتنیک روسی را از اوایل ماه مارس به عنوان بخشی از یک بررسی اجمالی آغاز کرده است.

کمییسر بازار داخلی اروپا در این باره ابراز امیدواری کرده که حتی بدون واکسن هایی مانند اسپوتنیک وی هم تا پایان ماه ژوئن دوزهای کافی واکسن در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت تا 79 درصد بزرگسالان واکسینه شوند.

کرونا در اروپا|از آغاز واکسیناسیون کودکان در رومانی تا مرگ یک آلمانی بعد از تزریق "جانسون اند جانسون" افزایش چشمگیر ممانعت از سفر اروپاییان به انگلیس بعد از برگزیت کرونا در اروپا| از صعودی شدن مجدد شیب مبتلایان در انگلیس تا رکود اقتصادی در فرانسه

تا به حال مجارستان به عنوان اولین کشور اروپایی و بدون تایید اروپا و بر مبنای تایید ملی استفاده از واکسن روسی را در دستور کار قرار داده است. اسلواکی هم اعلام کرده که از 7 ژوئن می خواهد اقدام مشابهی را انجام دهد. کشور اتریش هم برای وارد کردن این واکسن به چرخه واکسیناسیون خود تلاش می کند.

تا کنون واکسن "اسپوتنیک وی" در 70 کشور جهان مجوز دریافت کرده است. بررسی صدور مجوز برای این واکسن در اتحادیه اروپا در اوایل ماه مارس سال جاری آغاز شده است.

در اتحادیه اروپا تا کنون استفاده از واکسن‌های فایزر- بیون تک، مدرنا، آسترازنکا و جانسون‌اندجانسون مجوز دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا تایید واکسن واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود