Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بیژن عباسی‌آرند در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بر توسعۀ حمایت اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران از شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان ایرانی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ترافیک روزانه اپراتور، مقیاس خدماتی که مورد نیاز یک اپراتور است، مقیاس بزرگی است و قابل مقایسه با هیچ خدمت دیگری در کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ایرانسل چهار حوزۀ «خدمات فناوری اطلاعات»، «شبکه»، «امنیت داده‌ها» و «خدمات دیجیتال» در اپراتور را مهم‌ترین حوزه‌های همکاری موجود بین ایرانسل و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: ما از توسعهٔ این همکاری‌ها به شدت استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مشکلی که هم‌اکنون در پیشنهادهای ارائه‌شده از برخی شرکت‌های نوپای ایرانی به چشم می‌خورد، این است که این شرکت‌ها، عمدتاً در ابعاد کوچک‌تر خیلی خوب کار می‌کنند؛ ولی خدمات آن‌ها مقیاس‌پذیر نیست و هنگام مواجهه با حجم بالای کاربر هم‌زمان، در ارائۀ خدمات دچار مشکل می‌شوند.

عباسی‌آرند تأکید کرد: با این حال، مسلماً خدمات ارائه‌شده از سوی کسب‌ و کارهای ایرانی، نسبت به رقبای خارجی ترجیح دارد و ما حتماً از رشد کسب‌ و کارهای ایرانی و ایجاد فضای کسب تجربه‌های جدید برای آن‌ها حمایت می‌کنیم؛ اما حتماً در ارائه پیشنهادها، باید به مقیاس اپراتور توجه شود.

وی افزود: بحث تحول دیجیتال یک بحث لوکس نیست و ضرورت آینده ما است؛ ایرانسل دو سال است  که این تحول را از خود آغاز کرده تا بتواند متناسب با نیازهای روز، خدمات ارائه کند.

عباسی‌آرند در پایان پیشنهاد کرد که نشست دیگری با حضور مدیران و کارشناسان بخش‌های مربوطۀ ایرانسل با کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان اصفهانی، در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شود و در این نشست، نیازمندی‌های ایرانسل از یک‌سو و ظرفیت‌های شرکت‌ها از سوی دیگر مطرح و با ایجاد شناخت متقابل به صورت دقیق‌تر، دو طرف از ظرفیت‌های متقابل بهره‌مند شوند.

تحول دیجیتال در صنعت فولاد با کمک اینترنت نسل ۵ 

مدیرعامل ایرانسل در ادامه سفر کاری خود به اصفهان، ضمن بازدید از شرکت فولاد مبارکه، دو تفاهم‌نامه به منظور اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارک اصفهان، در راستای طرح «فولاد مبارکۀ هوشمند» را امضا کرد که به این ترتیب، برای نخستین بار در ایران، ایرانسل کاربردهای تجاری نسل پنجم ارتباطات همراه (۵G) در صنعت را در اختیار شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا، قرار می‌دهد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ایرانسل با همکاری دیگر طرف‌ها، تحول دیجیتال را در فولاد مبارکه اصفهان، با تمرکز بر دو حوزه لجستیک هوشمند و پوشش شبکه ارتباطی نسل پنجم، پیاده‌سازی می‌کند.

عبارسی‌آرند در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که فولاد مبارکه، تحول دیجیتال را به‌عنوان نیاز جدی توسعه آتی صنعت، شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

 مدیرعامل ایرانسل  با اشاره به دستاوردهای مهم ایرانسل در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، با وجود جوان بودن ایرانسل در مقایسه با بسیاری دیگر از شرکت‌ها، از جمله ارائه نخستین خدمات اینترنت همراه در ایران، روی نسل ۲.۷۵ و نیز پیشتازی در توسعۀ نسل سوم و راه‌اندازی نسل چهارم و پنجم تلفن همراه در کشور، با راه‌اندازی نخستین سایت ۵G ایران در مرداد ۱۳۹۹ و در مجموع، راه‌اندازی هفت سایت نسل پنج در چهار شهر ایران در سال گذشته، تأکید کرد: بیشتر از ۲ و نیم سال است که در ایرانسل، روی زیرساخت‌های نسل پنج کار می‌کنیم و شبکه ما در کل کشور، در صورت تأمین تجهیزات سایت، صدور مجوزهای لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها، آماده ارائه خدمات ۵G است.

وی، فناوری نسل پنج ارتباطات را، برخلاف نسل‌های قبل، نه فقط برای استفادۀ کاربر عادی، بلکه زیرساخت تحول دیجیتال در صنعت دانست و ابراز امیدواری کرد، تحول دیجیتال در صنعت فولاد، با کمک این فناوری، سرعت بیشتری بگیرد و زمینه همکاری و هم‌افزایی دو شرکت، بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه این مراسم محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل، به تشریح مزایای اجرای طرح تحول دیجیتال در صنعت فولاد و نسل پنجم فناوری ارتباطات پرداخت و افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و… را از جمله نتایج آن عنوان کرد.

وی به چهار حوزه کاربردی جرثقیل هوشمند، نظارت تصویری،  بینایی ماشین و پایش خودکار اشاره و با اشاره به تجربه همکاری ایرانسل با شریک خارجی خود، شرکت MTN، ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم‌نامه، موجب انتقال تجربه‌های روز دنیا در این زمینه به کشور و اجرای آن شود.

عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از اینکه این پروژه، فتح بابی برای اجرای پروژه‌های ۲۲گانه طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه است، آن را یک اقدام کاملاً ضروری برای طرح‌های کلان آینده این شرکت برشمرد.

وی امضای این تفاهم‌نامه را نشان‌دهنده اراده جدی طرفین و حاوی پیامی برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان برای حضور و مشارکت در این‌گونه طرح‌ها دانست.

وی افزود: از همکارانم خواستم که از ظرفیت ایرانسل، بیشتر و بهتر استفاده کنند، زیرا این شرکت برخلاف برخی شرکت‌های دیگر، به دنبال اهداف مادی صرف نیست و ارتقای سطح تکنولوژی در کشور و افزایش بازدهی همۀ بخش‌ها در صنعت کشور را دنبال می‌کند.

به گزارش فارس، ایرانسل با اجرای راهکارهای نوین دیجیتال در فرایندهای شرکت فولاد مبارکه، شامل سالن‌های تولید، خطوط تولید، تجهیزات، سنسورها، وسایل نقلیه وغیره، زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه «کارخانه متصل» را فراهم می‌کند.همچنین طراحی و راه‌اندازی خدمات دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی موردنیاز نظیر NB-IoT ،۵G، کلان‌داده، خدمات مراکز داده، زیرساخت‌ها و خدمات ابری، از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

با انعقاد این تفاهم‌نامه، هر سه طرف، از ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود برای تقویت و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور که در زمینه موضوع تفاهم‌نامه فعالیت می‌کنند، به منظور تکمیل زنجیره ارزش مورد نیاز با تکیه بر دانش و توان بومی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباسی آرند مدیر عامل ایرانسل فولاد مبارکه اصفهان شهرک علمی تحقیقاتی اینترنت نسل 5 تحول دیجیتال در صنعت شرکت فولاد مبارکه تفاهم نامه راه اندازی زیرساخت ها دانش بنیان نسل پنجم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان به فناوری نسل سوم موبایل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.    اکرم فداکار مدیرکل ICT استان یزد با اعلام این خبر گفت: در راستای بهینه سازی پوشش ارتباطات روستایی، از طریق ارتقای فناوری سایت موبایل به نسل سوم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از اینترنت پرسرعت همراه پایدار و باکیفیت برخوردار شدند.    فداکار افزود: از همراهی نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت مجری کشوری و تیم توسعه ارتباطات روستایی و همکاری دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همت و تلاش همکاران مخابرات منطقه یزد و سایر مسولین استانی و محلی که زمینه بهبود کیفیت سرویس ارائه شده به مردم این روستا‌ها را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد