Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انعکاس گزارشی با موضوع اختلاف بخش خصوصی با آبفای البرز بر سر شهرک منظریه فردیس و مشکل قطعی آب چند روزه در این شهرک، دغدغه مردم با پیگیری مسئولین مرتفع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکم خردادماه سال جاری بود که شبکه خبری تیتریک با انعکاس گزارشی با موضوع اختلاف بخش خصوصی با آبفای البرز بر سر شهرک منظریه فردیس آوار شد، به مشکل قطعی آب چند روزه در شهرک منظریه این شهرستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان اینانلو فرماندار فردیس درباره مشکل چند روزه قطعی آب شهرک منظریه به خبرنگار تیتریک گفته بود آبرسانی این منطقه خصوصی بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، آبفا هم برای گرفتن چاه از این بخش اقدام کرد اما با مقاومت مواجه شد.   و اما پنجم خرداد ماه محمد نیک فکر مدیر آبفا فردیس در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد که مشکل قطعی آب منطقه ۱۰ هزار نفری منظریهِ فردیس با ورود آبفا حل شد اما اصلاح شبکه فرسوده بخش خصوصی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.   پس از چند روز از حل مشکل قطعی آب در شهرک منظریه مهدی زاده مدیرعامل آبفای استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت؛ ۳ مورد از آب‌رسانی‌های خصوصی در فردیس باقی مانده اند که سال گذشته یک مورد آن را با کمک فرماندار شهرستان از بخش خصوصی تحویل گرفتیم.   آنچه این مسئول از آن سخن می گوید آب رسانی شهرک مهندس زراعی در فردیس است، متاسفانه مشکلات حوزه آب هرساله با رشد جمعیت بیشتر می شود و تامین آب آشامیدنی برای بخش خصوصی امکان پذیر نیست.   یک شهروند فردیسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ تاسیسات و شبکه فردیس قدیمی شده و دیگر پاسخگو نیست و طی روزهای اخیر بعضا معضلات ناشی از آبرسانی بخش خصوصی باعث شد که ۴ روز با قطعی آب مواجه شویم.   بالاخره پس از سال ها و کش و قوس های فراوان در جلسه ای که هفته اخیر برگزار شد، رسما آبرسانی بخش خصوصی افشارزاده با یک هزار و ۵۰۰ مشترک و ۳ هزار واحد مسکونی به آبفا واگذار شد و بهسازی وضع موجود در دستور کار قرار گرفت.   ابوالفل اینانلو فرماندار فردیس با اشاره به اینکه حق بخش خصوصی طبق قانون لحاظ شده است، به خبرنگار تیتریک گفت:  قرار بر این است که به سرعت بحث انتقال انجام شود تا از این به بعد با حفر، تجهیز چاه ها و اصلاح شبکه های آبرسانی تامین آب آشامیدنی مردم منظریه، وحدت و گلستان توسط آبفا صورت می گیرد.   قرار است طرح پایدار تامین آب آشامیدنی مناطق مذکور با هزینه ای ۲۰ میلیارد تومانی ظرف یکسال آینده به پایان برسد، به این ترتیب تنها آبرسانی بخش خصوصی فردیس، سرحدآباد است که آن هم تا پایان سال به آبفا واگذار خواهد شد. 
    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تامین آب آشامیدنی مشکل قطعی آب شهرک منظریه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم ۸۲.۹۵ درصد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ با رشد حدودا ۴درصدی در ۲ سال و نیم گذشته، به ۸۶.۸۴ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی کشور را می‌توان از جمله دستاوردهای غیرقابل انکار دولت مردمی دانست. در ابتدای دولت 10 هزار روستا شناسایی شد که به آب شرب سالم به صورت پایدار دسترسی نداشتند و طرحی با نام "جهاد آبرسانی" در دولت سیزدهم شکل گرفت تا آبرسانی به این روستاها به صورت پایدار محقق شود.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است که در فاز اول این طرح تا به امروز 10 هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده و نزدیک به 50 درصد آنها یعنی 5000 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16 هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب‌رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم 82.95 درصد بود، در پایان سال 1402 با رشد حدودا 4درصدی در 2 سال و نیم گذشته، به 86.84 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول