Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:18:04 GMT

دادستان نظامی جدید استان البرز معرفی شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۵۸۹۲

دادستان نظامی جدید استان البرز معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم محمود صفری معاون قضائی و حقوقی سازمان قضائی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره دادستان نظامی فقید استان البرز مرحوم مهدی کرمی، محمد دارابیان را به عنوان دادستان نظامی جدید استان معرفی کرد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح از یک سال گذشته گفت: تاکنون در ۸ استان کارگاه‌های علمی تشکیل شده و امسال نیز این کارگاه‌ها در چند استان دیگر نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این کارگاه‌های آموزشی درباره آسیب و علل آسیب پذیری نیروهای مسلح بحث می‌شود و برای رفع این موانع تلاش خواهد شد.

این مقام قضائی همچنین به مسئله روز کشور یعنی انتخابات گریزی زد و گفت: قبول داریم که مدیران و مسئولان در بحث معیشت و خدمت رسانی به مردم بنا به هر دلیلی کوتاهی و کم کاری کردند ولی باید به هر نحوی پای انقلابمان بایستیم تا دشمنانمان را شاد نکنیم.

صفری در ادامه با تأکید بر اینکه طبق قانون، نیروهای مسلح حق دخالت در احزاب و مناقشات سیاسی و انجام فعالیت‌های تبلیغی برای نامزدها را ندارند، افزود: شأن و جایگاه نیروهای مسلح به عنوان حافظان نظام، انقلاب و کشور بسیار بالاتر از این مسائل است.

معاون قضائی و حقوقی سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمنان برای کاهش مشارکت حداکثری مردم گفت: باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم که مردم در انتخابات شرکت کنند تا دولت جدیدی که روی کار می‌آید دولتی توانمند باشد و به پشتوانه همین مردم بتواند مشکلات و مسائل پیشرو رو را با تمام قوا حل و فصل نماید.

مجموعه نیروهای مسلح باید صیانت شوند

فرج الله افشار رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان البرز نیز ابتدا از ویژگی‌ها و شخصیت اخلاقی مرحوم کرمی گفت و ادامه داد: امنیت امروز کشور را باید مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح کشور دانست و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی باید از هر آسیبی که به جایگاه آنان لطمه وارد می‌سازد، صیانت شوند.

نقش کلیدی سازمان قضائی در احقاق حقوق جامعه و نیروهای مسلح

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه جلسه گفت: مرحوم جانباز مهدی کرمی فردی مؤمن، متدین، متعهد و با صلابت بود که در مجموعه سازمان قضائی نیروهای مسلح به نحو احسن امورات را مدیریت می‌کرد و تعامل بسیار خوبی با فرماندهان یگان‌های تابعه در استان داشت.

وی نقش سازمان قضائی نیروهای مسلح در بسط عدالت و احقاق حقوق در سطح جامعه و نیروهای مسلح را مهم و کلیدی دانست و گفت: همانطوری که یگان‌های نظامی و انتظامی حافظ و تأمین کننده امنیت کشور هستند، سازمان قضائی نیروهای مسلح بنا به مسئولیت خود حافظ و ضامن حقوق مردم است و تعامل و همکاری قوای نظامی و انتظامی با این سازمان در جهت پیشبرد اهداف و کاهش جرایم و تخلفات از جمله دلایلی است که این تعاملات را با اهمیت‌تر می‌کند.

نقش سازمان قضائی در صیانت از نیروهای مسلح

حسین فاضلی‌هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن یاد و خاطره مرحوم کرمی و نقش اساسی وی در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گفت: ما و نیروهای مسلح جز یک خانواده هستیم و فرماندهان نظامی در خط مقدم نظارت هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه صیانت از نیروهای مسلح علاوه بر بخش‌های بازرسی و حفاظت اطلاعات برعهده سازمان قضائی نیروهای مسلح است، افزود: به همین دلیل در قانون اساسی برای رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح، سازمان خاصی ایجاد شده است.

هیچ چیز بدتر از بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای مسلح و اجرای عدالت نیست

محمد دارابیان دادستان نظامی جدید استان البرز نیز گفت: نیروهای مسلح در هر لحظه از عمرشان در حال مجاهدت در راه خدا هستند و وظیفه همه ما چه در سازمان قضائی نیروهای مسلح و چه در سطح یگان‌ها حفاظت و صیانت از این نیروهاست.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی در دستگاه قضا گفت: امروز هیچ چیز بدتر از بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای مسلح و ناامید کردن آنها از اجرای عدالت نیست.

این مقام قضائی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گفت: دادسرای نظامی استان البرز این توانایی و آمادگی را دارد که مانند سال‌های گذشته با اعزام قضات به یگان‌ها، وظیفه آگاه سازی نیروهای مسلح را بر عهده بگیرد.

کد خبر 5224022 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح قانون اساسی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 قوه قضاییه شورای شهر تهران صنایع دستی وضعیت معابر کیفیت هوای تهران زندانی سازمان محیط زیست سازمان زندان ها کمیته امداد امام خمینی سازمان قضائی نیروهای مسلح دادستان نظامی استان البرز یگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره، سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم. ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند