Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@04:59:40 GMT

نگاهی به شیشه های رنگی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۹۴۹۸

نگاهی به شیشه های رنگی

در بسیاری از مساجد و مکان های مذهبی و بسیاری از مکان های مهم تاریخی قدیمی، از شیشه های رنگی استفاده می کردند. یکی از دلایل استفاده از شیشه رنگی، قطعاً می‌تواند ایجاد زیبایی در آن مکان باشد؛ اما کاربردهای شیشه های رنگی فقط به زیبایی ختم نخواهد شد.

 مگر می شود ایرانی باشید و با شیشه رنگی آشنا نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان های دور تا به امروز در کشور و فرهنگ و هنر ما، شیشه رنگی نقش مهمی را ایفا می‌کردند.

شیشه های رنگی، علاوه بر اینکه فضای زیبایی را در خانه یا مکان های دیگر که از آنها استفاده می کنیم ایجاد می کند، کاربردهای بسیار زیاد دیگری هم دارند که یکی از این کاربردها که می توان گفت جزو ویژگی‌های اصلی شیشه های رنگی به حساب می آید، کنترل  ورود نور بسیار زیاد و آزاردهنده به داخل است که به دلیل وجود رنگ، از ورود این نورها به داخل خانه یا جایی که این شیشه ها را نصب کردیم، جلوگیری می کند و از شدت آن میکاهد؛ همانطور که می دانید، رنگ تاثیر زیادی در روحیه افراد می تواند داشته باشد و استفاده از شیشه های رنگی، می تواند خاصیت روانپزشکی هم داشته باشد و می تواند تاثیر بسیار زیادی در روحیه ما بگذارد.

از ویژگی های منحصر به فرد شیشه های رنگی

شیشه رنگی، ویژگی های بسیار زیاد و منحصر به فردی دارند. شاید اگر چند سال پیش، شاید سه یا چهار سال پیش نام شیشه رنگی را میشنیدید، به یاد پنجره های خانه های سنتی و تاریخی قدیمی افتادید که تعداد بسیار زیادی شیشه های رنگی در درها و پنجره های آن استفاده شده بود؛ اما امروز شیشه های رنگی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و در بسیاری از موارد تزیینی در خانه ها و مراکز دیگر استفاده می شود و روز به روز هم طرفداران آن اضافه می‌شود؛ به گونه ای که از این شیشه ها در همه جا، حتی در آشپزخانه ها استفاده می کنند.

اگر بخواهیم به صورت مختصر ویژگی‌های خاص شیشه رنگی را نام ببریم، میتوانیم به این موارد اشاره کنیم که شیشه های رنگی، یکی از بهترین موارد برای جلوگیری از نور های با طول موج زیاد هستند و علاوه بر کاهش نور، می توانند گرما را هم کاهش دهند و با توجه به علم روانشناسی رنگ، می توانند تاثیرات بسیار زیادی در روحیه ما هم بگذارند. همچنین شیشه های رنگی، می توانند تاثیر بسیار زیادی در دور کردن حشرات کوچک مزاحم هم داشته باشند و از اصلی ترین ویژگی این شیشه های رنگی، می توان به تاثیر در زیبایی مکانی که نصب می شوند اشاره کرد.

کاربرد و ویژگی های خاص شیشه های رنگی

همانطور که می دانید شیشه رنگی، علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند. شما شیشه های رنگی را تنها در خانه ها و مراکز سنتی قدیمی مشاهده نخواهید کرد. شیشه های رنگی، چند سالی است که کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند و برای تزیین و زیباسازی فضا های خارجی و داخلی بسیاری از مکان ها کاربرد دارند.

اگر بخواهیم کاربرد این شیشه های زیبا را برای شما توضیح دهیم، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که از شیشه های رنگی، برای پوشاندن دیوارهای خانه ها یا اداره ها می توان استفاده کرد. حتی می توان از شیشه های رنگی برای حمام های شیشه ای هم استفاده کرد که علاوه بر زیبایی خاصی که به آنها می‌دهند، می‌توانند حس امنیت را برای افراد به وجود بیاورند. از این شیشه های رنگی، در آشپزخانه ها و اتاق خواب ها هم استفاده می شود؛ در آشپزخانه ها این شیشه بین کابینت ها نصب می‌شوند و زیبایی خاص و منحصر به فردی به آن ها می دهند. شیشه های رنگی روش ها و کاربردهای دیگری هم دارند که از آنها در میز شیشه ای و آینه رنگی و در دکوراسیون های داخلی بسیاری از فروشگاه های معتبر و شیک استفاده می‌کنند.

انواع شیشه های رنگی و موارد استفاده آن

شیشه رنگی، کاربرد زیادی در زیبا سازی و تزیین دکوراسیون داخلی خانه ها و مراکز تجاری دارند. همچنین از این شیشه ها برای تزیین و زیباسازی نمای خارجی ساختمان ها و مراکز مختلف استفاده می شود. این شیشه ها به صورت متنوع در بازار وجود دارند و انواع مختلفی دارند. از مهمترین انواع شیشه رنگی، می توان به شیشه های شفاف که به لاکوبل معروف هستند و شیشه های مات که به شیشه های متلوکس معروف هستند، اشاره کنیم. همچنین می‌توان گفت که شیشه‌ لاکوبل، از ایمنی بالایی برخوردار هستند و تنوع رنگی بالایی دارند؛ از این شیشه های مات و شفاف در بسیاری از مراکز مانند مهد کودک ها یا نمای بیرونی بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. از شیشه های رنگی لاکوبل به دلیل داشتن ایمنی بسیار بالا و تنوع رنگی، در دکوراسیون داخلی می توان به عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری هم استفاده کرد. زیبایی بی حد و مرزی که این شیشه ها به دکوراسیون داخلی خانه ها می دهند، می تواند دلیل محبوبیت زیاد آنها باشد.

جمع بندی

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند از شیشه های رنگی استفاده کنند، این است که آن ها را از کجا و کدام مراکز خریداری کنند و پیدا کردن این مراکز فروش، برای علاقه مندان به این شیشه ها بسیار سخت است؛ ولی ما برای راحتی کار شما بهترین و معتبر ترین این مراکز را مثال خواهیم زد. از این مراکز فروش شیشه رنگی، می توان به مرکز فروش شیشه رنگی میوند گلس، اشاره کرد. که شما با مراجعه به سایت meyvandglass.com، می توانید این شیشه ها را با بهترین قیمت خریداری کنید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیشه تالار شیشه ای شیشه های رنگی استفاده می شود شیشه ها بسیار زیادی بسیار زیاد شیشه رنگی خانه ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»

پیگیری‌های رسانه‌ای درباره سرانجام «پایتخت۷» با دو اتفاق سرزبان‌ها افتاد؛ یکی خبر حذف از کنداکتور آی‌فیلم سرو صدایی به پا کرد و دیگری خبری از تولید فصل جدید که نه پایتختی‌ها و نه تلویزیونی‌ها آن را تأیید نکرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم پیش از آغاز سال 1403 به ساخت فصل‌های جدید سریال‌های «پایتخت» و «گاندو» اشاره کرد. 

او در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به این نکته اشاره کرد: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه‌اش مراحل تأیید در داخل صداوسیما انجام می‌شود ان‌شاءالله در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در 1403 می‌بینیم.

اما در طول سال گذشته و سالِ جاری، حواشی دست از سرِ «پایتخت» برنداشت. به طوری‌که چندی پیش در دیدار هنرمندان با پیمان جبلی، سؤالی که از سیروس مقدم کارگردان این سریال هم پرسیده شد همین بود؛ «پایتخت» چه زمانی ساخته می‌شود؟ به نوروز 1404 می‌رسد؟ او هم همچون مدیرانِ‌تلویزیون خیلی صریح و قطعی درباره سرانجام تولید سریال صحبت نکرد و به عبارتِ «تولید سریال در حال پیگیری و مذاکره است» اشاره کرد. 

همان نکته‌ای که بارها مدیران سیمافیلم به آن اشاره کرده‌اند که روالِ معمول ساخت سریال‌ها خصوصاً مجموعه‌های چند فصله به همین صورت است. نکته‌ای که سیدسلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما به آن اشاره کرد؛ "«پایتخت» در حال گفت‌وگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند."

اما دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت7» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز 1404 آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است. 

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. 

البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند. 

«موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت5» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد. 

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز 1399 هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال 1400 روانه آنتن کرد.

باید دید بالأخره سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخِ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در 1403، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز 1404 می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان