Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از بازیکنان جدید تیم‌های لیگ برتر انگلیس در فصل اخیر این رقابت‌ها عملکرد مطلوبی داشتند.

وستهام یونایتد یکی از این تیم‌ها بود که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی فصل پیش سرمایه گذاری خوبی انجام داد و با جذب بازیکنان مستعد، توانست رده ششم جدول را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ۵ بازیکن برتری که تابستان سال گذشته به تیم‌های لیگ جزیره (لیگ برتر فوتبال انگلیس) پیوستند و عملکردی فراتر از انتظار داشتند را بررسی می‌کنیم.

۱- وسلی فوفانا

پس از گذراندن یک فصل فوق العاده در سنت اتین، وسلی فوفانا با قراردادی به ارزش ۳۱.۵ میلیون پوند راهی لسترسیتی شد.

فوفانا در فصل اخیر در قامت یکی از بهترین مدافعان راست لیگ برتر ظاهر شد و در ۲۸ بازی با پیراهن لسترسیتی به میدان رفت.

این بازیکن ۲۰ ساله در کار‌های هجومی لسترسیتی نیز به خوبی مشارکت داشت. او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر ۷۳ درصد تکل موفق داشت.

۲- ادوارد مندی

عملکرد نه چندان خوب کپا آریزابالاگا به عنوان گران‌ترین دروازه بان جهان در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ باعث شد تا چلسی نیاز به جذب یک دروازه بان مطمئن را احساس کند.

به همین دلیل ادوارد مندی که تا همین ۵، ۶ سال پیش بدون قرارداد حرفه‌ای در سطح چهارم فوتبال فرانسه بازی می‌کرد و فصل گذشته سنگربان شماره یک رن بود، راهی لندن شد تا جایگزین دروازه بان پر اشتباه چلسی شود.

این دروازه بان سنگالی در ۴۴ مسابقه درون دروازه چلسی ایستاد و در ۲۴ بازی توانست کلین شیت کند. مندی در اولین فصل حضور خود در استمفوردبریج فقط ۳۰ گل دریافت کرد و میانگین ۰.۶۸ گل در هر مسابقه را ثبت کرد.

این دروازه بان ۲۹ ساله در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در لیگ برتر انگلیس ۳۱ بازی برای چلسی انجام داد و با ۱۶ کلین شیت نقش مهمی در رسیدن آبی پوشان لندنی به جایگاه چهارم لیگ برتر داشت. فقط ادرسون، دروازه بان منچسترسیتی با ۱۹ کلین شیت آمار بهتری نسبت به مندی دارد، اما این نکته را هم نباید نادیده گرفت که ادرسون ۵ بازی بیشتر از مندی انجام داد.

۳- ولادیمیر کوفال

باشگاه لیگ برتری وستهام یونایتد در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۰ هوشمندانه‌ترین خرید‌ها را انجام داد.

توماس سوچک، جارود بوین و ولادیمیر کوفال ستاره‌هایی بودند که در این پنجره نقل و انتقالاتی به وستهام پیوستند.

این ملی پوش اهل جمهوری چک از اسلاویا پراگ راهی وستهام شد و در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر، تحسین‌ها را برانگیخت.

این بازیکن ۲۸ ساله در خط دفاع وستهام عملکرد مطمئنی ارائه کرد و به سرعت با فوتبال انگلیس سازگار شد. کوفال یکی از بهترین بازیکنان وستهام در فصل اخیر بود و میزان ۹۷ درصد حضور در ترکیب تیمش را به ثبت رساند.

کوفال در ۳۴ بازی لیگ برتر به میدان رفت و توانست به وستهام کمک کند تا ۹ کلین شیت داشته باشد. او در این رقابت‌ها ۷ پاس گل نیز داد. کوپال با ۲۶ درصد دریبل و ارسال ۳۵ پاس بلند صحیح یکی از بهترین مدافعان میانی لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود که در کار‌های تهاجمی مشارکت داشتند.

۴- ادینسون کاوانی

کاوانی یکی از برترین مهاجمان دهه اخیر دنیا بوده است. پس از یک شروع کم فروغ، روند گلزنی‌های مهاجم اروگوئه‌ای در اولدترافورد هم آغاز شد.

کاوانی در نیم فصل اول به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و توانست ۵ گل به ثمر برساند تا به طور مشترک با سولشر، سرمربی خود رکورد دار به ثمر رساندن بیشترین گل به عنوان بازیکن تعویضی در یک فصل لیگ برتر شود.

مهاجم اروگوئه‌ای در فصل اخیر ۲۶ بار برای منچستر یونایتد به میدان رفت که در ۱۳ بازی کار را از روی نیمکت آغاز کرد. با این حال او توانست سومین گلزن منچستر یونایتد در فصل اخیر لیگ برتر شود.

این بازیکن ۳۴ ساله در تمام رقابت‌ها ۱۶ گل برای منچستر یونایتد به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد که ۱۰ گل و ۳ پاس گل در لیگ برتر به ثمر رسید.

بدون شک کاوانی بهترین خرید تابستانی شیاطین سرخ بود.

بیشتر بخوانید

۵ بازیکن مشهوری که بیشترین پنالتی را در فصل اخیر فوتبال اروپا از دست دادند ۵- دیگو ژوتا

ژوتا پس از انتقال ۴۰ میلیون پوندی از ولورهمپتون به لیورپول، عملکرد فوق العاده‌ای داشت و همه را شگفت زده کرد.

این بازیکن پرتغالی در فصل اخیر به عنوان جایگزین سادیو مانه، محمد صلاح و روبرتو فیرمینیو وارد ترکیب قرمز‌های آنفیلد شد. ژوتا با وجود این که پیش از پیوستن به لیورپول به دلیل مصدومیت ۳ ماه از میادین دور بود، موفق شد در ۱۹ بازی ۹ گل به ثمر رساند.

ژوتا شایستگی‌های خود را در لیگ قهرمانان اروپا هم نشان داد و برابر آتالانتا هت تریک کرد. او در نخستین فصلی که پیراهن لیورپول را بر تن کرد، دروازه تیم‌های منچستر یونایتد، آرسنال و لسترسیتی را باز کرد.

این بازیکن ۲۴ ساله در فصل جاری عمدتا به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شد و برای ۱۴ بازی جایی در لیست تیمش نداشت.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های ژوتا در لیگ برتر، دیدار آرسنال و لیورپول بود که با تساوی بدون گل در جریان بود و بازیکن پرتغالی که در دقیقه ۶۱ وارد زمین شد، ۳ دقیقه بعد دروازه آرسنال را باز کرد و در ادامه یک گل دیگر تیمش را هم به ثمر رساند تا پایه گذار پیروزی ۳ بر صفر تیمش برابر توپچی‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر انگلیس دنیای ورزش منچستر یونایتد ثمر رساند فصل اخیر فصل ۲۰۲۱ لیگ برتر دروازه بان کلین شیت تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد

بارسلونا با مشکلات مالی عدیده دست به گریبان است که بار دیگر به این باشگاه قدرت مانور زیاد در انتقالات را نخواهد داد. بارسا باید چند بازیکن خود را بفروشد تا بتواند به فرمول یک در برابر یک لالیگا برسد. اینکه در ازای یک فروش بتواند بازیکنی جدید بخرد ولی فعلا تراز دستمزد‌ها به حدنصاب لالیگا نرسیده است.

بارسا قصد دارد در تابستان پست هافبک دفاعی خود را تقویت کند. اوریول رومئو ستاره مورد انتظار نشان نداد و به همین دلیل دو گزینه جاشوا کیمیش و گیدو رودریگز روی میز هستند. 

کاپیتان بایرن قیمت بالایی دارد و جذب او بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل بارسا تمرکز خود را روی گیدو رودریگز آرژانتینی گذاشته که در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد بود و خرید او هزینه‌ای نخواهد داشت. اسپورت و موندو دپورتیوو نوشته‌اند انتقال هنوز نهایی نشده، ولی بارسا بیش از نیمی از مسیر را طی کرده و به احتمال فراوان گیدو را باید اولین خرید تابستانی بارسلونا دانست.

گیدو رودریگز از سال ۲۰۲۰ برای بتیس بازی می‌کند و فصل جاری در ۲۵ بازی ۱۹۵۶ دقیقه در زمین بوده، دو گل زده و یک پاس گل نیز داده است. او ۲۹ بازی ملی نیز برای تیم ملی آرژانتین انجام داده است.

منبع: ورزش سه

tags # بارسلونا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • تنبیه به سبک یورگن کلوپ؛ نصف ترکیب لیورپول نیمکت‌نشین شدند
  • بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • خط خوردن صلاح از ترکیب لیورپول!
  • شایعه عجیب: خط خوردن صلاح از ترکیب لیورپول!
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و برایتون + فیلم
  • خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم
  • فصل طلایی: داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد