Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:49:37 GMT

جرایم رانندگی در قزوین هفت درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۹۱۹

جرایم رانندگی در قزوین هفت درصد افزایش داشته است

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهرداد حسن‌پور روز یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد: پلیس راهور ضمن کنترل ترافیک و نظارت بر ترددهای شهری و بین شهری، در تعامل و همکاری کامل با ستاد مقابله با کرونا استان قرار داشته و تمهیدات اندیشیده شده از سوی ناجا در این رابطه تنها برمبنای سلامت مردم و آرامش روحی جامعه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه منع تردد شبانه خودروها همچنان در شهرهای استان و براساس قرمز و نارنجی بودن آنها برقرار خواهد بود، اظهار داشت: پلیس در گام نخست به صورت لسانی و ارشادی سعی در اعمال مقررات رانندگی دارد اما جایی که این مساله بخواهد سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد، بدون هیچ اغماضی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گفته وی، علاوه بر دوربین‌های نظارتی و هوشمند، پلیس راهور با راه‌اندازی تیم‌های ویژه، خودروهایی را که برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به تردد شبانه در ساعت‌های اعلام شده (۲۲ تا ۲ بامداد) کنند، اعمال قانون خواهد کرد.

سرهنگ حسن پور با بیان اینکه پلیس راهور همواره سعی دارد تا در اسرع وقت به پرونده‌های ورودی به این دستگاه رسیدگی کند، تاکید کرد: در ۲ ماهه امسال یک هزار و ۲۴۴ پرونده به پلیس راهور استان قزوین ارجاع شد که تمامی پرونده‌ها با تشکیل ۲۵ جلسه و با حضور مقام قضایی به صورت ۱۰۰ درصد رسیدگی شد.

این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده  پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین ۱۲۷ هزار و ۶۳۵ فقره رانندگان متخلف را اعمال قانون کرده و بیشترین نوع تخلفات نیز مربوط به پارک دوبله، مورب و پارک خودرو در پیاده روها بوده است.

صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه رانندگی در سال جاری

رییس پلیس راهور قزوین با اشاره به صدور ۲ هزار و ۵۳ فقره گواهینامه رانندگی طی ۲ ماهه امسال، افزود: طی این مدت همچنین ۷۰۷ فقره گواهینامه تعویض و ۴۷۹ فقره نیز گواهینامه المثنی صادر شده است.

سرهنگ حسن پور یادآور شد: میزان تصادفات منجر به فوت استان در ۲ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته و در عین حال نیز میزان تصادفات خسارتی و تصادفات جرحی نیز به ترتیب ۱۷ و ۱۱ درصد افزایش داشته اما مجروحان این حوادث با کاهش چهار درصدی نسبت به پارسال روبرو بوده است.

وی بیشترین علت تصادفات شهری استان قزوین را توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان دانست و گفت: متاسفانه این عامل ۶۷ درصد علت تصادفات را به خود اختصاص داده که به همین منظور به رانندگان توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی تنها و تنها به رانندگی خود توجه داشته و از هرگونه رفتار دیگر از جمله صحبت کردن با تلفن همراه و یا سرنشینان خودرو خودداری کنند.

وی بیشتر وقوع تصادفات شهری را در بلوارها و در بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ اعلام و خاطرنشان کرد: عابران پیاده با ۷۰ درصد و موتورسیکلت سواران با ۳۰ درصد مهم ترین عوامل تصادفات در استان هستند..

سرهنگ حسن پور با اشاره به دستکاری عمدی برخی رانندگان برروی پلاک‌های خودرو خود و مخدوش ساختن آن، تاکید کرد: این مساله نه به عنوان تخلف بلکه یک جرم تلقی شده و رانندگان خاطی علاوه بر پرداخت جریمه و توقیف خودرو، به حبس سه تا ۶ ماه نیز محکوم می‌شوند.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: در ۲ ماهه امسال ۱۸۰ وسیله نقلیه در این رابطه شناسایی و به پارکینگ منتقل و یک هزار و ۳۰۰ خودرو نیز اعمال قانون شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پلیس راهور ناجا ایرنا استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پلیس راهور ناجا ایرنا ویروس کرونا پلیس راهور ناجا ایرنا استان قزوین اخبار کنکور استان قزوین پلیس راهور حسن پور ۲ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

 امتداد - معاون بانک مرکزی با بیان اینکه امسال مدل جدید اعتبار سنجی بانکی علمیاتی می‌شود، گفت: در مدل جدید عوامل جدید مانند محکومیت مالی، جرایم رانندگی، صدک بندی یارانه هم در نظر گرفته می‌شود و دیگر مانند روال فعلی رفتار افراد در پرداخت اقساط تسهیلات تنها ملاک رتبه بندی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهران محربیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی  اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد. 

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود،  افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان