Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه کمیته استانی رسیدگی به تخلفات امور آبزی پروری به فلسفه تشکیل این کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان متولی امورات بخش کشاورزی تلاش می کند تا با راهبری دقیق و قانونی، میزان تخلفات در حوزه های مختلف را کاهش دهد و تشکیل این کمیته برای کاهش تخلفات در حوزه آبزی پروری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام تولیدات بخش کشاورزی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مصرف انسانی دارد، افزود: تولید و عرضه محصولات کشاورزی سالم که بخشی از تامین امنیت غذایی می باشد، برای مصرف در جامعه اهمیت بالایی دارد و باید کمیته های تخصصی با دقت بیشتری به تخلفات این حوزه رسیدگی کنند.

فتحی با تاکید بر شناسایی روزنه ها و شکاف های امکان انجام تخلف گفت: سازمان متولی با بررسیهای فنی و علمی شکاف ها و دریچه های امکان تخلف و از بین بردن این روزنه ها، نیازی نیست که با تولیدکنندگان و واسطه گران به صورت قهری برخورد گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خرید بچه ماهی از استان ها دیگر منع قانونی ندارد، افزود: این شرایط زمانی قابل قبول است که تامین بچه ماهی از استان های دیگر با صرفه اقتصادی و سلامت بیشتر انجام شود و بررسی صلاحیت فنی و مجوزها از طریق سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

وی افزود: مجوز حمل نشان دهنده سلامت محصول برای بارگیری و انتقال بوده و مجوز تایید تخلیه یعنی محصول برای بارگذاری و تخلیه از ماشین حمل از لحاظ سلامت مشکلی ندارد و این مجوزها در حوزه آبزیان باید تعریف و به کار برده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی  هدف از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات در حوزه دامپزشکی و آبزیان را ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان و دستگاه ناظر دانست  و افزود: این تعامل در قالب هشدار و اخطار کتبی در جهت کاهش تخلفات تولیدکنندگان با کمترین هزینه ممکن است تا بدون ضربه زدن به تولید محصول و سلامت آن ، تخلفات رفع گردد.

فتحی به مسئولیت خطیر کارشناسان فنی در مرغداریها و دامداریها تاکید کرد و افزود: تولیدکننده یک واحد دامداری یا مرغداری با تکیه بر علم و مسئولیت کارشناسان فنی اقدامات لازم برای تولید محصول سالم را انجام می دهند و در زمان مشکلات فنی کارشناسان فنی باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بخش کشاورزی کشاورزی کارشناسان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی مرغداری دامداری آبزیان خبرگزاری فارس فارس تبریز کارشناسان فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی