Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به اینکه امسال اعتبارات راه‌های روستایی به صورت استانی است آسفالت و بهسازی راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، فرامرز مداح ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: بر اساس اعتبارات تخصیص‌یافته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی راه‌های اصلی و دسترسی سطح کشور برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شده و با توجه به اینکه امسال اعتبارات راه‌های روستایی به صورت استانی است آسفالت و بهسازی روستاهای بالای 50 خانوار کشور در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرح کلید به کلید ریاست جمهوری و اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و اجرای طرح واردات ناوگان کمتر از 3 سال و مشارکت با واحدهای تولیدکننده داخلی برای نوسازی ناوگان مینی بوس، کامیون و اتوبوس است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هوشمندسازی حمل و نقل کالا است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده به طوری که قراردادی برای خرید 2 هزار دوربین کنترل سرعت با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی منعقد شد.

مداح تصریح کرد: با هدف ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی برای افزایش ایمنی جاده‌ها پیگیری و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام می‌شود و یکی از برنامه‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی بیان کرد: طرح‌های مطالعاتی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شروع شده و برای کاهش هزینه‌ها بخش‌هایی از طرح‌های راهداری با استفاده از امکانات سازمان و به صورت امانی انجام می‌شود.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: یکی دیگر از مواردی که در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار گرفته افزایش سرعت عبور ناوگان ترانزیت برای سرعت بخشیدن در صادرات و  واردات کالاست تا مسیر ترانزیت کشور برای واردکنندگان و صادرکنندگان آسان شود و کالاهای صادراتی در زمان کمتری از پایانه‌های مرزی عبور کنند.

پاسخ سازمان راهداری به یک خبر؛ 81 درصد راه روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت آسفالت شدرئیس سازمان راهداری: تکمیل پروژه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت برنامه‌های وزارت راه استهشدار سازمان راهداری به شرکت‌های حمل‌ونقلی متخلف/ رسیدگی به 5700 تخلف شرکت‌ها طی 9 روز

 طرح سرعت متوسطه در جاده‌های استان مرکزی اجرا نشد 

مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم در این مراسم با اشاره به پایش تصویری و نصب دوربین در جاده‌های استان گفت: استان مرکزی بیشترین تعداد آزادراه و بزرگراه در کشور را دارد به همین سبب باید برای کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی جاده‌ها به نصب دوربین در جاده‌های استان و پایش تصویری توجه ویژه کرد.

مهدی زندیه وکیلی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای در استان سرعت بالای خودروهای عبوری در جاده‌های استان است به همین سبب استقرار دوربین و تجهیز آنها از اهمیت بالای برخوردار است و مسئولان باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است باید بر اساس نقش استان در حمل و نقل کالا و مسافر در کشور این موضوع مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح سرعت متوسطه در جاده‌های استان مرکزی اجرا نشد درحالی که این طرح در بیشتر استان‌ها اجرا شده است به همین سبب باید با توجه به وضعیت جغرافیایی و نقش استان در زمینه حمل بار و مسافر هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای اجرای این طرح انجام شود.

 یکی از برنامه‌های مورد نظر هوشمندسازی جاده‌ها است 

«مهرداد جهانی»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم در این مراسم با اشاره به برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های مورد نظر هوشمندسازی جاده‌ها است و باتوجه به وضعیت جغرافیایی استان و نقش آن زمینه حمل و نقل جاده‌ای کشور باید ایمن‌سازی و بهبود ایمنی جاده‌های استان در دستور کار قرار گیرد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده های استان یکی از برنامه روستاهای بالای استان مرکزی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری عصر شنبه در جلسه ایمنی راه‌های استان گیلان اظهار کرد: آمار تصادفات رانندگی در کشور بالا است و ما متوجه آن هستیم و اعتقاد داریم باید برای کنترل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و جاده سازی استاندارد افزود: در حوزه جاده سازی باید حداکثر تلاش و مسؤولیت پذیری را به خرج دهیم تا آمار تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند.

اکبری از محدود بودن بودجه سازمان راهداری کشور سخن گفت و تصریح کرد: با وجود اینکه بودجه ما در این سازمان اندک است با این حال باید در راستای وظایف ذاتی خود، ایمنی سازی راه‌ها و کسب رضایتمندی مردم قدم برداریم.

وی تحلیل علت تصادفات را نیز در جهت کاهش آمار تصادفات ضروری خواند و بیان داشت: رؤسای ادارات راهداری در شهرستان‌ها باید تمام نقاطی که تصادفات آن بیشتر از جاهای دیگر است شناسایی کنند تا مشخص گردد سازمان راهداری چگونه می‌تواند در این خصوص کمک کرده و آمار را کاهش دهد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان گیلان محو هستند و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود زیرا با توجه به مسافر خیز بودن گیلان، این موضوع می‌تواند یکی از علل بالا بودن تصادفات رانندگی باشد.

کد خبر 6090225

دیگر خبرها

  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود