Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:27:53 GMT

آیا بیت‌کوین به کف قیمتی خود رسیده است؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۷۵۱۷

آیا بیت‌کوین به کف قیمتی خود رسیده است؟

آمارها نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین ممکن است به کف خود نزدیک شده باشد. حجم لحظه‌ای این رمزارز با وجود سقوط ۵۰ درصدی بیت‌کوین از سقف تاریخی خود همچنان در حال کاهش است.

قیمت بیت‌کوین در آغاز معاملات امروز مجددا به زیر ۳۵ هزار دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است. پس از اصلاح اخیر بازار بیت‌کوین در محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری در نوسان بوده با این وجود آمار نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین ممکن است به کف خود نزدیک شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم معاملات لحظه‌ای این رمزارز با وجود سقوط ۵۰ درصدی بیت‌کوین از سقف تاریخی خود همچنان در حال کاهش است.

روند نزولی حجم معاملات لحظه‌ای اغلب به عنوان یک سیگنال صعودی برای بازار بیت‌کوین تلقی می‌‍شود چرا که معامله‌گران با پیش‌بینی رشد قیمت، اغلب دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند. در حالی که حجم لحظه‌ای به روند نزولی خود ادامه می‌دهد حجم معاملات مشتقه مجددا افزایش یافته که این هم نشانه‌ دیگری است که معامله‌گران با اعتماد بالاتری اقدام به معامله با اهرم بالا می‌کنند.

قبل از این سقوط بازار، بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ هر ماه یک سقف جدید به ثبت می‌رساند. فاز تثبیت بعد از هر سقف‌شکنی طولانی‌تر می‌شد اما حالا با وجود افت ۵۰ درصدی هنوز نشانه‌ای جدی برای بازگشت بیت‌کوین به سقف قبلی دیده نمی‌شود و تحلیلگران معتقدند برای جبران این افت ۵۰ درصدی این رمزارز باید مدتی در این محدوده نوسان کند.

آیا بیت‌کوین به کف خود نزدیک شده است؟

هر روند صعودی با چند شوک قیمتی همراه است تا هیجان کاذب بازار را پاکسازی کرده و سرمایه‌گذاران خرد را از بازار خارج کند. اصلاح اخیر بازار نیز یکی از این شوک‌ها بود که بعد از روند صعودی ۵-۶ ماهه بازار رخ داد. آمارها نشان می‌دهد جو حاکم بر بازار در حال حاضر خنثی است و بیت‌کوین ممکن است به کف خود رسیده باشد.

سلطه بیت‌کوین هم که به کف ۳۸ درصدی خود رسیده بود هم‌اکنون روندی صعودی گرفته و حالا بیشتر از ۴۳ درصد است. با توجه به اینکه دولت بایدن اعلام کرد بسته شش هزار میلیارد دلاری را به اقتصاد آمریکا تزریق می‌کند، بیت‌کوین می‌تواند از ورود جریان‌های نقدی به بازار رمزارزها سود برده و روندی صعودی به خود بگیرد.

این خبر ترجمه‌ای از اخبار خارجی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با بازار رمزارزها است و تجارت‌نیوز توصیه در خرید و فروش رمزارزها ندارد.

منبع: Coingape.com

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کف خود بیت کوین ۵۰ درصدی لحظه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۷۸۰ میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷۰۳ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل ۶۴۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۳۰ درصدی داشته و از ۳۵۸ میلیون یورو در فوریه سال ۲۰۲۳ به ۴۶۸ میلیون یورو در فوریه ۲۰۲۴ رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۲ درصدی مواجه شده و به ۳۹۲ میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل ۲۹۷ میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال ۴۶ درصد رشد کرده و به ۱۴۱ میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با ۳۷ درصد رشد به ۳۳ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش ۶ درصدی به ۴۲ میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران ۲۲ برابر شد

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ برابر شده و از ۲.۵ میلیون یورو در فوریه سال قبل به ۵۷ میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۶ میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۱ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح ۱۹ میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد ۶۶ درصدی مواجه شده و به ۹.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز ۹۶ درصد رشد کرده و به ۲۶.۱ میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل ۱۳.۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو