Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوسن پرور، بازیگر سینما و تئاتر، که با فیلم «بوتاکس» جدیدترین ساخته کاوه مظاهری در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، درباره این رویداد به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من سینماگر نیستم، اگر این جشنواره در رشته تئاتر بود، بهتر می‌توانستم نظر دهم، اما در مجموع برگزاری چنین برنامه‌هایی خوشحال کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باز هم زمان میخواهد تا ما از شرایط کرونا بیرون بیاییم و بازیگرانی که رزق و روزی حداقلی خود را از هنر کسب می‌کنند، کمی خسارت هایشان جبران شود.

وی با بیان اینکه آثاری که درون مایه فرهنگی دارند، در گیشه شکست میخورند، اظهار کرد: سینما نیاز به پول دارد، بازیگر هزینه میخواهد، برای ساخت فیلم اول هزینه می‌شود به امید اینکه این هزینه برگردد و فیلم‌های دوم و سوم ساخته شوند، اما ما همیشه اثر اول را در زمینه فرهنگ می‌سازیم و دیگر ورشکست می‌شویم.

بازیگر سریال «بوتاکس» افزود: فیلم «شب‌های روشن» ساخته فرزاد موتمن یک کار بی نظیر و فوق العاده است، اما در گیشه ندرخشید. متاسفانه فیلم خوب نسبت به دیگر فیلم‌ها فروش کمتری دارد.

وی درباره علت این وضعیت توضیح داد: من میگویم سلیقه مردم؛ البته منظورم این نیست که ما آدم‌های بدسلیقه‌ای هستیم؛ بلکه منظورم این است که در دوره گذار قرار داریم. یعنی با یک سرچ در اینترنت می‌توانیم بهترین سریال‌های دنیا را تماشا کنیم و انگار دیگر محصول ایرانی به چشممان نمی‌آید. قبول دارم که آن فیلم و سریال‌ها خیلی قوی هستند، اما توجه داشته باشیم که چه چیز‌هایی را با هم مقایسه می‌کنیم؛ در دنیای گذار فعلی مخاطب نیاز خود را از یک جای دیگر تامین و فقط تولیدات داخلی را تحقیر می‌کند.

پرور در پاسخ به اینکه دوست دارید کدام یک از موضوعات روز را روی صحنه تئاتر خود به تصویر بکشید، گفت: نامهربانی و خشم زیاد در جامعه؛ ما دیگر با هم مهربان نیستیم و این موضوع خیلی مرا اذیت می‌کند.

گفتنی است سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ماه در پردیس چارسو در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره جهانی فجر سوسن پرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رئیس این بخش به انتخاب بهترین‌ها بپردازند.

لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامه‌نویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.

خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل داده‌اند.

فیلم‌هایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلب‌های تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.

برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری