Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری و بازیگر سینما، فردریک مر، سینماگر سوئیسی و کامیار محسنین، مدیر ارتباطات بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در روز پنجم این رویداد، تجربه‌های خود را با هنرجویان سینما درمیان می‌گذارند.

به گزارش برنا، محمود کلاری در کارگاه «تجربه‌های فیلمبرداری؛ از محدودیت تا خلاقیت»، بخش دوم کارگاه فردریک مر از سوئیس با عنوان «همیشه جای کشف هست» و کامیار محسنین با حضور در مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، میزبان علاقه‌مندان به سینما و هنرجویان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه‌های مجازی به ترتیب از ساعت 20:30، 22 و 23:30 از طریق صفحات اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره پخش می‌شود و برای عموم علاقه‌مندان به سینما به صورت رایگان در دسترس است. شادمهر راستین مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصرآزاد به‌عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه‌ شود.

محمود کلاری، متولد  ۱۳۳۰ در تهران است، او با گذراندن دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی در نیویورک و استخدام در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس فعالیت هنری را آغاز کرد. او سینمای حرفه‌ای را سال 1363 با عکاسی فیلم «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی تجربه کرد.

او عنوان نویسندگی و کارگردانی دو فیلم «رقص با رویا» و «ابر و آفتاب» را در کارنامه کاری خود دارد. «سرب»، «مادر»، «ای ایران»، «سارا»، «از کرخه تا راین»، «لیلا»، «دلشدگان»، «قرمز»،«درخت گلابی»، «مرگ ماهی»، «برف روی کاج‌ها»، بمب یک عاشقانه»، «خوک» و ... عنوان برخی از آثاری است که این هنرمند باتجربه، مدیریت فیلمبرداری آن‎ها را برعهده داشته است.

این سینماگر بین‌المللی و پرافتخار، تندیس یک عمر دستاورد هنری از جشنواره دوبلین ایرلند، قورباغه نقره‌ای و نامزدی قورباغه طلایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی کمرایمیج لهستان را برای «جدایی نادر از سیمین»، دریافت جایزه اومبای طلایی برای فیلم «ابر و آفتاب» از جشنواره بین‌المللی فیلم ماردل پلاتا آرژانتین و جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر در دوره‌های مختلف را دریافت کرده است.

فردریک مر از سوئیس از سال ۲۰۰۹، مدیر سینماتک سوئیس در لوزان است و از سال ۲۰۱۷، مسئولیت ریاست فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیاپ را برعهده دارد. مر چند فیلم داستانی کوتاه و نیمه‌بلند و مستند برای تلویزیون سوئیس کارگردانی کرده و به‌عنوان روزنامه‌نگار در چند روزنامه، مجله و برنامه‌ رادیویی عمدتاً در زمینه‌های فیلم و فرهنگ کار کرده است. او در سال 1992 یکی از چهار بنیان‌گذار باشگاه فیلم «فانوس خیال» بود و تا سال 2005 مدیریت آن را به‌طور اشتراکی برعهده داشت. او در سال 2005، به‌عنوان مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو منصوب شد و تا سال 2009، آن را برگزار کرد.

کامیار محسنین، متولد ۱۳۵۰ در تهران، دانش‌آموخته مهندسی برق ــ گرایش کنترل در دانشگاه صنعتی شریف است. پس از همکاری به‌عنوان منتقد و مترجم با مجلات سینمایی و نشریات فیلم‌خانه ملی، برنامه تلویزیونی «سینمای ۹۰» را در سال ۱۳۷۵در مقام محقق و یکی از خالقان برنامه آغاز کرد. او نخستین کتابش، «جیمز باند، سی‌و‌پنج سال با یک پدیده»، را در سال ۱۳۷۶در مقام یکی از دو نویسنده اثر منتشر کرد.

محسنین فعالیت در سمت مسئول تحقیقات را در سال ۱۳۷۷ در امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد. از آن زمان، او در سازمان‌دهی رویدادهایی سینمایی چون جشنواره فیلم فجر، بازار فیلم ایران، جشنواره کودک و نوجوان، کیش، شهر و … و انتشار کتاب‌های انگلیسی‌زبان «منتخب فیلم‌های ایرانی سال»، «راهنمای بازار فیلم ایران» و... مشغول به کار بوده است. محسنین در دوره‌های مرتبط با تاریخ سینما تدریس کرده و در راهنمای بین‌المللی سینما، مجلات سینمایی داخلی و خارجی، روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در مقام منتقد حضور داشته است. او فعالیتش به‌عنوان مدیر ارتباطات بین‌الملل را از دوره سی‌وچهارم جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز کرد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوئیس لهستان آرژانتین جشنواره فیلم فجر تلویزیون برق دانشگاه صنعتی شریف جشنواره فیلم محمدمهدی عسگرپور سینماگر محمود کلاری فردریک مر جشنواره جهانی فیلم فجر محمود کلاری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت

دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی که به مناسبت هفته سنه برگزار شد، امروز با معرفی برترین‌ها به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه بود که با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.

عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از بیست‌وهفتم فرودین تا سوم اردیبهشت جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و در نهایت این جشنواره در روز ششم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد که امروز با معرفی برترین‌ها به ایستگاه آخر رسید.

در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده بودند و براساس تصمیم‌گیری تیم داوری متشکل از پنج داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت کردند.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران بودند که دارای رزومه ملی و بین‌المللی هستند.

کد خبر 749405

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام