Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید چهار قلم لوازم‌خانگی بزرگ در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است، به طوری که تولید انواع یخچال و فریزر در این مدت ۱۱۵ درصد رشد کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آمار‌های یاد شده در فروردین‌ماه امسال ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۱۵.۲ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این آمارها، در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ شرکت‌های داخلی ۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی تولید کردند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶۸.۹ درصدی داشته است.

همچنین در تولید کولرآبی نیز رشد ۶۴.۷ درصدی به ثبت رسید و شرکت‌های داخلی موفق به تولید ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه از این کالا شدند.

هرچند در این آمار‌ها به میزان تولید تلویزیون اشاره نشده، اما به گفته «محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور، در فروردین و اردیبهشت‌ماه در مجموع حدود ۱۹۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد.

به گفته وی، این آمار در مقایسه با دو ماهه سال ۹۹ رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

شهیدی خاطرنشان‌کرد: به‌طور معمول آمار فروردین‌ماه به دلیل تعطیلی‌های نوروز، همچنین تعطیلی‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا قابل توجه نبوده است.

گفتنی است، فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و ... روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است، این درحالی است که برند‌های خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال حضور در بازار‌های صادراتی هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت لوازم‌خانگی گردش مالی ۶ میلیارد دلاری دارد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت تحقق یافته و ۵۰۰ بنگاه تولیدی نیز مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید یخچال تولید فریزر ماشین لباسشویی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن