Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، زمان زیادی تا روز ۲۸ خردادماه یعنی روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در کشور باقی نمانده است و طی روزهای آینده شور انتخاباتی بین مردم افزایش می‌یابد.

۲۸ خردادماه روزی سرنوشت‌ساز برای مردم کشورمان است که باید با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی در تعیین سرنوشت خود نقش‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان کشور و استان سمنان هم با اجرای برنامه‌های مختلف و تدابیر اندیشیده‌شده در حال آما‌ده‌سازی شرایط برگزاری انتخابات پرشور هستند.

مستندسازی عملکرد هیأت بازرسی انتخابات سمنان

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان می‌گوید: مستندسازی عملکرد هیأت بازرسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان با جدیت دنبال شود.

منوچهر فخری افزود: کارهای بسیار خوبی از سوی هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان انجام‌ شده است و وزارت کشور تا به اینجای کار از عملکرد این هیأت بر اساس گزارش‌های‌رسیده رضایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات ارکان مختلفی نقش دارند که به‌مانند پازل این ارکان برای حُسن اجرای انتخابات به یکدیگر کمک می‌کنند و هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان از اعضای اصلی این پازل است.

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تلاش شد تا بهترین افراد در هیأت بازرسی استان و شهرستان‌های سمنان فعالیت داشته باشند و انجام فرآیند بازرسی در انتخابات دارای ملزوماتی است که با آموزش و مطالعه باید انجام امور بر اساس چارچوب‌های تعیین‌شده باشد.

فخری اضافه کرد: ۱۰ مدیرکل ستادی، هفت معاون فرماندار و بخشدار و هفت مدیر ادارات در استان و شهرستان‌ها در هیأت بازرسی شهرستان‌ها و استان سمنان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: حُسن اجرای قانون و وظایف در نظر گرفته‌شده در دستور کار اعضای هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان باشد و بازرسان و سربازرسان در شعبه‌های اخذ رأی و در دیگر فرآیند برگزاری انتخابات حق دخالت در کار اجرایی انتخابات را ندارند و فقط وظایف نظارتی خود را به نحو شایسته انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با تیم حرفه‌ای که در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان فعالیت دارند، به نظر می‌رسد اتفاق خاصی در انتخابات پیش رو نمی‌افتد و انتخابات در صحت و سلامت برگزار می‌شود.

فخری عنوان کرد: با توجه به شیوع کروناویروس، توجه به نیروی انسانی برای پیشبرد امور در امر بازرسی انتخابات به‌صورت جدی در دستور کار هیأت شهرستانی بازرسی انتخابات استان سمنان باشد.

وی گفت: اشرافیت به قانون و قانون‌خوانی با جدیت دنبال می‌شود و بازرسی‌ها از صندوق‌های رأی بر اساس اولویت‌بندی خواهد بود و توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی با جدیت پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: آموزش‌های حضوری و قانون‌خوانی در فضای باز باشد و پیشگیری و ممانعت از تخلف، استقلال در انجام وظایف، تداخل نداشتن فعالیت‌ها با ستاد اجرایی انتخابات استان، آموزش بازرسان و سربازرسان و مستندسازی و تدوین گزارش فعالیت‌های هیأت بازرسی با جدیت دنبال شود.

احتمال کاهش یا افزایش صندوق‌های اخذ رأی وجود دارد

دبیر هیأت بازرسی استان سمنان نیز بیان کرد: ۸۲ گزارش هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان به وزارت کشور ارسال شده است.

حجت‌الله ولی‌پوری‌اصلانی افزود: از تعداد گزارش‌های هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان به وزارت کشور، ۴۲ مورد مربوط به شهرستان دامغان و ۲۴ مورد مربوط به شهرستان گرمسار بوده است.

وی بیان کرد: ۷۷۸ شعبه اخذ رأی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در نظر گرفته‌ شده که ۴۸۲ شعبه اخذ رأی برای مناطق شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی برای مناطق روستایی است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: با هدف مدیریت مقابله با شیوع کروناویروس، احتمال کاهش یا افزایش صندوق‌های اخذ رأی در این استان وجود دارد.

ولی‌پوری‌اصلانی عنوان کرد: از تعداد ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در استان سمنان، ۲۳۸ شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان شاهرود، ۱۵۲ شعبه اخذ رأی مربوط شهرستان سمنان، ۱۳۷ شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان دامغان و ۷۵ شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان گرمسار است.

اجرای ۹۵ درصد از مصوبات هیأت بازرسی انتخابات سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: کانال آموزشی هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان تشکیل شده و فرآورده‌های آموزشی و تولیدی خوبی در بستر فضای مجازی برای حُسن اجرای امور بارگذاری می‌شود.

علیرضا شریفی‌نژاد بیان کرد: برگزاری مستمر جلسات هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان نشان از عملکرد مطلوب اعضای این هیأت برای انجام بهتر امور است.

وی تصریح کرد: از فروردین سال جاری تاکنون به‌طور متوسط روزانه یک نامه‌نگاری در رابطه با هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان انجام‌ شده است و این امر نشان می‌دهد اعضای این هیأت نسبت به کار خودآگاهی لازم را دارند.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان عنوان کرد: ۹۵ درصد از مصوبات جلسات هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان تاکنون در گام اجرایی قرار گرفته است.

شریفی‌نژاد افزود: کنترل و بازرسی ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در استان سمنان بسیار دارای اهمیت است که باید بازرسان و سربازرسان حاضر در شعبه‌های اخذ رأی نسبت به این موضوعات حساس باشند.

بازرسی در فرآیند انتخابات به بهترین شکل انجام شود

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: بهترین‌ها در استان و شهرستان‌های سمنان در هیأت بازرسی انتخابات عضویت دارند و با انتخاب افراد کاردان در شهرستان‌ها و در انتخاب بازرس و سربازرس شعبه‌های اخذ رأی، انجام امور آبرومند و با بهترین شرایط انجام خواهد شد.

قاسم شریفی ادامه داد: شور انتخاباتی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و باید بازرسی در انجام فرآیند انتخابات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی گفت: بسیاری از مدیرانی که در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان فعالیت دارند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال ۹۸ برگزار شد، هم فعالیت داشتند.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان ادامه داد: قوانین هیأت بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ نیست و قوانین انتخابات پیش رو با دقت مطالعه و عملیاتی شود.

شریفی عنوان کرد: هیأت بازرسی در مناطق روستایی هم فعالیت‌ها را افزایش دهد و شناخت منطقه‌ای و جغرافیایی از انجام فعالیت‌های هیأت بازرسی افزایش یابد.

وی گفت: صندوق‌های سیّار در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ضوابط قانونی خاص خود را دارد که لازم است، بازرسی‌ها در رابطه با این بخش از فرآیند انتخابات در زمان اخذ رأی با جدیت رصد شود.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: قانون‌خوانی به‌منظور تسلط بر انجام امور در دست اجرا قرار گیرد و آموزش‌ها به‌صورت مجازی و حضوری پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات سمنان هیأت بازرسی انتخابات منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان رأی هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان شعبه اخذ رأی مربوط برگزاری انتخابات مربوط به شهرستان شعبه های اخذ رأی هیأت بازرسی سمنان فعالیت شهرستان ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در هفته آینده در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود، افزود: به ستاد‌های انتخابات استان‌ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند، فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رأی برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانور‌ها با حضور اعضای هیئت‌های نظارت و ناظران شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم اظهار کرد: با معاونان سیاسی و انتخابات و معاونان امنیتی ۱۵ استانی که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، موارد لازم را برای برگزاری انتخابات بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آن‌ها تاکید کردیم که حتماً با داوطلبان نشست داشته باشند و مواردی که لازم است را به اطلاع داوطلبان برسانند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است، تاکید کرد: در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران"، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رأی اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رأی دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رأی دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود. رأی دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رأی دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رأی دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رأی خود را می‌دهد.

وی ادامه داد: در این انتخابات دیگر تعرفه رأی کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رأی خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تأیید هیئت نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام شود. فرآیند‌های اعتراض و شکایت در هیأت‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری