Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط امروز جامعه که دشمن با ترفندهای مخالف به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است فضای مجازی می‌تواند با تبیین دستاوردهای نظام اسلامی علاوه بر امیدآفرینی در میان مردم زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نزدیک به یک ماه تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی‌مانده و شاید ویروس کرونا باعث شده تب‌وتاب انتخابات در سطح کشور به‌ ویژه در میان مردم کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط داخلی و بین‌المللی ازجمله مشکلات معیشتی و اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش سرسام‌آور برخی کالاها و غیره به همراه مسائلی همچون تحریم‌ها، برجام و ... می‌طلبد مردم حضور حداکثری در عرصه انتخابات داشته و برای کاهش این مشکلات انتخابی آگاهانه داشته باشند.

قطعاً کرونا باعث می‌شود حضور حقیقی مردم و کاندیدای انتخاباتی در ستادهای انتخاباتی حوزه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صفر برسد لذا برای جبران این خلأ فضای مجازی می‌تواند بستر مناسبی برای عرض‌اندام کاندیداهای انتخاباتی و به‌تبع امیدآفرینی و بصیرت افزایی میان مردم باشد.

فضای مجازی می‌تواند در حضور حداکثری مردم نقش مؤثری داشته باشد

در همین راستا امام‌جمعه قوچان در گفتگو با صبح توس، با تأکید بر تجربه‌های کسب‌شده از فضای مجازی طی سال‌های اخیر گفت: فضای مجازی می‌تواند در حضور حداکثری مردم نقش مؤثری ایجاد کند اما باید سیاست‌گذاری درستی در این زمینه صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی بیان کرد: باید واقعیت‌ها در آن فضا مطرح شود و اگر فضای مجازی با اصول اسلامی و انسانی پیش برود قطعاً در امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم مؤثر است.

فضای مجازی بستر مناسبی برای روشنگری و امیدآفرینی است

فرمانده سپاه ناحیه قوچان نیز با اشاره به شرایط فعلی کشور و حاکم شدن کرونا به خبرنگار صبح توس، گفت: کرونا باعث شده است دیگر مراسمات  تبلیغات انتخاباتی در فضای حقیقی برگزار نشود اما فضای مجازی می‌تواند بستر و فرصت مناسبی برای روشنگری، امیدآفرینی و بصیرت افزایی باشد.

پاسدار علی زرقانی افزود: صاحبان رسانه می‌توانند دستاوردهای نظام را که باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود را بازنشر دهند البته همین فضای مجازی عرصه را برای رقابت سالم و درست میان کاندیدا فراهم کند.

وی تأکید کرد: کاندیداها می‌توانند از بستر فضای مجازی برای معرفی کارنامه و برنامه هایشان استفاده کرده و همین فضا نیز می‌تواند به کاهش هزینه‌های انتخاباتی برای کاندیدها شود.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان انتخابات در ایران را مظهر مردم‌سالاری دینی، پشتیبانی مردمی نظام، اقتدار کشور و آبروی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات رابطه مستقیمی با کارآمدی دارد یعنی هر چه حضور مردم پرشور و پررونق‌تر باشد با انتخاب درست، آگاهانه و اصلح دولتی کارآمد روی کار می‌آید.

زرقانی با تأکید بر اینکه دولت با پشتوانه مردمی می‌تواند در عرصه‌های داخلی و خارجی اقدامات مؤثری انجام دهد گفت: امروز دشمن به دنبال کمرنگ و کم رونق جلوه دادن حضور مردم در انتخابات بوده اما برای داشتن کشور و نظامی قوی و مأیوس کردن دشمنان باید مردم حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

فعالان فضای مجازی متعهدانه امیدآفرینی را در مردم ایجاد کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قوچان نیز بابیان اینکه امروز در دنیا رسانه حرف اول را میزند، افزود: رسانه می‌تواند نقش مهمی در معادلات گوناگون داشته باشد و قطعاً فعالان فضای مجازی باید متعهدانه امیدآفرینی را در میان مردم ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام هادی ایمانی نیا تأکید کرد: فضای مجازی باید به دور از شایعات مسموم حقایق را برای مردم بیان کند تا بهترین نقش را برای انتخاب اصلح و برگزاری انتخاباتی پرشور رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه باید برای امیدآفرینی در سطح جامعه خدمات نظام و انقلاب در حوزه‌های مختلف بازگو شود، بیان کرد: حضور پای صندوق‌های رأی مستلزم انتخاب فردی با معیار انقلابی، جهادی ، جوان و کارآزموده است تا عملکردش در زندگی مردم نقش ببندد.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی قوچان معیار انتخاب اصلح را توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: باید یک دولت جوان حزب‌اللهی را انتخاب کرد که با تعهد به دنبال کار کردن باشد و با انتخاب کابینه‌ای از نیروهای جوان در صحنه‌های مختلف اثرگذاری قابل‌توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی می تواند فضای مجازی حضور حداکثری میان مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد