Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:45:34 GMT

قطر بهبود روابط با سوریه را ردکرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۵۹۲۳

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت که کشورش قصد ندارد به دنبال پیروزی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روابط خود را با سوریه بهبود بخشد. ناطقان: به گزارش خبرگزاری رویترز، آل ثانی با اشاره به اینکه اپوزیسیون و غرب انتخابات ریاست جمهوری سوریه را «مسخره» دانسته اند، افزود: ما تا کنون در افق هیچ گونه راه حل سیاسی مورد رضایت مردم سوریه ندیده ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه قطر در مصاحبه با تلویزیون «العربی» که مقر آن در لندن است و روز جمعه پخش شد، مدعی شد: ما تا کنون هیچ گونه پیشرفتی ندیده ایم و همان خط مشی و رویکرد ادامه دارد.

شیخ محمد افزود: ما در حال حاضر هیچ گونه انگیزه ای برای ازسرگیری روابط با نظام سوریه نداریم. این نظام علیه مردم خود مرتکب جنایت می شود.

رویترز ادامه داد: قطر همانند عربستان یکی از کشورهای منطقه است که از گروه های مخالف مسلح در جنگ داخلی سوریه ادامه یافته ظرف یک دهه گذشته حمایت به عمل آورد اما برخی از آنها همانند امارات متحده عربی پس از بازپس گیری اکثر مناطق سوریه توسط ارتش این کشور تصمیم گرفتند تا روابط خود را با دمشق بهبود بخشند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ۲۰۱۲ سطح روابط سیاسی خود را با دمشق کاهش دادند و پس از آغاز ناآرامی ها در سوریه دفاتر نمایندگی های سیاسی خود را در این کشور بستند اما امارات در اواخر ۲۰۱۸ برای مقابله با نفوذ کشورهای غیر عرب در سوریه سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. عمان جزو اندک کشورهای عربی است که روابط سیاسی خود با دمشق را حفظ کرد و در سال ۲۰۲۰ سفیر جدید خود را به دمشق اعزام کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه چهارشنبه گذشته برگزار شد و طی آن آقای بشار اسد با احراز بیش از ۹۵ درصد آراء برای چهارمین دوره متوالی به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیده شد. منبع: خبر انلاین برچسب ها: قطر ، بهبود روابط ، سوریه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قطر بهبود روابط سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند