Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آماده‌سازی مترو برای حضور معلولان وظیفه انسانی مدیریت شهری بوده و یقیناً در افزایش تعلق این قشر به مترو مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی خالی از اشکال نیست، اظهار کرد: احزاب و فعالان سیاسی باید با اهداف مشترک در راستای کمک به تعالی کشور و ایجاد رفاه برای مردم گام بردارند و یقیناً اگر کاستی‌هایی دارند قابل اصلاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاستی‌ها نمی‌توانند دلیلی بر چشم پوشیدن بر خدمات ارزشمند و تلاش گروه‌های باشد بنابراین به‌جای پرداختن صرف به ضعف‌ها، باید نقاط قوت را دید؛ یکی از این نقاط قوت در مدیریت شهری اصفهان اتفاقی بی‌نظیری بود که در یک هفته اخیر برای افراد دارای معلولیت رقم خورد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در روزهای اخیر پنج خودروی ون مخصوص سامانه حمل‌ونقل معلولان خریداری شد که به زودی وارد چرخه حمل‌ونقل شهر می‌شود.

وی از شهرداری اصفهان درخواست کرد که به محض تولید خودروهای مشابه توسط گزوه‌های خودروساز، اعتبارات تخصیص یافته به سامانه حمل و نقل معلولان صرف آن شود تا این سامانه با افزایش ناوگان، از کیفیت بهتری برای خدمت‌رسانی به معلولان استفاده کند.

محمدی خاطرنشان کرد: روز گذشته جمعیت کثیری از معلولان جسمی حرکتی با ویلچرهای خود در متروی اصفهان حضور یافتند که نتیجه تلاش شش ماه گذشته برای دسترس‌پذیری و تسهیل ورود معلولان به مترو بود؛ آماده‌سازی مترو برای حضور معلولان وظیفه انسانی مدیریت شهری بوده و یقیناً در افزایش تعلق این قشر به مترو مؤثر خواهد بود.

رویه سازمان نوسازی شهرداری اصلاح شود

نصیر ملت، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سازمان زیباسازی شهرداری گفت: هیئت مدیره این سازمان متشکل از کارشناسان، متخصصان و نمایندگان شورا بوده و مرجع تصمیم‌گیری برای اقدامات در زمینه زیباسازی شهر است.

وی با بیان اینکه بعضی از تصمیمات درباره اقدامات زیباسازی شهر اصفهان در شورای معاونان شهرداری گرفته می‌شود، افزود: برای اصلاح این رویه باید اقدام شود زیرا هر اقدامی که قرار است در شهر اصفهان با پیشینه تاریخی آن انجام شود باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و بدیهی است که هر اقدامی که در شأن اصفهان و اصفهانی‌ها نباشد مورد اعتراض خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید نسبت به اجرای درست سیاست‌گذاری و فعالیت‌های ناشی از این سیاست‌ها اقدام شود.

طرح شهرداری بافت تاریخی توسط افراد متخصص ارائه شده است

همچنین شیرین طغیانی اظهار کرد: از شروع دوره پنجم شورا نزدیک به چهار سال می‌گذرد و در این مدت لوایح بسیاری از طرف شهرداری ارسال و اعضای شورای شهر به دلیل فوریت داشتن آن بلافاصله لوایح دوفوریتی و با اندک زمان در کمیسیون‌های تخصصی، گاهی به صورت فوق‌العاده نسبت به بررسی آن اقدام و نتیجه پس از یک هفته اعلام شده است.

وی افزود: همراهی شورا با شهرداری همیشگی بوده و این همراهی باید دوطرفه باشد بنابراین لازم است طرح‌هایی که از طرف اعضای شورای شهر ارائه می‌شود با پرهیز از بی تفاوتی توسط شهرداری به مرحله اجرا برسد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طرح مربوط به تشکیل شهرداری بافت‌های تاریخی سال گذشته ارائه و نهایتاً طی بررسی در جلسات متعدد مقرر شد که شهرداری تا قبل از ارائه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به تعیین سازوکار آن اقدام کند اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰ دوباره ضمن تأکید بر اهمیت موضوع مقرر شد که تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به اجرایی شدن طرح اقدام شود اما تاکنون جلسه‌ای برای آن برگزار نشده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: اینگونه نبوده که ارائه کنندگان این طرح افرادی بدون تخصص و تجربه باشند که پشت درهای بسته صرفاً از سر دل‌خوشی آن را نوشته و ارائه کرده باشند بدین سبب نباید برخورد با صاحبان طرح شهرداری بافت تاریخی به شکل توهین‌آمیز باشد.

کد خبر 497273

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوروش محمدی معلولان مترو اصفهان شهر دسترس پذیر مناسب سازی معابر مناسب سازی شهر مناسب سازی برای معلولان نصیر ملت شهرداری بافت تاریخی زیباسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها را نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان دانست و گفت: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص فعالیت هیئت امنای بازار اظهار کرد: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در بازار اصفهان نخستین اقدام مؤثر در حال انجام است؛ با حضور دستگاه‌های همکار در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است که ناشی از درخواست‌های متعدد مردمی بوده است و در همین راستا نظم دهی به بخش‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از پلیس راهور درخواست می‌کنیم از این طرح حمایت کنند، زیرا اگر توفیقی در اجرای آن حاصل شود، همه مردم از نتایج مؤثر آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: روایت حکمرانی این دوره از مدیریت شهری منظوم و منظومه‌دار نیست و هر بخشی از شهرداری نسبت به شرایط خود تلاش‌هایی داشته است؛ در این راستا نیازمند اقدامات فرایند محور هستیم که برنامه اصفهان ۱۴۱۰ شاید مدلی از این دست باشد، بنابراین استدعا دارم کمیته مشترکی برای این موضوع ایجاد و مصوبات شورا و اقدامات شهرداری به صورت مشترک پیگیری شود.

کد خبر 750769

دیگر خبرها

  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است