Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تا ۲ ماه آینده پیک مصرف آب و برق در سطح کشور و استان زنجان آغاز می شود و این درحالی است که از هم اکنون و در فصل بهار به دلیل افزایش دمای هوا وسایل سرمایشی در استان های مرکزی، شرقی و جنوبی کشور زودتر از هر سال شروع به کار کرده اند.

از طرفی نیز به دلیل کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری کشاورزان زودتر از هر سال اقدام به روشن کردن پمپ های آب کشاورزی کرده و منابع آبی زیرزمینی را تخلیه می کنند و هم اقدام به افزایش مصرف برق از طریق این پمپ ها کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا روند افزایش مصرف این انرژی ها در فصل بهار و قبل از فرارسیدن تابستان افزایش یابد که در صورت مدیریت نکردن مصرف آب و برق تابستان سختی خواهیم داشت.

مصرف برق در زنجان ۲۲ درصد افزایش یافت

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: زمستان سال گذشته به دلیل کمبود سوخت و عدم خاموشی و اعمال محدودیت ها نیروگاه های برق آبی را به طور کامل فعال کردیم و پشت سدها خالی شد و این مهم به دلیل این بود که امید داشتیم بارندگی ها این میزان مصرف را جبران خواهد کرد.

علیرضا علیزاده با بیان اینکه استان زنجان صنعتی است، یادآوری کرد: عمده ترین مصرف برق مربوط به رمز ارزها است که به صورت مویرگی به منازل و مغازه ها نیز رخنه کرده است.

وی ادامه داد: همه عوامل دست به دست هم داده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان ۲۲ درصد و در کشور نیز ۲۰ درصد افزایش مصرف انرژی برق را نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم زده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: از ۱۵ خرداد انعقاد و امضای تفاهم نامه ها را با صنایع و کشاورزان استان شروع کرده ایم و امسال نیز همچون سالهای قبل ارائه بسته های تشویقی را داریم.

علیزاده یادآوری کرد: برابر برنامه با صنایع و کشاورزان مدیریت مصرف باید از ساعت ۱۲ تا ۱۷ عصر اعمال شود که درصورت بی نتیجه بودن مدیریت اضطراری بار مصرفی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از هفته گذشته برنامه های خاموشی در سطح استان زنجان اعمال می شود و چنانچه مشترکان، برق را به درستی مصرف کنند خاموشی ها تعدیل شده و اعمال نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: روز گذشته در بسیاری از محلات زنجان برنامه خاموشی نداشتیم که علت این مهم کاهش مصرف انرژی بود.

افزایش دمای غیر منتظره چهار هزار مگاوات مصرف برق در زنجان را افزایش داد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز گفت: انرژی دارایی های ارزشمندی است که محدود است و هر چه از آن به صورت منطقی استفاده کنیم ثروت بیشتری ایجاد می شود و به بخش های مولد کمک می کنیم.

علی خلجی اظهار داشت: ۷۰ درصد از مصرف انرژی برق استان زنجان در بخش مولد صنعت و کشاورزی است و خاصیت این انرژی از تولید به مصرف بوده و امکان ذخیره سازی آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال شرایط ویژه ای به لحاظ خشکسالی حاکم است، ادامه داد: سال های گذشته مدیریت اوج بار را انجام می دادیم و مدیریت به سمت تقاضا بود که در اکثر کشورها نیز چنین است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: اوج بار در استان به طور معمول ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت در سال و نرمال بود و رشد مصرفی که پیش بینی می شد همان بود.

خلجی خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج هزارو ۶۰۰ مگاوات را با روش های مدیریت سمت تقاضا ، تفاهم نامه و تعامل با مصرف کنندگان توانستیم بدون نیاز به خاموشی مدیریت کنیم.

وی یادآوری کرد: امسال در شرایط خشکسالی سه هزارو ۵۰۰ مگاوات برق آبی کاهش یافته و افزایش دمای غیر منتظره چهار هزار مگاوات و فعالیت زود هنگام پمپ چاه های کشاورزی نیز ۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، توسعه رمز ارزهای غیرمجاز را موجب افزایش بدون برنامه ۲هزار مگاوات فشار بر شبکه برق استان عنوان کرد.

ذخیره  آب در سدهای زنجان ۱۴۳ میلیون مترمکعب کاهش یافت

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز گفت: تولید آب بستگی به شرایط جوی و نزولات آسمانی دارد و امسال محدودیت های شدیدی داریم.

اسماعیل افشاری اظهارداشت: تا روز گذشته ۱۹۹ میلیمتر بارش در استان زنجان ثبت شده که این نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد منفی و نسبت به دوره آماری بلند مدت نیز ۳۲ درصد منفی است.

وی ادامه داد: این بارش ها خود را در روان آبها نشان می دهد که آب ورودی پشت سدهای استان به طور متوسط ۶۸ درصد منفی است و ورودی آب به سدها تا هشتم خرداد ۶۹ درصد منفی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: نسبت به سال قبل ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب کمتری در سدها ذخیره شده است که سد تهم و کینه ورس تامین کننده آبهای زنجان، ابهر و خرم دره است و تلاش داریم تابستان امسال را با پایداری بیشتری مدیریت کنیم.

افشاری یادآوری کرد: حجم ذخیره سدها نسبت به سالهای قبل ۲۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته سالهای ۹۸ و ۹۹ به علت بارش ها ۲۸۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشتیم که این رقم امسال ۲۶۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

بارندگی ها در زنجان ۵۱ درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از کاهش ۵۱ درصدی بارندگی ها دراستان خبر داد و گفت: نسبت به بلند مدت نیز کاهش ۳۷ درصدی داریم این میزان برابر با ۱۱۰ میلیمتر باران است.

علیرضا جزء قاسمی یادآوری کرد: با توجه به اینکه در منطقه ای گرم و خشک قرار داریم یک سوم بارندگی های جهانی و ۲ برابر مصرف جهانی در انرژی داریم که باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه آب هست اما کم است، اظهار داشت: باید به طور جدی مصرف آب مدیریت شود چرا که ۹۱ درصد از استان زنجان دچار خشکسالی شدید تا خیلی شدید است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: جمعیت تحت پوشش این شرکت جمعیت ۲۱ شهر و ۶۱۷ روستا است.

جزء قاسمی یادآوری کرد: ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان زنجان تحت پوشش شرکت آبفا هستند.

وی با تاکید بر اینکه در تامین آب آشامیدنی نگرانی کمتری داریم، خاطرنشان کرد: برنامه جیره بندی آب برای این مناطق وجود ندارد و درتلاش هستیم با مدیریت تقاضا تابستان امسال را که در ۵۰ سال اخیر گرم و خشک است را سپری کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیش از ۷۵ درصد از منابع آب آشامیدنی و بهداشتی از سفره های زیرزمینی و سدها تامین می شود که ورودی سدهای تهم و کینه ورس ۶۸ درصد کاهش داریم و زنگ خطری برای آب است.

جزء قاسمی با تاکید بر اینکه نگرانی بیشتر ما برای تامین آب روستائیان است، افزود: تامین منابع این مناطق از چشمه، قنات و چاه های نیمه عمیق است که به شدت تحت تاثیر شرایط اقلیمی است.

برچسب‌ها شركت آب و فاضلاب زنجان مصرف بهینه برق شرکت آب منطقه ای زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت آب و فاضلاب زنجان مصرف بهینه برق شرکت آب منطقه ای زنجان شركت آب و فاضلاب زنجان مصرف بهینه برق شرکت آب منطقه ای زنجان زنجان اخبار کنکور برق استان زنجان استان زنجان گفت میلیون مترمکعب مدیر عامل شرکت منطقه ای زنجان مدیرعامل شرکت عامل شرکت آب آب و فاضلاب کاهش یافته بارندگی ها درصد منفی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند