Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: پیام تبریک سلطان عمان به بشار اسد، افتتاح رسمی سفارت امارات در تل آویو، واکنش حماس به کنار رفتن نتانیاهو از قدرت، برنامه پاکستان برای استفاده از ذخایر نفتی عراق و کشته شدن مسئول اطلاعات طالبان در شمال افغانستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تبریک سلطان عمان به بشار اسد

سلطان عمان به مناسبت پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری برای او پیام تبریک فرستاد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، هیثم بن طارق آل سعید،‌ سلطان عمان به مناسبت انتخاب چهارمین بار بشار اسد، برای دوره جدید ریاست‌جمهوری سوریه به او پیام تبریک فرستاد.

سلطان عمان خالصانه‌ترین و صادقانه‌ترین تبریکات خود را به اسد ابراز و برای او آرزوی توفیق در ادامه رهبری ملت سوریه و تحقق خواسته‌هایشان به سمت ثبات، پیشرفت و شکوفایی کرد.

بشار اسد، روز پنج‌شنبه برای دور جدید ریاست‌جمهوری ۹۵.۱ درصد آرا را به دست آورد.

افتتاح رسمی سفارت امارات در تل آویو

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که با برافراشته شدن پرچم امارات در کنار پرچم رژیم صهیونیستی، سفارت ابوظبی در تل آویو روز یک شنبه رسما آغاز به کار کرد.

دفتر سفارت امارات در ساختمان بورس اوراق بهادار تل آویو که میزبان چندین شرکت فناوری اسرائیل نیز است واقع شده است.

«محمد الخواجه» سفیر امارات از روز اول مارس 2021 در سرزمینهای اشغالی مستقر شده است. وی طی درگیری اخیر رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین به ابوظبی رفته بود و چندین روز در تل آویو که یکی از اهداف مورد حمله فلسطینیها بود حضور نداشت.

همسر و فرزندان وی همچنان در امارات به سر می‌برند اما قرار است به زودی به فلسطین اشغالی بروند.

براساس این گزارش، الخواجه که پیش از این با چندین وزیر صهیونیست دیدار کرده بود روز یک شنبه نیز با «یوآو گالانت» وزیر آمورزش کابینه تل آویو دیدار و رایزنی کرد.

گالانت پس از این دیدار در توئیتر نوشت: خیلی خوشحالم که با یکی از شرکای اسرائیل دیدار کردم. من از آقای سفیر برای این دیدار مهم متشکرم و امیدوارم طرحهای مشترک برای همکاریهای بیشتر میان دو طرف در زمینه آموزشی گسترش یابد.

امارات از جمله کشورهای عربی است که علیرغم مخالفتهای افکار عمومی جهان عرب و با زیر پاگذاشتن حقوق فلسطینیها، اقدام به برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی کرد.

مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ و به میزبانی کاخ سفید برگزار شد. به موجب این توافق، امارات متعهد به برقراری روابط دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی شد. پیش از این قرار بود سفارت امارات در تل آویو در ماه ژانویه افتتاح شود.

واکنش حماس به کنار رفتن نتانیاهو از قدرت

سخنگوی حماس تاکید کرد که حذف احتمالی بنیامین نتانیاهو از دایره قدرت در ماهیت کشمکش بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها و تلاش برای بیرون راندن اشغالگران تغییری ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که حذف احتمالی «بنیامین نتانیاهو» از قدرت تغییری در ماهیت کشمکش بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها و تلاش برای بیرون راندن اشغالگران ایجاد نخواهد کرد.

«فوزی برهوم» روز یکشنبه گفت: هویت هرگونه دولت آینده اسرائیل در ماهیت نزاع با این اشغالگر به عنوان یک رژیم غاصب که باید در مقابل آن مقاومت کرد، تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی همچنین افزود که این امر بر روند مبارزه ملت فلسطین تا زمان بیرون راندن این رژیم اشغالگر هم تغییری ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است که «نفتالی بنت» رئیس حزب «یمینا» روز یکشنبه حمایت خود را از «لئیر لاپید» برای تشکیل کابینه که می‌تواند منجر به بیرون رفتن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیتسی از دایره قدرت شود، اعلام کرد.

برنامه پاکستان برای استفاده از ذخایر نفتی عراق

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در سفر به بغداد و دیدار با مقامات عراقی از برنامه و عزم این کشور برای استفاده و بهره‌برداری از ذخایر نفتی عراق خبر داد.

وی با اشاره به ساخت یک مرکز پزشکی در عراق و نیز «خانه پاکستان» در این کشور افزود: با همتای عراق دیدار و در مورد مسائل مهم مربوط به روابط دو جانبه و همکاری های آینده گفت‌وگوهای مفیدی انجام شده است.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، من همچنین با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق دیدار و در مورد اوضاع افغانستان و اوضاع امنیتی منطقه گفت‌وگو کردیم.

قریشی گفت: روابط بغداد و اسلام‌آباد در آستانه ورود به فصلی جدید است زیرا این اولین سفر وزیر خارجه پاکستان پس از 39 سال به عراق است.

وی یادآور شد: عراق کشوری غنی از ذخایر نفتی است؛ ما می توانیم از ذخایر نفتی عراق استفاده کنیم.

قریشی گفت: همکاری با مقامات عراقی در بخش بهداشت نیز مورد بحث قرار گرفت.

کشته شدن مسئول اطلاعات طالبان در شمال افغانستان

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در حمله هوایی نیروهای ارتش به تجمع طالبان در شهرستان «چهاربولک» واقع در ولایت بلخ، مسئول اطلاعات این گروه برای حوزه شمال افغانستان کشته شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در حمله نیروی هوایی ارتش، مولوی قدرت مسئول اطلاعات طالبان برای حوزه شمال افغانستان به همراه ۱۱ عضو دیگر این گروه کشته شدند.

مطابق با بیانیه وزارت دفاع افغانستان، در این حمله مولوی «روحانی» مسئول کمیسیون نظامی طالبان در شهرستان «چهاربولک» به همراه ۳ عضو دیگر این گروه نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که طالبان تا کنون در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا اسرائیل عربستان انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سفارت امارات در تل آویو ذخایر نفتی عراق رژیم صهیونیستی شمال افغانستان مسئول اطلاعات سلطان عمان برای استفاده پیام تبریک بشار اسد کشته شد روز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات

یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر امروز (جمعه) به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی اعلام کردند که هیات مصری پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

منابع رژیم صهیونیستی افزودند که هیات مصری، یک تیم کاری است و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در آن حضور ندارد.

سفر هیات مصری به تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی، سه شنبه آینده وارد تل آویو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، بلینکن در سفر یک روزه خود به تل‌آویو با مقامات رژیم اسرائیل درباره تبادل اسیران صهیونیست در غزه و تحولات جنگ غزه گفت و گو خواهد کرد.

در این پیوند، پایگاه خبری «مصراوی» بامداد امروز (جمعه) به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات