Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:32:09 GMT

۷۰ میلیون تن کالا از استان قزوین جا به جا شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۹۶۱۶

۷۰ میلیون تن کالا از استان قزوین جا به جا شده است

به گزارش ایرنا، وجود راه ارتباطی از دیرباز نقش مهمی در امر ارتباطات بین جوامع مختلف بشری داشته تا جایی که از جاده به عنوان رکن توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و به خصوص روستایی یاد شده و زیرساخت مهم آن نیز حمل و نقل محسوب می‌شود.

امروزه جاده و حمل و نقل بستر مهم توسعه هر کشوری به شمار می‌رود تا جایی که چرخ‌های اقتصادی کشورها، به خصوص در حوزه اشتغالزایی بر پاشنه راه‌های ارتباطی و حمل و نقل می‌چرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزوین از گذشته‌های دور و به دلیل موقعیت خاص و جایگاه ممتازی که در حوزه راه ارتباطی و حمل و نقل کشور داشته دارای وضعیت ژئوپلتیک خاصی در بین سایر استان‌های کشور بوده تا جایی که امروزه در بخش جاده، آزادراه و خطوط ریلی پل ارتباطی استان‌های جنوبی به شمال و شرق به غرب کشور است. 

به همین منظور و به لحاظ آگاهی از آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین مصاحبه‌ای را با جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام داده که مشروح آن را در ادامه می خوانیم.

ایرنا. از آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان گزارشی ارایه دهید؟

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه ارتباطی است که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و مابقی آن نیز راه آسفالته و شوسه روستایی است.

در حوزه روشنایی راه‌های ارتباطی استان نیز باید گفت قزوین یکی از سه استان برتر کشور در این بخش قرار دارد تا جایی که طول روشنایی جاده و آزادراه‌های استان به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد که ۳۵ کیلومتر آن در زمان دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است.

از زمان نصب دستگاه‌های تردد شمار در جاده‌های اصلی و آزادراه‌ها، قزوین جزو استان‌های نخست در انجام این کار بود تا جایی که امروز ۶۳ دستگاه تردد شمار در سطح راه‌های ارتباطی استان نصب شده که ۳۰ دستگاه آن در زمان دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفته است.

این در حالی است که در حوزه نصب دوربین‌های نظارت تصویری نیز هم اکنون ۲۸ دستگاه دوربین در سطح جاده‌ها و آزادراه‌های استان نصب است که ۲۱ دستگاه آن مربوط به دوره دولت یازدهم و دوازدهم می‌باشد.

جاده‌های اصلی و آزادراه‌های استان همچنین به ۴۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف مجهز هستند که تمامی آنها در دولت یازدهم و دوازدهم به مورد اجرا گذاشته شده است.

ایرنا. وضعیت ماشین آلات راهداری و میزان حمل و نقل جاده‌ای استان چگونه است؟  

طی دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم گام‌های اساسی در رابطه با نوسازی ناوگان ماشین آلات این اداره کل برداشته شده تا جایی که در این مدت ۵۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری خریداری و به مجموع ناوگان موجود اضافه شده است.

هم اکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین دارای ۲۹۳ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری است.

در بخش حمل و نقل کالا و مسافر نیز اقدامات قابل توجهی طی این مدت صورت گرفته تا جایی که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بالغ بر ۷۰ میلیون تن انواع کالاهای تولیدی و ۲۳ میلیون مسافر استان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و مسافری جا به جا شده که آمار قابل توجهی می‌باشد. 

ایرنا. اقدامات راهداری قزوین در خصوص ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان چه بوده است؟

همه ساله تلاش‌های بی شماری در رابطه با ایمن سازی و نگهداری از جاده‌های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراهی استان توسط این اداره کل صورت می‌گیرد تا جایی که از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۳ کیلومتر نیوجرسی مفصلی، ۱۰۰ کیلومتر گاردریل دو و سه موج، اجرای روکش دوباره آسفالت راه‌ها به طول ۲۰۰ کیلومتر، مرمت و لکه‌گیری آسفالت راه‌ها به طول ۵۰۰ کیلومتر، تعمیر و مرمت ۳۵۰ دستگاه پل و ابنیه فنی راه، خط کشی ۱۶ هزار کیلومتر از جاده‌های ارتباطی و نصب تابلو و علایم به طول ۲۸ هزار متر مربع از جمله اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌های استان بوده است.

در بخش نصب بیلبورد نیز با افزایش ۲۸ تابلو از زمان دولت تدبیر و امید، تعداد بیلبوردهای جاده استان به ۵۳ عدد رسیده است.

هم اکنون طول گاردریل‌های دو و سه موج نصب شده در جاده‌های این استان یک هزار و ۱۱۸ کیلومتر است که ۴۰۰ کیلومتر آن از سال ۹۲ به بعد انجام شده و از مجموع ۲۰۸ کیلومتر نیوجرسی موجود، ۱۳۲ کیلومتر آن در دوره دولت تدبیر و امید به انجام رسید.

در حوزه ایمنی و ترافیکی، طی هشت سال گذشته چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین احداث و ۸۰ مدرسه واقع شده در حاشیه جاده استان نیز ایمن سازی شدند و در این رابطه نیز چهار هزار کلاه کاسکت بین راکبان موتورسیکلت اهدا شده است.

طی فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم همچنین ۴۹۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و ۹ هزار متر مربع نیز به راهدارخان‌ها و آشیانه ماشین آلات راهداری استان افزوده شده و ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان به بهره برداری رسیده است.

برچسب‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین دولت تدبیر و امید ایرنا حمل و نقل مسافری استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین دولت تدبیر و امید ایرنا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین دولت تدبیر و امید ایرنا حمل و نقل مسافری استان قزوین اخبار کنکور دولت یازدهم و دوازدهم راه های ارتباطی استان حمل و نقل جاده ای دولت تدبیر و امید راه های استان آزادراه ها استان قزوین ماشین آلات کیلومتر آن تا جایی اداره کل جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران

تین نیوز

به دنبال شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران یکی از فعالان صنفی حمل و نقل جاده ای کالا، گفت: انبارداری در برخی حوزه ها و صنایع تولیدی همچون ذوب آهن و فولاد، جز تحمیل هزینه بر دوش مصرف کننده و افزایش هزینه های حمل و نقل،  هیچ بهره و ارزش افزوده ای عاید کشور نمی کند.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با توجه به شکایت اتحادیه دفاتر فروش آهن آلات اصفهان به اتاق اصناف مرکز استان اصفهان که طی آن مدعی شده اند، اعضای انجمن کامیونداران مانع کسب و کار آنان شده و از حمل و بارگیری آهن آلات ممانعت به عمل می آورند، افزود: ساده لوحیست که تصور کنیم انبارداری در تولید و جهش تولید نقش آفرینی می کند!

بیشتر بخوانید:  ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان تاکید کرد: انبارداری موجب شده برای متعادل نگه داشتن نرخ کالای تولیدی و مدیریت بازار، اجبارا از نرخ خدماتی همچون حمل و نقل و توزیع  کالا کاسته  شود تا هزینه های انبارداری جبران گردد و این معضلی است که صنعت حمل و نقل جاده ای کشور را در سال های اخیر تحت الشعاع قرار داده است!

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: به چه دلیل فعالیت انبارداری که امروز با مجوزهای مختلف دولت کسب و کار رسمی شناخته شده و انبارداران می توانند نقش لجستیکی مهمی را در نظام اقتصادی کشور  ایفا کنند عملا در این سال ها سربار صنعت حمل و نقل شده و با دریافت هزینه های گزاف بر نرخ تورم بازار و حمل و نقل مداخله می کنند؟

وی گفت: چرا بر حمل محصولات انباری،  نظارتی صورت نمی گیرد که مدیران انبارها دیواری کوتاه تر از راننده و کامیوندار در حمل و نقل پیدا نکنند و برای عدم افزایش نرخ کرایه حمل محصولات انباری، مظلوم نمایی کرده و درصدی از کرایه مصوب راننده را که کف معادلات نرخ شاخص تن بر کیلومتر است، برای جبران هزینه های خود و هزینه انبارداری صاحب کالا، وارد توافق با راننده کنند!

بکرانی در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: اینکه کرایه 10 میلیون تومانی یک راننده و کامیوندار را که با کلی هزینه و مصرف زمان و ساعت کاری با ترفند های مختلف  خرد کنند و به جای هزینه انبارداری در نظر بگیرند تا مبادا تجار و صاحبان کالا در تنگنا و فشار اقتصادی قرار گیرند، تا به زعم خودشان حمل و نقلی ارزان را تجربه کنند، خدمت نیست.

او افزود: چرا رانندگان در صف نوبت حمل بار در انتظار دریافت بار باشند ولی انبارداران به کمک دلالان بار از عدم آگاهی رانندگان غیر بومی برخی استان ها جهت حمل محصولات انباری استفاده کنند تا با انوع و اقسام ترفندها و فرار از شفافیت و عدالت در توزیع بار، قوانین و مقررات حمل و نقل را دور بزنند، به نحوی که حتی سند حمل بار یا بارنامه را نیز در استان های همجوار صادر کنند ؟!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار