Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نیرو‌های خارجی حاضر در خاک افغانستان باید در ماه‌های آینده به صورت کامل خاک این کشور را تخلیه کنند؛ این امر واکنش‌های مختلفی را به موضوع آینده سیاسی این کشور در پی داشته است.

برخی شهروندان افغانستانی که طی این مدت با نیروهای خارجی همکاری داشته اند، نگران جان خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرجاد که پیشتر به عنوان مترجم در نیرو‌های مستقر استرالیا در خاک افغانستان کار می‌کرده می‌گوید: من در زمان فعالیتم به عنوان مترجم در میان نیرو‌های استرالیایی بار‌ها جان آن‌ها را نجات دادم؛ من اخبار مربوط به فعالیت‌های طالبان را دنبال می‌کردم و هر بار که احساس خطر می‌کردم به آنها اطلاع می‌دادم. با این کار چندین بار به صورت جدی نیرو‌های استرالیا را از حملات طالبان نجات دادم.

این مترجم افغانستانی در ادامه اظهار کرد: حالا که نیرو‌های استرالیا در حال ترک خاک افغانستان هستند، هراس دارم که به دست طالبان بیافتم و توسط آن‌ها کشته شوم. محل زندگی من به جایی که نیرو‌های طالبان حضور دارند بسیار نزدیک است. من به شدت نگران خودم و خانواده ام هستم.

فرجاد با اشاره به اینکه برخی اعضای خانواده او پیشتر به دست طالبان کشته شده اند، تصریح کرد: طالبان امروز بسیار قدرتمندتر از سال‌های گذشته است. آن‌ها به تسلیحات پیشرفته‌ای دسترسی پیدا کرده اند. افرادی مانند من که در خط مقدم مبارزه با طالبان کار می‌کردیم قطعا در لیست افرادی هستیم که بعد از خروج نیرو‌های خارجی و قدرت گرفتن طالبان به دست آن‌ها کشته خواهیم شد.

گمانه زنی‌ها درباره آینده سیاسی افغانستان پس از خروج تمامی نیرو‌های خارجی از خاک این کشور بالا گرفته است. گروه طالبان پیش تر در چند نوبت غیرنظامیان افغانستانی که با نیروهای خارجی همکاری داشته اند را هدف قرار داده است. پیش تر آمریکا اعلام کرده بود در حال بررسی چگونگی خروج غیرنظامیانی است که با نظامیان این کشور در افغانستان همکاری کرده اند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان طالبان نیروهای خارجی نیرو های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟