Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای عالی انتخابات اعلام کردکه ۱۵ نهاد، اطلاعات و صلاحیت نامزدهای انتخابات زودهنگام پارلمانی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اخبار العراق، «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد که ۱۵ نهاد، اطلاعات و صلاحیت نامزدهای انتخابات زودهنگام پارلمانی را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات تصریح کرد: دفتر ملی در شعبه امور نامزدها و دیگر نهادها مسئول بررسی صلاحیت نامزدها هستند و این امر به دلیل استعلام از مراجع و نهادهای مختلف امری زمان‌بر است و کار ساده‌ای نیست.   وی گفت: اطلاعات و صلاحیت نامزدها از طریق نهادهای مختلف از جمله سازمان پاکدستی، بازرسی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و همه وزارتخانه‌های امنیتی حتی در اقلیم کردستان عراق بررسی خواهد شد تا علاوه بر سوابق و اطلاعات‌شان، روشن شود عضو هیچیک از دستگاه‌های امنیتی نیستند.   الغلای افزود: شمار نهادهایی که باید در خصوص اطلاعات نامزدها از آنها استعلام شود، تقریباً ۱۵ دستگاه دولتی است، این کار آسانی نیست و نباید در آن عجله کرد زیرا ما باید از صحت اطلاعات و صلاحیت نامزدها اطمینان حاصل کنیم.   وی تصریح کرد: کمیساریای عالی انتخابات کمیته‌ای به ریاست دبیرکل این کمیساریا تشکیل داده است تا به هنگام دریافت استعلام‌ها از نهادهای مختلف، به بازبینی آن بپردازد و سپس نتیجه را به شورای کمیساریای انتخابات ارائه می‌کند تا درباره تایید نامزدی افراد تصمیم‌گیری کند.   سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات گفت: باید بگوییم که همه نامزدها و اسامی مطرح شده در رسانه‌ها، اسامی نهایی نیست بلکه این افراد تنها درخواست نامزدی ارائه کرده‌اند اما نامزد نهایی نیستند و تنها پس از تصویب شورای کمیساریای عالی انتخابات رسماً نامزد انتخاباتی می‌شوند.   وی اعلام کرد: کمیساریا تصویب کرده که نتایج انتخابات پس از شمارش آراء حداکثر ۲۴ ساعت بعد از پایان رأی‌گیری سراسری اعلام شود و برای این منظور تدابیر لازم اندیشیده شده است.   انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر آتی برگزار شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیساریای عالی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی به نام «شریان» نامزدهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز را معرفی کرد.

بر این اساس، محمد جواد سعدون زاده و صادق کمایی از حوزه انتخابیه آبادان و امیرحسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به عنوان نامزدهای مورد حمایت جریان شریان در خوزستان معرفی شدند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند با مشارکت ۲۵ میلیون نفر از مردم کشورمان برگزار شد؛ البته این انتخابات در برخی حوزه‌ها به مرحله دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 6084419

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد