Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@19:10:42 GMT

راهنمای خرید زعفران مرغوب و با اصالت از بهرامن

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۴۴۵

راهنمای خرید زعفران مرغوب و با اصالت از بهرامن

زعفران و خاصیت جادویی آن از دیرباز برای انواع اقوام بشر حائز اهمیت بوده است ما ایرانیان معتقدیم که زعفران غم و اندوه و افسردگی را از بین می‌برد، بنابراین از آن در بسیاری از شیرینی ها‎‎ و غذایی که برای نوروز و سال نو تهیه می‌کنند، استفاده می نماییم. همچنین از گذشته تا کنوناز زعفران برای رنگ‌آمیزی کاغذ نیز استفاده می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا رنگ زعفران برای حروف مهم و یا دعاها مورد استفاده قرار می‌گرفت و برای رنگ‌آمیزی ابریشم و سایر پارچه‎ها‎‎ی خانواده سلطنتی استفاده می‌شده است.

­­­­­در فرهنگ ایرانیان پیش از نوروز، در بسیاری از مساجد شهر، از زعفران به عنوان جوهر استفاده می شده است. زعفران گیاه بومی کشور عزیزمان ایران بوده و زعفران ایرانی بهترین و بالاترین کیفیت را در جهان دارد. کشور ما بخصوص شرق و شمال شرق آن  به دلیل عوامل آب و هوایی ویژه و خدادادی ای که دارد  بزرگترین تأمین کننده زعفران در دنیا است.

اما امروزه متاسفانه زعفران ایران با تمام مزیت هایی که دارد ، در بازار و حوزه خرید و فروش ، رقبای جدی دیگری نیز پیدا کرده است که با اینکه سابقه حضور این رقبا دیری نمی پاید ولی گوی سبقت را در بازار رقابتی حال حاضر ربوده است. طی سال‎ها‎‎ی اخیر، برخی از کشورها مانند افغانستان، پاکستان، هند و مراکش و یونان ، اسپانیا در اروپا و حتی اخیرا ایالات متحده امریکا  شروع به کشت و تولید زعفران کرده اند. همچنین متاسفانه زعفران ایران توسط برخی کشور های حاشیه خلیج پارس بوسیله سودجویان به قیمت ناچیزی خریداری شده و با بسته بندی های شیک ، و باقیمت گزاف به بازار های خارجی صادر می شود. زعفران به صورت فله‌ای و بسته‌بندی شده تولید می‌شود که برای اطمینان بیشتر بهتر است به صورت بسته‌بندی شده آن را تهیه کرد که دارای استاندارد و در تولید آن نکات بهداشتی بالایی رعایت شده باشد. در بازار ایران برای خرید زعفران، انواع بسته‌بندی در اندازه‎ها‎‎ و مدل‎ها‎‎ی مختلف و مناسب برای هر نوع نیاز موجود است.

در یافتن زعفران مرغوب با رنگ طبیعی، برای مصرف کنندگان ایرانی، شرکت تولید کننده زعفران بهرامن از زمان تاسیس تاکنون سعی نموده که بهترین و مرغوب ترین زعفران کشور را یافته و تولید نماید. این شرکت می داند که مصرف کننده از یک مارک معتبر چه چیزی میخواهد  بنابراین شرکت بهرامن بر اساس تجربه زیاد در این عرصه ، با بالاترین حد از صداقت و احساس مسئولیت ، و حساسیت و وسواس، زعفران این طلای سرخ را از بهترین مزارع کشت سراسر کشور دستچین نموده و ارائه می نماید. با داشتن زعفران باکیفیت بهرامن ، می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمام مزایای سلامتی و ارزش غذایی این محصول با ارزش را به دست خواهید آورد و بدلیل اینکه این ادویه اعجاب انگیز یعنی زعفران در ساخت دسر صبحانه تا غذاهای مخصوص وعده های ناهار و شام مورد استفاده قرار میگیرد ، بتوانید وعده‎ها‎‎ی غذایی خود را با کیفیت بیشتری تهیه نمایید. از آنجا که ایران تامین‌کننده اصلی زعفران در جهان است و بیشتر زعفران در بازارهای جهانی متعلق به ایران است، توصیه می‌شود زعفران را از ایران و شرکت‎ها‎‎ی اصلی و با سابقه درخشان در تولید زعفران مرغوب مانند شرکت بهرامن به صورت مستقیم خریداری کنید.

به شرکت بهرامن براحتی می توانید اطمینان حاصل نمایید زیرا هنگام خرید زعفران به صورت عمده فروشی، متاسفانه برخی کشاورزان سودجو با اضافه نمودن رطوبت به زعفران باعث می شوند تا این محصول تازه تر بنظر برسد و باید بدانید که حتی این ترفندهای ظریف می‌توانند10 الی 15 درصد به وزن کل اضافه کنند که ارزش آن صدها دلار است همین مورد برای کسانی که از اسپری‎ها‎‎ی شیمیایی استفاده می‌کنند را هم شامل می‌شود که رنگ را به ادویه اضافه می‌کنند.

بنابراین شرکت بهرامن به شما توصیه می نماید که محصول مورد نظر خود را حتما از مراکز معتبر تهیه نمایید چه بصورت فله و چه بصورت جزئی ، برای همه مشتریان و متقاضیان زعفران ایران ، شرکت بهرامن محصولات متنوعی را بر اساس نیاز آنها بسته بندی و تولید می نماید که می توانید با اطمینان خاطر و بدون نیاز به کمترین ریسکی زعفران مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مراقب کلاه برداران باشید بدلیل آنکه کلاهبرداران از اسپری‎ها‎‎ی شیمیایی استفاده می‌کنند تا زعفران قرمز به نظر برسد. همچنین افرادی هستند که برای این ادویه گران قیمت از ابریشم ذرت و انواع دیگر مواد استفاده می‌کنند. به این ترتیب، آن‎ها‎‎ می‌توانند وزن محصول را افزایش دهند حتی اگر محتوای آن زعفران خالص نباشد. به نظر می‌رسد با افزایش تقاضا برای این محصول، کلاهبرداری در حال افزایش است. پس برای اینکه راه سود جویی را بر این کلاه برداران ببندیم بهتر است که حتما بخاطر داشته باشیم که از تولید کننده های معتبری که سالها در این عرصه فعالیت داشتند و در سطح کشوری و حتی منطقه ای دارای رتبه نخست بوده اند ، خرید زعفران خود را تضمین نماییم.

همچنین بسیار مفید است که بدانید بسته‌بندی نقش مهمی در دستیابی به ایمنی و جلوگیری از ضایعات زعفران در هنگام ذخیره‌سازی دارد. از نظر اقتصادی نیز معمولا مصرف کنندگان جذب بسته بندی های خاصی میشوند برخی سادگی را می پسندند برخی شکیل بودن را جهت دادن هدیه و سوغات ، ولی مهم این است که بسته بندی بدست تولید کننده ای طراحی و انجام شود که سابقه طولانی تری در خصوص فروش زعفران داشته و نیاز مصرف کنندگان محصول زعفران خود را می شناسد و می داند که بطور مثال در ایران ، این مهم تر است که، اولا بر اساس مصرف و قیمت در ابعاد و اندازه های متنوعی بسته بندی داشته باشیم و ثانیا این بسته بندی باید طوری باشد تا مصرف آن آسان و در عین حال محکم و نفوذ ناپذیر باشد.

در این خصوص نیز باید متذکر شد که شرکت بهرامن تمامی این خصوصیات مهم در بسته بندی را رعایت نموده و همه این پارامتر های مهم را باهم دارد و خوشبختانه تنها رقیب مهم در خصوص بسته بندی زعفران در سطح بین الملل، شرکت بهرامن ایران است که زعفران را برای خریداران متنوع ، در بسته بندی های مختلفی تولید و روانه بازار نموده است. بنابراین انتخاب بسته‌بندی مناسب زعفران بسیار مهم است. بسته بندی زعفران های بهرامن در هر ابعاد و وزنی که باشند مهم هستند و محصول را در برابر رطوبت محیطی، اکسیژن، نور محافظت می کند. از دیگر مزایایی که بسته بندی های مخصوص زعفران های بهرامن دارد این است که این شرکت از وظایف مهم خود

می داند که حتما بر روی بسته بندی زعفران، تاریخ تولید و انقضا، وزن زعفران، علامت استاندارد، مهر تأیید وزارت بهداشت، مجوز تولید، نام شرکت بهرامن به دو زبان انگلیسی و فارسی و برخی اوقات توضیحات جزئیات محصول به زبان عربی و روسی را درج نماید. شرکت بهرامن ، بزرگترین شرکت تولید کننده زعفران در کشور است که به کشور های چین روسیه عربستان ایتالیا و المان تا کنون زعفران مرغوب ناب ایرانی صادر نموده است. 

عليرغم قدمت هزاران ساله كشت زعفران در مناطق مختلف ايران به عنوان يك محصول بومي در مناطق جنوبي و مركزي خراسان، پژوهشهاي مرتبط با اين محصول تنها از حدود 70 سال پيش آغاز شده است. زعفران به عنوان يک ادويه با ارزش در سطح جهان شناخته مي‌شود، تجارت جهاني اين ادويه با عنوان طلاي سرخ، فراگير شده است و بسياري از کشورها اين ادويه باارزش را صادر و وارد کشور خود مي‌کنند.

بیش از نود درصد زعفران جهان در کشور ايران توليد مي‌شود اما سهم اين کشور در تجارت جهاني زعفران تنها ۱۰ درصد است طبق آخرين آمار تجارت زعفران در سال ۲۰۱۹، ايران بزرگترين توليدکننده زعفران در جهان عنوان شده است و ۴۳۰ تن از کل زعفران توليد شده در سراسر جهان را تأمين مي‌کند و پيش‌بيني مي‌شود در سال ۲۰۲۰، اين مقدار به ۵۰۰ تن برسد. ايران همچنين بالاترين تعرفه را براي واردات زعفران از ساير کشورها نیز دارد و از این بابت باز جای شکر گذاری است که مسئولین مربوطه برای حفظ حقوق تولید کنندگان سیاست های تعرفه ای مناسبی وضع نموده اند.

از زعفران گرانترین ادویه در جهان اخیراً گزارش‌هایی در مورد خواص دارویی و سلامتی آن در رابطه با کودکان و نوزادان منتشر شده است. زعفران به عنوان عنصر غذاهای رؤیایی شناخته می‌شود. این گیاه در غذاهای ایرانی و خاورمیانه به وفور یافت می‌شود و از آن برای تهیه انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند و به آنها عطر و طعمی خوشایند و مطبوع می‌بخشد. زعفران طعم تلخی دارد و بوی یونجه می‌دهد. این بو به واسطه مواد شیمیایی پیکروکروسین و سافرانال ایجاد می‌شود.

زعفران زراعی در پاییز گل می‌دهد و هر ساله نیز گل آن ظاهر می‌شود که به همین دلیل به عنوان گیاه چند ساله شناخته شده است. زعفران همچنین حاوی یک ماده به نام کروسین است که به غذاها رنگ طلایی بسیار خوش رنگی می‌بخشد. بغیر از آن این ماده اعجاب انگیز بغیر از دارا بودن منافعی برای کودکان و رشد آنها برا یبزرگ سالان نیز بسیار توسیه شده است از جمله تاثیرات دارویی که در زعفران به اثبات رسیده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- موجب بهبود بینایی مخصوصا در کودکان در حال رشد می‌شود - در تقویت و استحکام استخوان‌ها تاثیر بسزایی دارد - موجب بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود - در تقویت لثه و بهداشت دهان و دندان موثر است

در آخر اینکه شرکت بهرامن این امکان را برای مشتریان عزیز خود فراهم نموده که اگر این عزیزان میخواهند غیر حضوری بصورت آسان و در نهایت آسودگی خاطر و اعتماد اقدام به خرید زعفران بهرامن نمایند، می توانند به وب سایت شرکت بهرامن مراجعه نموده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند. این نوع خرید، چنانچه از فروشگاه اینترنتی معتبر انجام گیرد بسیار مفید خواهد بود البته خرید اینترنتی زعفران، نیز خرید با واسطه محسوب می شود اما تعداد واسطه ها در آن کمتر است و فقط یک واسطه دارد و آن هم شرکت بهرامن می باشد که از تولید کننده ممتاز مستقیما خریداری نموده و به دست شما می رساند.

حتما از خود خواهید پرسید که با وجود اینکه زعفران ادویه گران قیمتی است در ایران چگونه اطمینان کرده و از اینترنت و فضای مجازی اقدام به خرید زعفران نماییم، اما باید این مهم رابا در نظر گیری شرایط زندگی روزمره و نیاز به خرید از اینترنت هم در نظر بگیریم که تمامی فروشگاه های اینترنتی غیر قابل اعتماد نیستند چرا که بسیاری از آن ها سال های زیادی فعالیت داشته و مشتریان آن ها از ارائه خدماتشان راضی هستند. شرکت بهرامن نیز در این عرصه مستثنا نبوده و سالهای متمادی سیستم فروشگاه اینترنتی پرقدرتی طراحی نموده تا کلیه محصولات منحصر بفرد خود را بفروش برساند شما میتوانید در انتهای صفحه وب سایت فروشگاهی شرکت بهرامن ، علامت ای نماد به منزله تایید این وب سایت برای خریدی مطمئن را ملاحظه نمایید.

فروشگاه اینترنتی زعفران بهرامن در سال 1397 با هدف ایجاد بستری مطمئن  برای خدمت رسانی شبانه روزی به مشتریان برند زعفران بهرامن که در تمامی نقاط سرزمینمان ایران نیاز به خرید این محصول ارزشمند را دارند، راه اندازی شد. هم اکنون این فروشگاه اینترنتی با ارائه برترین محصولات در زمینه زعفران، زرشک، هل، نبات، انواع آجیل و خشکبار، انواع ادویه، چای و دمنوش مشغول به فعالیت می باشد. لینک کوتاه: asriran.com/003Ice بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ارسال به تلگرام چند رسانه ای تخلیه روستاهای عبدالخان - خوزستان (عکس) جاده اهواز - اندیمشک زیر آب رفت (فیلم) چقدر از باغ‌های تهران از بین رفته است؟ (فیلم) واکنش هاشمی‌طبا به نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 (فیلم) قیمت انواع قبرهای بهشت زهرا/ از قبرهای رایگان تا گورهایی میلیونی (فیلم) بازتاب سفر روحانی به عراق در رسانه های خارجی (فیلم) گلزار: برای مدیر شبکه 3 دست بزنید (فیلم) رهبرانقلاب: مدارک معادل دانشگاه برای حوزه اشتباه بزرگی بود (فیلم) استقبال گارد ریاست جمهوری عراق از روحانی (فیلم) نظر شما نام: ایمیل: * نظر: تعداد کاراکترهای مجاز:1200 \ خرید گوشی بلیط کیش آموزش برق خودرو تور استانبول طراحی سایت دوره mba بلیط قطار خرید بلیط قطار قیمت تور استانبول تبلیغات در اینستاگرام دانلود فیلم سینمایی خرید سی پی کالاف آهنگ جدید پکیج آموزش بورس هاست ایران پربازدید ها روز هفته ماه سال آرایشگری که سر مشتریانش را با ساطور می‌زند! (فیلم) ممنوعیت سفر بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد + مبلغ جرایم نامه تذکر روحانی به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت ها دیدنی های امروز؛ از کفش بانوی اول آمریکا تا پیک نیک مصری ها در کانال سوئز طلاق "رضا ضراب" و "ابرو گوندش" رسمی شد نامزدهای تأیید شده؛ تعداد مهم است یا نمایندگی اضلاع سیاسی/ چرا مقایسه با دهۀ 60 نادرست است؟ عباس عبدی: آقای ظریف مرتکب اشتباه نشوید؛ گربه را دم حجله باید کشت ۳ سوال درباره نظارت ایران بر انتخابات سوریه همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد لذت دیدن والیبال بدون سانسور/ همیشه بدون تماشاگر لطفا! ادای احترام سرباز به تیم مورد علاقه و اثر پروانه‌ای فارس: حذف لاریجانی، جهانگیری و احمدی نژاد / اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری "فردا 511 " به خیابان ها آمد/ رونمایی رسمی از خودروی جدید بازار ایران (+عکس، قیمت، مشخصات خودرو و فیلم) روش تشخیص طلا اصل از بدل افزایش سقف وام مسکن بانک ملی ایران لاین- اکس؛ درباره یک اسپری که همه چیز را "فناناپذیر" می کند/ هندوانه سالم پس از سقوط از ارتفاع 45 متری! (+عکس و فیلم) سایپا شاهین/ تمام آنچه باید در مورد این خودرو قبل از خرید بدانید (+عکس، فیلم بررسی و مشخصات کامل خودرو و ایمنی) عملیات تقاطع؛ یکی از بدنام ترین آزمایش های ارتش آمریکا/ وقتی نیروی دریایی ناوگان خود را با بمب هسته‌ای نابود می‌کند! (+عکس و فیلم) دنا پلاس توربوشارژ سفارشی رسما معرفی شد/ قدرت 200 اسب بخاربا ۲۷۰ نیوتن مترگشتاور / مدیر عامل ایران خودرو: اختصاص 1 درصد تولید به خودروهای سفارشی (+عکس) چرا برای دریافت اینترنت ۷ گیگابایتی، کد ملی لازم است؟ کتک زدن مشتری خانم توسط کارمند بانک رفاه (فیلم) / بانک: اخراج شد توصیه به رامبد جوان ؛ یک کم استراحت کن! دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک/ تمام آنچه باید در مورد این خودرو قبل از خرید بدانید (+عکس، فیلم و وضعیت ایمنی) ادای احترام سرباز به تیم مورد علاقه و اثر پروانه‌ای قتل‌های سریالی در ایران؛ آنچه پدر و مادر بابک خرمدین از قاتل‌های مشهور ایران آموخته‌اند (فیلم) سرم رو به کدام دیوار بکوبم؟ آرزوی سلامتی مجری تلویزیون برای استاد فقید پرویز مشکاتیان! درگیری طرفداران احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور (فیلم) فارس: حذف لاریجانی، جهانگیری و احمدی نژاد / اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری "فردا 511 " به خیابان ها آمد/ رونمایی رسمی از خودروی جدید بازار ایران (+عکس، قیمت، مشخصات خودرو و فیلم) روش تشخیص طلا اصل از بدل علم و فناوری موکسی؛ هنرنمایی ناسا برای تولید اکسیژن از جو مریخ(+عکس) متفاوت ترین خودروی مینی!(+عکس) NOSEiD؛ اپلیکیشنی برای جست و جوی سگ های گمشده!(+عکس) Huawei MatePad 10.4؛ از سینمای 10.4 اینچی تا همراه کاربردی دانشجویی! (+عکس) آخرین اخبار پربحث ترین عناوین عناوین دیدار سعید محمد با رئیسی سقف پذیرش تالارها در شهرهای نارنجی حمایت جبهه پایداری از آیت‌ الله رئیسی وزیر خارجه اسرائیل به مصر می رود شکر ۷۳ درصد گران شد کرونا در ایران: ۸۸۷۶ مبتلا و ۱۹۸ قربانی جدید تمرین احمدرضا عابدزاده و پسرش در باشگاه بدنسازی (فیلم) پلیس‌راه مازندران: جاده هراز امروز و فردا مسدود می‌شود استعفای اعضای هیات مدیره استقلال پذیرفته نشد احتمال شروع پیک بعدی کرونا با برگزاری نشست‌های انتخاباتی نمی‌گذارند راز شش‌هزارساله ایران را بدانیم (فیلم)  (۱۴ نظر) هزینه شعار پدر با ما؛ تحصیل در خارج برای آنها  (۱۴ نظر) من هم به هر ایرانی در زعفرانیه تهران یک خانه می‌دهم!  (۱۴ نظر) دنا پلاس توربوشارژ سفارشی رسما معرفی شد/ قدرت 200 اسب بخاربا ۲۷۰ نیوتن مترگشتاور / مدیر عامل ایران خودرو: اختصاص 1 درصد تولید به خودروهای سفارشی (+عکس)  (۸ نظر) نامزدهای تأیید شده؛ تعداد مهم است یا نمایندگی اضلاع سیاسی/ چرا مقایسه با دهۀ 60 نادرست است؟  (۶ نظر) ۳ سوال درباره نظارت ایران بر انتخابات سوریه  (۵ نظر) فرودستان با غم نان چه کنند؟  (۵ نظر) چرا اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان در 1400 مثل 84 نگران نیستند؟/ 10 تفاوت  (۳ نظر) فیلم بیشتر »» "رو از زیر"؛ یک پایان خوش برای فرش‌های که بی حرمتی دیدند (فیلم) نمی‌گذارند راز شش‌هزارساله ایران را بدانیم (فیلم) رمز و راز «رمزارزها»؛ آیا متهم اصلی مشکلات ایران، از خروج ارز تا قطعی برق دارندگان ماینرها هستند؟ (فیلم) قارچ سیاه؛ دستیار جدید کرونا برای قتل‌عام بیشتر/ یک همه‌گیری جدید از هند (فیلم) بیماران پروانه‌ای می‌پرسند: بیش از ۳ تن پانسمان اهدایی یونیسف کجاست؟ (فیلم) تا بهار دلنشین؛ نغمه‌ای که یکبار گوش کنید، یک‌ماه رهایتان نمی‌کند/ جادوگری در موسیقی (فیلم) زیبای زنده‌رود / آن‌چه پل خواجو از سر گذراند (فیلم) قتل‌های سریالی در ایران؛ آنچه پدر و مادر بابک خرمدین از قاتل‌های مشهور ایران آموخته‌اند (فیلم) هیولا به حرکت درآمد؛ مدیریت غلط سال‌های قبل هیچ نقطه‌ای از ایران را در امان نمی‌گذارد (فیلم) از استانبول تا نصف جهان؛ در جستجوی ردپای اشک‌های اصفهان/ «وقتی شهر زیبا برای شب آماده می‌شد...» (فیلم) غارت تمدنی سه هزار ساله در کردستان (فیلم) بازگشت زندگی به بزرگترین تونل آبی دست‌کند جهان/ آب در قنات ۱۰۰۰ ساله زارچ در یزد دوباره جاری شد (فیلم) دولت روحانی در احیا دریاچه ارومیه شکست خورد؟ عقب‌گرد بزرگ دولت محیط زیستی؛ دریاچه ارومیه در حال بازگشت به وضعیت سال ۹۲ (فیلم) چرا وقتی گورخرها به ایران می‌آیند در کمتر از یک هفته می‌میرند؟ باغ وحش‌ها در ایران جهنم حیات وحش؟ (فیلم) نوروفیبروماتوز؛ یک بیماری ژنتیکی که واگیر ندارد اما مردم به آن گیر می‌دهند (فیلم) صفحه اول | فیلم | عصر ایران۲ | درباره عصرایران | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | نظرسنجی | آب و هوا | اوقات شرعی | سواد زندگی | كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند بسته بندی ریاست جمهوری کننده زعفران زعفران ایران زعفران مرغوب خرید زعفران تولید کننده شرکت بهرامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده

رئیس امور اقتصادی اداره کل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه وزارت نفت گفت: هم‌اکنون براساس برآوردها کشورهای آفریقایی بالاترین رشد اقتصادی را طی سال ۱۴۰۲ داشته‌اند و این مسأله چشم‌انداز روشنی را برای توسعه همکاری ما با این قاره در ۲ دهه آینده رقم خواهد زد.

به گزارش ایسنا، سلیمان قاسمیان ظهر امروز در نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آفریقایی در حوزه صنایع پایین‌دستی و بالادستی صنعت نفت و نیز فرصت‌های تکرارنشدنی بازار در این قاره، گفت: هم‌اکنون، براساس برآوردها، کشورهای این قاره بالاترین رشد اقتصادی را طی سال گذشته داشته‌اند و این مسئله چشم‌انداز روشنی را برای توسعه همکاری ما با این قاره در دو دهه آینده رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه ۷.۲درصد از ذخایر هیدروکربوری جهان در قاره آفریقا قرار دارد، افزود: طی دو سال اخیر بیشترین اکتشاف‌های مواد نفتی و گازی جهان به‌ترتیب در کشورها نامیبیا، غنا، آنگولا و آفریقای جنوبی انجام شده است.

رئیس امور اقتصادی اداره کل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه وزارت نفت بیان کرد: هم‌اکنون در حوزه تقاضای فرآورده‌های نفتی و گازی شاهد افزایش تقاضا در قاره آفریقا هستیم. این قاره اکنون ظرفیت پالایشی روزانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه را دارد که نسبت به مصرف داخلی خود بسیار کمتر است، ازاین‌رو ما می‌توانیم بازارهای صادراتی فرآورده‌های نفتی خوبی در این قاره، به‌خصوص در شرق و جنوب آن داشته باشیم.

قاسمیان صادرات خدمات فنی و مهندسی، بازسازی پالایشگاه‌های موجود و صادرات فرآورده‌های نفتی و گاز مایع را از دیگر فرصت‌های ایجاد ارتباط بیشتر با صنعت نفت قاره آفریقا اعلام کرد.

افزایش ۲۶درصدی مصرف گاز جهان تا ۲۰۴۰

براساس این گزارش، رضا نوشادی - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز در این نشست تخصصی با بیان اینکه تا سال ۲۰۴۰ مصرف گاز در جهان ۲۲ تا ۲۶ درصد افزایش داشته و هم‌زمان شاهد افزایش تقاضای این حامل انرژی خواهیم بود، گفت: ایران به‌عنوان دومین دارنده ذخایر گازی جهان همواره یکی از ظرفیت‌های بالقوه برای تأمین پایدار گاز در دهه‌های آینده خواهد ماند.

وی با یادآوری اینکه صنعت گاز ایران طی سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های همه‌جانبه کشورهای غربی توانسته است تولید خود را از حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۸۹ به بیش از ۸۷۵ میلیون مترمکعب در حال حاضر برساند، تصریح کرد: هم‌اکنون فرایند تولید گاز، از مرحله تولید تا توزیع، بدون حضور شرکت‌های خارجی و ازسوی متخصصان ایرانی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اینکه این شرکت هم‌اکنون مدیریت بیش از ۴۴۰ هزار کیلومتر خط لوله گاز در کشور را بر عهده دارد، افزود: در بخش ساخت ایستگاه‌های تقویت فشار و پالایشگاه‌های گازی به‌ترتیب ۹۲ و ۷۶ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم. ما و ۲۵۰ شرکت‌ دانش‌بنیان داخلی مرتبط با ما می‌توانیم در زمینه احداث و تعمیرات خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، به کشورهای آفریقایی خدمات فنی و مهندسی ارائه کنیم.

نوشادی پروژه‌های بازیابی کربن، مینی ال‌ان‌جی، تولید هیدروژن از گاز، ساخت توربواکسپندر و حذف کربن را از پروژه‌های جدید در صنعت گاز دانست و گفت: هم‌اکنون ایران در بحث ساخت دو نوع توربوکمپرسور، بیش از ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آفریقا در حوزه پالایشگاهی

براساس این گزارش، علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این نشست تخصصی، گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات اساسی، تأمین تجهیزات، نگهداری و تولید در حوزه پالایشگاهی با کشورهای آفریقایی همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران ۳۰ سال پیش در زمینه تعمیر و ساخت پالایشگاه‌های نفت و گاز ۱۰۰درصد به خارج وابسته بود، بیان کرد: در سایه مدیریت دولت‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده تحریمی پس از ۴۵ سال تحریم و هشت سال جنگ، هم‌اکنون ضمن خودکفایی کامل در تعمیرات، پالایشگاه‌های نفتی خارجی را نیز تعمیرات اساسی می‌کنیم.

مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کمپرسورهای فرایندی، کاتالیست‌های بنزین‌ساز، مبدل‌های حرارتی، کولرهای آبی صنعتی، خدمات مکانیک، پایپینگ، عایق، فیلتر، ترانسفورماتور و ابزار دقیق را ازجمله صدها محور صادراتی خدمات فنی و مهندسی به قاره آفریقا اعلام کرد.

ایران سومین تولیدکننده ال‌پی‌جی دنیا

براساس این گزارش، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست تخصصی با بیان اینکه هم‌اکنون قاره آفریقا در زمینه تولید و مصرف ال‌پی‌جی برابر است، گفت: این قاره به‌شدت به انرژی و سوخت نیاز دارد و ایران به‌عنوان سومین تولیدکننده گاز مایع (ال‌پی‌جی) می‌تواند در افزایش صادرات این حامل انرژی در این قاره، نقش‌آفرینی کند.

وی در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون چین، هند و ژاپن به‌ترتیب بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان ال‌پی‌جی در جهان به شمار می‌آیند و در قاره آفریقا مراکش، مصر، تونس و آفریقای جنوبی به‌ترتیب بزرگ‌ترین واردکنندگان این حامل انرژی هستند.

طبق اعلام وزارت نفت، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران قیمت بالا و نبود اسکله‌های استاندارد را دو دلیل عمده مصرف پایین ال‌پی‌جی در قاره آفریقا دانست و گفت: تولید این ماده در ایران طی چند سال اخیر صعودی بوده و از ۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری کود اوره به آفریقا

براساس این گزارش، بیژن چگنی، سرپرست مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز در این نشست تخصصی، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون عمده محصول صادراتی پتروشیمی ایران به قاره آفریقا کود اوره است، افزود: هم‌اکنون سالانه حدود ۳۵۰ میلیون دلار کود اوره به این قاره صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران ۹۵ میلیارد دلار طرح پتروشیمی جدید و در حال اجرا دارد، تصریح کرد: از این مقدار تاکنون ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و مذاکرات برای ۸۲ میلیارد دلار دیگر، از طریق فاینانس در حال انجام است.

سرپرست مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران صادرات کاتالیست را یکی از فرصت‌های ارتباط صنعت پتروشیمی ایران و قاره آفریقا اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ایران در زمینه کاتالیست به خودکفایی ۹۵درصدی رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی