Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینمای ایران با اشاره به مطالبات سینماگران از دولت سیزدهم، گفت: طی سال‌های اخیر، هرگاه کسی از من این پرسش را می‌کرد، در پاسخ می‌گفتم که ما از دولتمردان هیچ‌چیز نمی‌خواهیم؛ فقط کاری به کارمان نداشته باشند و ما را به حال خود رها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون شرایط به‌کلی تغییر کرده است و ما به دولت آینده بسیار امیدواریم.

وی افزود: طی هشت سال اخیر می‌دانستیم که چه می‌خواهیم اما نمی‌توانستیم به آن دست پیدا کنیم. پس از استقرار دولت آینده که به امید خدا دولتی انقلابی خواهد بود، مطالباتمان رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

کارگردان «زیباتر از زندگی» تصریح کرد:‌ اگر مسئولان دولت آینده از ما کمک بخواهند، با کمال میل به آنها کمک خواهیم کرد. امیدوارم مجال مناسبی برای گفت‌وگو فراهم شود و سینماگران انقلابی بتوانند آرمان‌هایشان را با دولتمردان بعدی درمیان بگذارند.

شاه‌حسینی یادآور شد: اکنون شرایط و مختصات سیاسی حاکم بر جهان دستخوش تغییر و تحولات مهمی شده است؛ پیروزی‌های ملت فلسطین و انتخابات سوریه، تازه‌ترین قرائنی است که ما را در جریان این تغییر و تحولات قرار می‌دهد. باید دست بجنبانیم تا بتوانیم واکنش‌های هنری سریع و مقتضی به تغییر و تحولات پیرامونمان نشان دهیم.

سینمای دفاع مقدس به روایت انسیه شاه‌حسینی

وی عنوان کرد: چرا باید فرهنگ انقلاب و ارزش‌های مرتبط به آن در سینما آن‌قدر مهجور باشد؟ یکی از جدی‌ترین مطالبات ما از دولت آینده این است که به این مهجوریت پایان دهد. ما این آمادگی را داریم که دلسوزانه به دولتمردان آینده مشاوره دهیم و راه‌حل‌هایمان را با آنها درمیان بگذاریم.  

این کارگردان سینمای ایران اضافه کرد: اکنون کوهی از کارها در ارتباط با شهدای مدافع حرم و بسیاری از مسائل استراتژیک دیگر بر زمین‌مانده است که باید پیگیری و محقق شود.

شاه‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از فضای حاکم بر سینمای ایران طی سال‌های اخیر گفت: به‌شخصه بسیار امیدوارم که در دولت بعدی اتفاقات خوبی برای فیلمسازان متعهد ما که طی سال‌های گذشته، جملگی در انزوا و اسارت مطلق بودند و به‌سختی نفس می‌کشیدند، رخ دهد.

کارگردان «غروب شد بیا» در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم که مسئولین دولت بعد به حرف‌ سینماگرانی که در راستای تحقق مطالبات استراتژیک مقام معظم رهبری از سینما حرفی برای گفتن دارند، گوش کنند، به آنها جامه عمل بپوشانند و سیم خاردارهای موجود در میدان فرهنگ و هنر را از میان بردارند. همچنین لازم است مدیران آتی عرصه فرهنگ و هنر کشور، آن دسته از آثاری که طی هشت سال اخیر امکان ساخت آنها در سینما فراهم نشد را پیگیری و از ساخت آنها حمایت کنند.

کد خبر 604462 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران سینمای ایران دولت آینده شاه حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی