Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانسل با امضای دو تفاهم‌نامه، اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکۀ اصفهان، در راستای طرح «فولاد مبارکۀ هوشمند» را آغاز کرد. به این ترتیب، برای نخستین بار در ایران، ایرانسل کاربردهای تجاری نسل پنجم ارتباطات همراه (5G) در صنعت را در اختیار شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین تولیدکنندۀ فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا، قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام روابط عمومی ایرانسل، مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها، بین ایرانسل، شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان و نیز شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا، صبح شنبه، ۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات شرکت فولاد مبارکه برگزار شد و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، دکتر رسول سرائیان مدیرعامل شرکت ایریسا و مهندس سید مهدی نقوی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان، در آن حضور داشتند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ایرانسل با همکاری دیگر طرف‌ها، تحول دیجیتال را در فولاد مبارکۀ اصفهان، با تمرکز بر دو حوزۀ لجستیک هوشمند و پوشش شبکۀ ارتباطی نسل پنجم، پیاده‌سازی می‌کند.

در این راستا، ایرانسل با اجرای راهکارهای نوین دیجیتال در فرایندهای شرکت فولاد مبارکه، شامل سالن‌های تولید، خطوط تولید، تجهیزات، سنسورها، وسایل نقلیه و…، زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد و توسعۀ «کارخانۀ متصل» را فراهم می‌کند.

همچنین طراحی و راه‌اندازی خدمات دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی موردنیاز نظیر NB-IoT ،5G، کلان‌داده، خدمات مراکز داده، زیرساخت‌ها و خدمات ابری، از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

با انعقاد این تفاهم‌نامه، هر سه طرف، از ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود برای تقویت و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور که در زمینۀ موضوع تفاهم‌نامه فعالیت می‌کنند، به منظور تکمیل زنجیرۀ ارزش مورد نیاز با تکیه بر دانش و توان بومی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و کارکنان مجتمع بزرگ فولاد مبارکه، این شرکت را یک مجموعۀ ارزشمند و موفق در سطح کشور دانست و گفت: خوشحالم که فولاد مبارکه، تحول دیجیتال را به‌عنوان نیاز جدی توسعه آتی صنعت، شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم ایرانسل در حوزۀ ایجاد و توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی، با وجود جوان بودن ایرانسل در مقایسه با بسیاری دیگر از شرکت‌ها، از جمله ارائۀ نخستین خدمات اینترنت همراه در ایران، روی نسل ۲.۷۵ و نیز پیشتازی در توسعۀ نسل سوم و راه‌اندازی نسل چهارم و پنجم تلفن‌همراه در کشور، با راه‌اندازی نخستین سایت 5G ایران در مرداد ۱۳۹۹ و در مجموع، راه‌اندازی هفت سایت نسل پنج در چهار شهر ایران در سال گذشته، تأکید کرد: بیشتر از ۲ونیم سال است که در ایرانسل، روی زیرساخت‌های نسل پنج کار می‌کنیم و شبکۀ ما در کل کشور، در صورت تأمین تجهیزات سایت، صدور مجوزهای لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها، آمادۀ ارائۀ خدمات 5G است.

عباسی‌آرند، فناوری نسل پنج ارتباطات را، برخلاف نسل‌های قبل، نه فقط برای استفادۀ کاربر عادی، بلکه زیرساخت تحول دیجیتال در صنعت دانست و ابراز امیدواری کرد، تحول دیجیتال در صنعت فولاد، با کمک این فناوری، سرعت بیشتری بگیرد و زمینۀ همکاری و هم‌افزایی دو شرکت، بیش از پیش فراهم شود.

در ادامۀ این مراسم، مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل، به تشریح مزایای اجرای طرح تحول دیجیتال در صنعت فولاد و نسل پنجم فناوری ارتباطات پرداخت و افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و… را از جمله نتایج آن عنوان کرد.

وی به چهار حوزۀ کاربردی جرثقیل هوشمند، نظارت تصویری،  بینایی ماشین و پایش خودکار اشاره و با اشاره به تجربۀ همکاری ایرانسل با شریک خارجی خود، شرکت MTN، ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم‌نامه، موجب انتقال تجربه‌های روز دنیا در این زمینه به کشور و اجرای آن شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از اینکه این پروژه، فتح بابی برای اجرای پروژه‌های ۲۲گانه طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه است، آن را یک اقدام کاملاً ضروری برای طرح‌های کلان آیندۀ این شرکت برشمرد.

عظیمیان، امضای این تفاهم‌نامه را نشان‌دهندۀ ارادۀ جدی طرفین و حاوی پیامی برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان برای حضور و مشارکت در این‌گونه طرح‌ها دانست.

وی افزود: از همکارانم خواستم که از ظرفیت ایرانسل، بیشتر و بهتر استفاده کنند، زیرا این شرکت برخلاف برخی شرکت‌های دیگر، به دنبال اهداف مادی صرف نیست و ارتقای سطح تکنولوژی در کشور و افزایش بازدهی همۀ بخش‌ها در صنعت کشور را دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایریسا نیز در این مراسم، با اشاره به برخی مزایای شبکۀ 5G و تفاوت‌های آن نسبت به نسل‌های قبل، دو حوزۀ لجستیک هوشمند و پوشش شبکۀ ارتباطی نسل پنجم را دو حوزۀ استراتژیک و کلیدی در هوشمندسازی و دیجیتالی شدن صنعت کشور برشمرد و بر ایجاد شبکۀ ارتباطی یکپارچه و غیرجزیره‌ای، به عنوان یکی از کاربردهای این فناوری، تأکید کرد.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با حضور در گلزار شهدای شرکت فولاد مبارکه، با قرائت فاتحه و نثار گل، یاد و خاطرۀ حماسه‌سازان جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های دفاعی کشور را گرامی داشت.

همچنین پس از پایان مراسم، دکتر عباسی‌آرند و هیأت همراه، طی بازدید از بخش‌های مختلف و خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه، از نزدیک در جریان فعالیت این شرکت قرار گرفت و با کارکنان و کارگران، صمیمانه گفت‌وگو کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحول دیجیتالی فولاد مبارکه اصفهان ايرانسل شرکت فولاد مبارکه تحول دیجیتال تفاهم نامه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکۀ زیرساخت ها راه اندازی نسل پنجم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی

هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال فردا با برگزاری شش دیدار در شهرهای طبس، خرم‌آباد، اصفهان، خراسان و دهدشت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال فردا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با برگزاری شش دیدار در شهرهای طبس، خرم‌آباد، اصفهان، خراسان و دهدشت پیگیری می‌شود.

گیتی‌پسند اصفهان - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون است؛ گیتی‌پسند هفته گذشته میزبان سپاهان نوین اصفهان بود و در ابتدای این دیدار از حریف خود عقب بود، اما در نیمه دوم موفق شد عملکرد بهتری از خود نشان دهد و نتیجه بازی را از آن خود کند.

نیروی زمینی شهید شاملی نیز هفته گذشته میزبان فرازبام خائیز دهدشت بود، نیروی زمینی از ابتدا بازی مالکانه‌ای را از خود به نمایش گذاشت و موفق شد اختلاف را با حریفش زیاد کند تا به راحتی دو امتیاز این دیدار را در خانه حفظ کند.

زغال‌سنگ طبس - نفت‌وگاز گچساران

در دیگر دیدار این هفته زغال‌سنگ طبس میزبان نفت‌وگاز گچساران است؛ زغال‌سنگ طبس هفته گذشته میهمان مس کرمان بود و در یک بازی حساس و دشوار، با اختلاف مغلوب این تیم شد.

نفت‌وگاز گچساران نیز هفته گذشته میزبان پرواز هوانیروز اصفهان بود، رقابتی نزدیک و پایاپای را از جانب هر دو تیم شاهد بودیم و در نهایت نفت‌وگاز موفق شد با اختلاف یک گل پیروز میدان شود.

پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد - صنعت مس کرمان

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر صنعت مس کرمان میهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است؛ پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد هفته گذشته میهمان فولاد مبارکه سپاهان بود و در نهایت با اختلاف مغلوب سپاهان شد.

در مقابل تیم صنعت مس کرمان هفته گذشته میزبان زغال‌سنگ طبس بود، مسی‌ها موفق شدند با روند بازی مالکانه خود مقابل زغال‌سنگ پیروز شده و با رکورد دیدارهای بدون باخت خود چند هفته زود از پایان فصل قهرمانی‌شان را در خانه جشن گرفتند.

پیکان خراسان - فولاد سپاهان نوین

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم فولاد سپاهان نوین میهمان پیکان خراسان است؛ پیکان خراسان هفته گذشته میهمان آلومینیوم اراک بود و در طی یک رقابت نزدیک و پایاپای به نتیجه تساوی رضایت داده و امتیاز این دیدار را تقسیم کردند.

سپاهان نوین نیز هفته گذشته میزبان گیتی‌پسند اصفهان بود، نوینی‌ها با اینکه در ابتدا از حریف خود پیش بودند، اما موفق نشدند نتیجه دیدار را حفظ کنند و در نهایت گیتیزن‌های اصفهانی بودند که پیروز دربی اصفهان شدند.

فرازبام خائیز دهدشت - فولاد مبارکه سپاهان

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر فرازبام خائیز دهدشت میزبان فولاد مبارکه سپاهان است؛ فرازبام که هفته گذشته با نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به رقابت پرداخته بود موفق به کسب پیروزی مقابل این تیم نشده بود و با اختلاف امتیاز این دیدار را واگذار کرده بود.

در مقابل سپاهان اصفهان میزبان پلیمر خلیج‌فارس بود و بازی مالکانه و قدرتمندی را از جانب فولاد مبارکه سپاهان شاهد بودیم تا در نهایت با اختلاف بسیار پیروز میدان شوند.

پرواز هوانیروز اصفهان - آلومینیوم اراک

در دیگر دیدار این هفته پرواز هوانیروز اصفهان میزبان آلومینیوم اراک است؛ پرواز هوانیروز هفته گذشته میهمان نفت‌وگاز گچساران بود و در یک جدال نزدیک و پایاپای موفق به کسب پیروزی نشد و با اختلاف یک گل نتیجه را واگذار کرد.

آلومینیوم اراک نیز میزبان پیکان خراسان بود و در یک رقابت نزدیک به تساوی در این دیدار رضایت دادند و امتیاز این دیدار را تقسیم کردند.

برنامه کامل هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال گیتی‌پسند اصفهان - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون (ساعت ۱۵:۱۵) زغال‌سنگ طبس - نفت‌وگاز گچساران (ساعت ۱۶) پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد - صنعت مس کرمان (ساعت ۱۶) پیکان خراسان - فولاد سپاهان نوین (ساعت ۱۶) فرازبام خائیز دهدشت - فولاد مبارکه سپاهان (ساعت ۱۶) پرواز هوانیروز اصفهان - آلومینیوم اراک (نامعلوم)
جدول لیگ برتر هندبال

فرازبام خائیز دهدشت، زغال‌سنگ طبس، فولاد مبارکه سپاهان، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، صنعت مس کرمان، پرواز هوانیروز و نفت‌وگاز گچساران در لیگ هندبال نوجوانان موسوم به لیگ آیندگان شرکت کردند و بر این اساس یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، زغال‌سنگ طبس، نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون، نفت‌وگاز گچساران، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، آلومینیوم اراک، گیتی‌پسند، پیکان سبزوار، پرواز هوانیروز، فرازبام خائیز دهدشت و صنعت مس کرمان که در مسابقات هندبال جوانان پسر شرکت کرده‌اند، یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

کد خبر 750591

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • دیدار گیتی پسند مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فردا گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت