Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا شیخ پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: وقتی فهرست نامزدهای انتخابات شوراها مورد حمایت احزاب و تشکیلات سیاسی قرار می گیرد، طبیعتا پاسخگویی آن احزاب نیز در قبال عملکرد شورا ضرورت و نمود بیشتری پیدا می کند.

به گفته وی اگر احزاب در هر طیفی تقویت شوند و در انتخابات شوراها عملکرد مناسبی داشته باشند، هم در قبال عملکرد منتخبانشان پاسخگو خواهند بود و هم مردم تکلیفشان در انتخاب روشن تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ پور افزود: اگر نمایندگان و منتخبان حزب و تشکیلاتی رای بیاورد و عملکرد خوبی نداشته باشد، مردم دیگر به نمایندگان آن تشکیلات رای نخواهند دارد زیرا براحتی امکان قضاوت عملکرد آن حزب در انتخابات را مشاهده می کنند.

انتخابات شوراها را دست کم نگیریم

دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام(ره) استان کرمان با تشریح ابعاد اهمیت انتخابات شوراها گفت: هم احزاب و هم مردم باید مراقب باشند که اهمیت انتخابات ریاست جمهوری سبب نشود انتخابات شوراها دست کم گرفته شود.

وی افزود: شوراها غیر از انتخاب شهردار در سیاستگذاری های امور ریز و درشت مدیریت شهری، تخصیص بودجه، نظارت بر کار شهرداری ها و همه ابعاد عمران و آبادانی شهر و روستا نقش مستقیم دارند لذا باید برای انتخاب اعضای آن دقت و اهتمام خاص داشت.

اجماع کردیم و حمایت می کنیم

دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام(ره) استان کرمان درباره فرآیند تدوین فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ممکن است گزینه های بهتری هم وجود می داشتند اما فهرست مورد اجماع ما خیر الموجودین بود.

وی اضافه کرد: براساس میثاق نامه ای که در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان داشتیم طی جلسات مختلف و پس از چند دور رای گیری لیست ما هفته گذشته متشکل از گرایش ها و سلائق مختلف در کرمان به جمع بندی نهایی رسید.

شیخ پور گفت: ممکن است من یا حزب من به طور مثال با سه یا چهار نفر از اعضای ۱۱ نفره لیست به طور کامل موافق نباشیم اما چون تشکیلاتی کار می کنیم و براساس یک برنامه و میثاق نامه عمل کردیم از همه افراد لیست حمایت و تبلیغات کامل داریم.
دبیر مجمع اسلامی کارمندان خط امام(ره) استان کرمان با اشاره به ملاک های تشکل های اصلاح طلب در تدوین فهرست نامزدهای انتخابات شورای شهر کرمان گفت: صرفنظر از تخصص و عملکرد مدیریتی حوزه تخصصی مانند شهرسازی، معماری و حقوقی مقوله مهم دیگر پاکدستی و تعهد نیز وجود دارد که ما به آن خیلی توجه داشتیم.

وی اظهارداشت: خیلی حساس بودیم فردی که درباره خودش یا اطرافیانش حرف و حدیث هایی در حوزه پاکدستی وجود دارد را انتخاب نکنیم.

این فعال سیاسی اصطلاح طلب گفت: این روزها که فساد باعث بسیاری از گرفتاری ها در کشور شده، ما در کنار توجه به مولفه های مربوط به تخصص و تجربه افراد به پاکدستی نامزدها هم توجه بسیار زیادی داشتیم.

مشارکت نامزدها کاهش یافته

شیخ پور معتقد است که مشارکت برای ثبت نام در حوزه نامزدی انتخابات شوراها در مقایسه با دوره های گذشته کاهش داشته و از جمله دلایل آن نیز افزایش نظارت ها در این حوزه و مقابله با فساد بوده است.

به گزارش ایرنا تشکل های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا طی هفته گذشتته اعلام کردند که فهرست ۱۱ نفره نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان را نهایی کرده اند و در موعد قانونی مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.

قرار است انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه جاری برگزار شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی مدیریت شهری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی مدیریت شهری اصلاح طلبان اخبار کنکور انتخابات شوراها انتخابات شورای اسلامی شهر شیخ پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است