Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:10:55 GMT

آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت مهار شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۶۸۲۳

آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت مهار شد

اقصی نخشی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی جنگل های حد فاصل مناطق " کولسه" و "زیرمیرگ " این شهرستان با تلاش و همت همه نیروهای نظامی، بسیجیان ، نیروهای امدادی و مردمی مهار و از سرایت به بخش های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: به دلیل سخت گذر بودن منطقه و دسترسی سخت به این مناطق ، خشکی علف های اراضی و وزش باد ، این آتش سوزی به سرعت گسترش یافت و به بیش از ۶۰ هکتار از اراضی جنگلی سرایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت حادثه را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی و برآورد آن هستند.

فرماندار سردشت ادامه داد: آنچه که باعث سختی کار برای اطفای آتش می شد نبود تجهیزات و امکانات لازم و عدم آموزش نیروها در مقابله با چنین حوادثی بود که بایستی در این راستا اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز که به سردشت سفر کرده است گفت: کشور ما جزو کشورهای حادثه خیز است و به دلیل موقعیت های جغرافیایی، توپوگرافی و شرایط اقلیمی، ما هر ساله شاهد وقوع حوادث و بحران های مختلف طبیعی و انسان ساخت در سطح کشور، حوادث مختلفی از جمله زلزله سیل ، طوفان، سائقه، رانش زمین، سرمازدگی بهمن و نهایتا آتش سوزی مراتع و جنگل ها هستیم.

امیر عباس جعفری با بیان اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی کند افزود: در مقابله با حوادث بایستی هر لحظه و هر ثانیه آمادگی داشت و تجهیزات و امکانات لازم را  در دسترس داشت.

وی با اشاره به وقوع زلزله قطور شهرستان خوی، اظهار کرد: خوشبختانه آنچه که این شهر را دوباره از نو ساخت همدلی ، هماهنگی ، یکپارچگی ووحدت ما بین نیروهای مدیریت بحران ، نظامی، سپاه و مردمی بود.

وی بیان کرد: در موارد بحرانی ضمن ایجاد هماهنگی بایستی با جدیت موضوع را مدیریت و آموزش های لازم را به دهیاران و شوراها در روستاها و نیروهای مردمی و حتی نیروهای بسیجی که در روستاها حضور دارند ارایه داد.

به گزارش ایرنا، سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی اطفای حریق آذربایجان غربی جنگل سردشت حوادث غیرطبیعی جنگل‌ بلوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی اطفای حریق آذربایجان غربی آتش سوزی اطفای حریق آذربایجان غربی جنگل سردشت حوادث غیرطبیعی جنگل بلوط اخبار کنکور آذربایجان غربی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر


به گزارش تابناک، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مدیر یکی از دستگاه های اجرایی به همراه یک نفر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

 ناصر عتبانی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

 

ایرنا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد