Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعزام بمب‌افکن، جنگنده و ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه، انگلیس نیز از احتمال اعزام یک ناو هواپیمابر و جنگنده‌های F-۳۵ به بهانه خروج نیروهای خارجی از افغانستان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تونی راداکین» فرمانده نیروی دریایی انگلیس از احتمال اعزام  ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» به اقیانوس هند خبرداد تا از روند خروج نیروهای این کشور برابر حملات احتمالی طالبان محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نشریه «تایمز»، این نخستین ماموریت نظامی انگلیس در افغانستان از سال 2014 میلادی است و شامل جنگنده‌های نسل 5 و رادار گریز F-35 خواهد شد.

راداکین اظهارداشت که این ناو هواپیمابر ملکه الیزابت را می‌توان با تمام تدارکات آن در یک فضای امن در اقیانوس هند قرار داد تا جنگنده‌ها از آنجا از روند خروج امن نیروها حمایت کنند.

پیش از این نیز منابعی در وزارت دفاع آمریکا خبر دادند که ناو «رونالد ریگان»، تنها ناو  هواپیمابر آمریکا در اقیانوس آرام، به همراه کشتی‌های جنگی همراه آن برای خروج مصون نیروهای آمریکایی و ناتو به دریای عمان منتقل می‌شود.

«وال‌استریت ژورنال» هفته گذشته به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا نوشت که این ناو بندر خانگی خود را در ژاپن ترک کرده و قرار است 4 ماهه آینده را در دریای عمان سپری کرده و جایگزین  ناو هواپیمابر «دوایت آیزنهاور» شود.

براساس این گزارش، ظاهراً ماموریت ناو رونالد ریگان تا 11 سپتامبر، یعنی تاریخ تعیین شده برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، پایان خواهد یافت.

زمزمه بازگشت و حضور نظامی طولانی‌مدت انگلیس در افغانستان«دیلی استار»: نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان دو برابر می‌شوندتاریخچه فارسی‌ستیزی و نقش انگلیس در افغانستانعملیات سری انگلیس در افغانستان بدون هماهنگی با دولت کابل

گفتنی است که پیش از این نیز آمریکا به بهانه خروج از افغانستان  6 فروند بمب‌افکن B-52 را در قطر مستقر کرده بود، 12 فروند F-18 را به منطقه اعزام کرده و چند سامانه موشکی را نیز از کویت به افغانستان آورد.

براساس تازه‌ترین گزارش‌های رسمی منتشر شده از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تاکنون معادل 160 بار هواپیما C-17 از افغانستان خارج شده و بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات نیز برای تخریب به آژانس تدارکات دفاعی آمریکا در افغانستان سپرده است.

براساس بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، تاکنون در مجموع حدود 16 تا 25 درصد از روند خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان انگلیس در افغانستان ناو هواپیمابر روند خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است