Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یول کو زا؛ قانون حق تعمیر از شرکت‌ها می‌خواهد تا تعمیراتی که روی محصولات خود انجام می‌دهند را منتشر کنند و قطعات یدکی را به مراکز تعمیراتی بفروشند. این کار از نظر قیمت و راحتی کار به نفع کاربران شرکت‌ها است. اما انجمن Security Innovation Center که توسط اپل حمایت می‌شود اعلام کرد این قانون دسترسی هکر‌ها به دستگاه‌های کاربران که متصل به اینترنت است را آزاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تلفن‌های هوشمند داده‌های کاربران را به شرکت‌های سازنده می‌فرستند خودداری چند ایالت از تصویب قانون حق تعمیر

دیوید ادمونسن، معاون گروه TechNet که نمایندگی اپل و گوگل را عهده دار است، نامه را به چند ایالت در آمریکا فرستاد و گفت که ارائه دسترسی به اطلاعات حساس، ابزار‌های نرم افزاری و قطعات، برای شخص ثالث امنیت دستگاه‌های مصرفی کاربران را به خطر می‌اندازد و آن‌ها را در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهد. تاکنون ۲۵ ایالت در آمریکا از تصویب این قانون خودداری کردند.

طبق گزارشات منتشر شده برد اسمیت، یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت شخصا در خصوص این موضوع و تصویب با آن با قانون گذاران صحبت و از آن به عنوانی تهدیدی اساسی برای کاربران یاد کرد. سخنگوی این شرکت نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ما اعتقاد داریم کاربران باید خدمات ایمن تری و کارآمدتری را در اختیار داشته باشند. ما این خدمات به گونه‌ای به کاربران ارائه می‌دهیم که کیفیت تعمیر، حریم خصوصی و امنیت داده‌های آن‌ها تضمین شود و ضرر و زیانی در این باره نبینند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده با این ادعا موافق نیست. مدتی قبل این کمیسیون با انتشار بیانیه‌ای گفت که شواهد کمی برای دفاع از محدودیت‌های تعمیراتی تولید کنندگان وجود دارد. همچنین در ادامه بیان کرد که شیوع کرونا چگونه باعث تعطیلی مراکز تعمیرات اپل شد و دسترسی کاربران به خدمات تعمیراتی مجاز را برای آن‌ها محدود کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل شرکت گوگل شرکت مایکروسافت تعمیر گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، این ویژگی حافظه در زمان معرفی این چت‌بات، فقط برای بخش کوچکی از کاربران در دسترس بود، اما اکنون برای مشترکان ChatGPT Plus در خارج از اروپا یا کره در دسترس است. حافظه ChatGPT به ۲ روش کار می‌کند تا پاسخ‌های روبات چت را شخصی‌تر کند.

اولی این است که به شما اجازه می‌دهد به ChatGPT بگویید جزئیات خاصی را به‌خاطر بسپارد و دومی با یادگیری از مکالمات مشابه الگوریتم‌های دیگر در برنامه‌ها است. حافظه ChatGPT این چت‌بات را به دستیار هوش مصنوعی بهتری تبدیل می‌کند. از آنجایی که این حافظه ممکن است مشکلات امنیتی ایجاد کند و کاربران از این نظر نگران شده‌اند، شرکت OpenAI مدعی شده است کاربران همیشه بر آنچه ChatGPT نگه می‌دارد، کنترل خواهند داشت.

شرکت OpenAI در یک پست وبلاگ نوشت: در تغییری نسبت به آزمایش قبلی، اکنون ChatGPT به کاربران می گوید چه زمانی حافظه ها به روز می شوند. کاربران می توانند آنچه را که ChatGPT به خاطر می آورد، با بررسی آنچه که روبات چت از مکالمات گرفته است و حتی با ایجاد فراموش کردن جزئیات ناخواسته ChatGPT مدیریت کنند. این چت بات همیشه می تواند جزئیات را در طول مکالمات فعال به یاد بیاورد.

برای مثال، اگر از روبات چت بخواهید یک ایمیل را پیش‌نویس کند، می‌توانید فورا آن را با عبارت «حرفه‌ای‌تر کنید» دنبال کنید و به یاد می‌آورد که در مورد ایمیل صحبت می‌کردید. اما اگر به اندازه کافی صبر کنید یا مکالمه جدیدی را شروع کنید، همه چیز از پنجره خارج می شود.

بیشتر بخوانید:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند

شرکت OpenAI نگفت که چرا حافظه در اروپا یا کره در دسترس نخواهد بود. این شرکت می گوید که حافظه برای مشترکین ChatGPT Enterprise و Teams و همچنین GPT های سفارشی در فروشگاه GPT عرضه می شود، اما زمان آن را مشخص نکرده است.

کد خبر 848492 برچسب‌ها خبر مهم هوش‌ مصنوعی تکنولوژی (فناوری) ربات - روبات حافظه

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد