Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت گفت: امیدواریم که بخش خصوصی بتواند نسبت به واردات واکسن کرونا اقدام کند اما با سیاستی که در دنیا وجود دارد، این کار راحت و آسانی نیست.

محمدرضا شانه ساز اظهار داشت: حدود 38 معرفی نامه به شرکت های خصوصی برای واردات واکسن کرونا صادر شده و سفرای ایران در برخی کشورها، تذکر دادند که صدور این تعداد معرفی نامه برای شرکت های خصوصی به دلیل مراجعات مکرر این شرکت ها، قیمت واکسن کرونا در دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا امروز هیچ کدام از معرفی نامه ها و رایزنی های بخش خصوصی منجر به نتیجه و واردات واکسن نشده اما با دستور وزیر بهداشت مقرر شد سرعت و پیگیری های جدی تری شود تا اگر این معرفی نامه ها تا زمان مشخصی به نتیجه نرسد، لغو شود که در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ واکسن سازی در دنیا حتی فایزر اعلام کرده اند که ما با دولت ها کار می کنیم و تا حالا به هیچ عنوان واکسن به بخش خصوصی ارائه و فروخته نشده و این مساله برای سایر واکسن سازهای دنیا هم مطرح است که دلیل عمده عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات نیز همین بوده است.

شانه ساز گفت: امیدواریم که بخش خصوصی بتواند نسبت به واردات واکسن کرونا اقدام کند اما با سیاستی که در دنیا وجود دارد، این کار راحت و آسانی نیست. علیرغم برخی وعده ها مبنی بر واردات واکسن کرونا تا اوایل خردادم ماه به کشور اما تا کنون هیچ محموله واکسنی از سوی بخش خصوصی وارد کشور نشده و امروز هم درخواست معرفی نامه جدیدی مطرح شده بود که با دستور وزیر بهداشت، این کار انجام شد و امیدواریم که بتوانیم کمک کرده و بتوانند واکسن کرونا را به کشور وارد کنند.

/ایرنا

بیشتر بخوانید: واکسیناسیون سالمندان در مراکز تجمیعی

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واردات واکسن کرونا وزیر بهداشت معرفی نامه بخش خصوصی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟