Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در دو ماه ابتدای امسال ۸۸۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل بخش نیروگاهی استان شده که نسبت به پارسال ۷۷ درصد افزایش یافته است. از مجموع ۸۸۹ میلیون و ۴۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی گفته شده، ۴۱۳ میلیون و ۶۸۲ هزار مترمکعب در فروردین ماه و ۴۷۵ میلیون و ۷۵۵ هزار مترمکعب نیز در اردیبهشت امسال تحویل شش نیروگاه تولید برق استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مجموع گاز مصرفی خراسان رضوی در تمام بخش‌های مصرفی طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، دو میلیارد و ۱۴۱ هزار مترمکعب بوده که بیش از ۴۰ درصد این رقم در بخش نیروگاهی و برای تولید برق مصرف شده است.

بیشتر بخوانید

قطعی برق، چراغ تولید صنایع را خاموش کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: گاز تحویلی به بخش نیروگاهی خراسان رضوی در فروردین ماه سال جاری، ۱۲۰ درصد و در اردیبهشت ماه نیز۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که این مهم نشان دهنده رشد گاز رسانی به این بخش است.

افتخاری بیان کرد: شرکت گاز در روز‌های گرم تابستانی هیچ محدودیتی برای گازرسانی به نیروگاه‌ها نداشته و گازرسانی به این بخش به صورت منظم انجام می‌شود.


او افزایش سهم نیروگاه‌ها از گاز طبیعی را موجب کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، مشارکت مستقیم در توسعه پایدار و از مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت عنوان و تصریح کرد: مصرف‌کنندگان انرژی در دو بخش گاز و برق نیز می‌توانند با صرفه جویی سهم بزرگی در بهره‌مندی صنایع و واحد‌های تولیدی صنعتی از انرژی را فراهم کنند.

 

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز رسانی نیروگاه برق تامین برق شرکت گاز هزار مترمکعب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت