Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@14:39:08 GMT

کنترل آنفلوانزا در زمستان با واکسن ایرانی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۶۸۴۶

رئیس سازمان غذا و دارو: زمستان امسال آنفلوانزا با واکسن ایرانی کنترل می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمدرضا شانه ساز گفت: واکسن آنفلوانزا با موفقیت در داخل کشور تولید شده و مراحل مطالعات بالینی را طی می‌کند.

وی افزود:  بخش مهمی از واکسن آنفلوانزای مورد نیاز کشور در سال جاری از طریق تولید داخل تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا شانه ساز، با بیان اینکه از سال‌های گذشته بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز به سرعت و همگام با کشورهای پیشرفته در داخل تولید شده است، عنوان کرد: در دوره کرونا، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به اقدام جدید سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که مانع بزرگی در روال عادی برنامه‌های سازمان ایجاد کرد، اما در راستای حمایت از تولید داخل، از بحث کیفیت غافل نشدیم و با سخت‌گیری تمام، کیفیت داروهای تولید داخل را مورد ارزیابی قرار دادیم.

شانه ساز افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه انسولین قلمی مورد نیاز کشور تا پایان ۱۴۰۰ باید به خودکفایی می‌رسیدیم، ولی از طرفی به دلیل مشکلات تامین و انتقال ارز و از طرفی هم به دلیل اینکه دستگاه‌های مورد نیاز تولید این داروها ۲Dual use (دو کاربردی) است؛ تحریم‌ها روند تهیه این دستگاه‌ها را با اختلال مواجه کرده است، البته در حال حاضر ۳ کارخانه داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازشان با چالش جدی مواجه هستند ولی به لطف خداوند این مسئله هم در اسرع وقت حل و فصل می‌شود.

برچسب ها: واکسن ایرانی ، واکسن آنفولانزا ، سازمان غذا و دارو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن ایرانی واکسن آنفولانزا سازمان غذا و دارو مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی