Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌های محروم در مقابل نرخ‌های تورم بالا کمر خم می‌کنند و می‌توان گفت که مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه سالجاری دچار مشکلات جدی اقتصادی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (CPI) معیار سنجش تغییرات قیمت کالاها و خدماتی است که توسط خانوارهای شهرنشین ایرانی به مصرف می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص به عنوان وسیله‌ای برای اندازه‌گیری سطح عمومی قیمت‌ کالاها و خدمات مورد مصرف خانوارها، یکی از بهترین معیارهای سنجش تغییر قدرت خرید پول داخل کشور، به شمار می رود.

تورم، روند افزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است. هر چند بر پایهٔ نظریه‌های گوناگون، تعریف‌های متفاوتی از تورم ارائه می‌شود، اما، تمامی آن‌ها به روند فزآینده و نامنظم افزایش در قیمت‌ها اشاره دارند.

تورم از جمله پدیده‌هایی است که می‌تواند آثار و تبعاتی مثبت و منفی به دنبال داشته باشد و مهم‌ترین اثر آن توزیعی است به نحوی که به نفع گروه‌های پردرآمد و به ضرر گروه‌های فقیر و کم‌درآمد و حقوق‌بگیر است. به عبارت دیگر تورم به افراد دارای درآمدهای پولی ثابت، ضرر می‌زند و از قدرت خرید آنان می‌کاهد و در مقابل، به نفع اغلب کسانی تمام می‌شود که درآمدهای پولی متغیر دارند.

بنابراین بالا رفتن نرخ تورم به ضرر عامه مردم است، استان هایی که نرخ تورم پایینی دارند کمی در وضعیت بهتری هستند نسبت به استان هایی که در بالاترین نرخ تورم قرار می گیرند، از میان استان های کشور اما استان های محروم در مقابل نرخ های تورم بالا کمر خم می کنند و می توان گفت که مردم کهگیلویه و بویراحمد در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه سالجاری کمر خم کردند.

یکی از رسانه‌های کشور دقایقی قبل آماری از نرخ تروم در استان های مختلف کشور منتشر کرد آماری که نشان می دهد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چه روزهای سختی را پشت سرگذاشتند.

۱۸ استان کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، فارس، زنجان، گلستان، لرستان، هرمزگان، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، اردبیل و سیستان و بلوچستان به‌ترتیب بالاترین نرخ تورم فراتر از نرخ تورم ۱۲‌ ماه منتهی به اردیبهشت را در کل کشور تجربه کرده‌اند.

نکته جالب اینجاست که استان های محروم همه در میان 18 استانی هستند که بالاترین نرخ تورم را داشته اند.

استان‌هایی که نرخ تورم بالاتر از نرخ تورم نقاط شهری ایران را در اردیبهشت‌ماه تحمل کرده‌اند هم شامل کردستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، ایلام، خراسان‌شمالی، گلستان، زنجان، همدان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، کرمان، هرمزگان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و قزوین می‌شوند. ساکنان روستاهای استان‌های همدان، کرمانشاه، یزد، فارس، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، بوشهر، کردستان، لرستان، اردبیل، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و زنجان هم به‌ترتیب بیشترین فشار تورم سالانه را، حتی بالاتر از فشار تورم کل کشور، شاهد بوده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد. داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود. مدیران و متولیان مدرسه حق اجبار دانش آموز یا اولیا به خرید لباس فرم جدید را ندارند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1229436 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه