Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:33:14 GMT

۸۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر در اصفهان بیمه شدند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۷۰۶۴

۸۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر در اصفهان بیمه شدند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان در خصوص آمار بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و فرصت‌های موجود این صندوق در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهدی ابارشی در نشست خبری به مناسبت ۱۶ سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در خصوص آمار بیمه شدگان استان اصفهان در این صندوق، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا داریم و حدود ۸۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان اصفهان بیمه شده‌اند و حدود ۱۰ هزار نفر در این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زنان می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شوند و زنان شهری نیز با یادگیری حرفه‌ای مانند قالی‌بافی می‌توانند در این صندوق خود را بیمه کنند و زن بیمه شده اصلی که تحت کفالت همسر است در صورت فوت همسرش می‌تواند حقوق همسر را دریافت کند و این در حالی است که اگر خودش هم در صندوق بیمه باشد، حقوق خودش را نیز دریافت خواهد کرد و این یک فرصت است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر زن و مرد به طور همزمان در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه باشند و بازنشسته شوند و یک ششم بیمه تأمین اجتماعی، حق بیمه پرداخت کرده باشند جمعاً حدود دو برابر صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند حقوق دریافت کنند، اگر زنی در این صندوق بیمه باشد و فوت شود، حقوق وی را به فرزندانش خواهند داد.

بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تنها برای روستاییان و عشایر نیست

ابارشی با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تنها برای روستاییان و عشایر نیست، افزود: افرادی که در شهر زندگی می‌کنند نیز می‌توانند با یادگیری مهارت‌های مربوطه مانند قالی‌بافی در این صندوق بیمه شوند و جوانان نیز می‌توانند شروع بیمه خود را از ۱۸ سالگی در این صندوق شروع کنند و در آینده حق بیمه خود را به تأمین اجتماعی انتقال دهند.

وی با اشاره به میانگین سنی بیمه‌شدگان در استان اصفهان، تصریح کرد: عمده بیمه‌شدگان در استان حدود ۳۵ تا ۵۰ سال دارند و حدود ۵۰ درصد بیمه‌شدگان در این میانگین سنی هستند، میانگین سنی بیمه شدگان استان نیز حدود ۳۸ سال است.

امکان انتقال سوابق بیمه از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به تأمین اجتماعی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان در خصوص پرداخت حقوق بیمه‌شدگان در این صندوق، خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق در این صندوق متغیر است و در سال گذشته برای هر نفر حداکثر حدود ۹۰۰ هزار تومان و حداقل حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و هر چه سطح افراد در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بالاتر باشد، دریافتی بیشتری نیز خواهند داشت.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای افرادی که امکان بیمه شدن در تأمین اجتماعی را ندارند، فرصت خوبی است و افراد می‌توانند سوابق خود در این صندوق را به تأمین اجتماعی انتقال دهند.

کد خبر 497362

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیمه روستاییان و عشایر بیمه روستائیان زنان روستایی مستمری بگیران حقوق بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان تأمین اجتماعی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند