Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست فردا؛ وقتی به شعار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نگاه می کنیم، شعارها و وعده های معیشتی کم کم در حال پررنگ تر شدن هستند.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره وعده های معیشتی نامزدها گفت: معمولا وقتی وضعیت اقتصادی کشور در موضوعات معیشت، اشتغال، تورم و گرانی حاد و بحرانی می شود، در زمان انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها بیشتر به این حوزه توجه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی به صحبت های کاندیداها نگاه می کنم، 4 نفر از آنها از نگاه سیاست به اقتصاد نگاه می کنند یعنی برنامه ندارند، فقط شعار می دهند که «باید گرانی ها کنترل شود، تورم پایین بیاید و غیره». نامزدی که از لحاظ اقتصادی برنامه دارد حساب و کتاب می کند و آن را در قالب برنامه به مردم عرضه می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: نامزدی که برنامه دارد در آینده شرمنده نمی شود اما کسی که شعار می دهد شاید در ابتدا شعارهایش مورد توجه قرار گیرد اما در آینده دنبال مقصر می گردد که چه طور به این شعارها جامه عمل پوشیده نشد.

وی با بیان اینکه وعده های معیشتی توقع مردم را بالا می برد، افزود: یک تئوری در علوم سیاسی مطرح است که می گوید «ناامیدی خشونت را به دنبال دارد» یعنی اگر در یک وضعیتی مطالبات را زیاد کنند اما عملی پشت آن نباشد، آدم ها کم کم به ناامیدی می رسند.

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: البته انتخابات قرین با شعارهای معیشتی است در آمریکا نیز مردم دست در جیب شان می کنند اگر وضع شان خوب باشد به تفکر رئیس جمهور مستقر رأی می دهند اما اگر وضع شان خوب نباشد به سمت رقیب او می روند.

وی افزود: مردم انتظار دارند وقتی رئیس جمهور آینده سرکار می آید ظرف 6 ماه وضع اقتصادی کشور بهتر شود، حالا اگر وضع بهتر نشود، یک ناامیدی از دولت جدید به وجود می آید. در چنین شرایطی کم کم آقای حسن روحانی از منفور بودن خارج می شود و با یک موج گرانی حتی شاید مردم بگویند «خوشا به دوران گذشته».

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری تورم حسن روحانی خشونت رئیس جمهور وعده های معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ ائمه جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران