Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کاظمی معاون اعتباری بانک ملی شعبه خراسان رضوی و نماینده شورای هماهنگی بانک‌های استان در جلسه سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی در مشهد گفت: بانک‌های دولتی در هر موضوعی بنا به ضرورت پای کار هستند، اما الزامی برای بانک‌های خصوصی در موضوع تامین مالی واحد‌های تولیدی دیده نشده که این مسئله یک چالش بزرگ به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: سیستم بانکی منابع محدودی دارد، به طوری که در سطح استان صرفا می‌توانیم با توجه به سپرده‌های قانونی و ذخیره ها، ۸۵ درصد از منابع را به تسهیلات اختصاص دهیم. این در حالی است که در برخی از شهرستان‌ها ۱۲۰ الی ۱۳۰ درصد به طور میانگین تسهیلات اعطا می‌کنند که این چالش بزرگی است و باید برطرف شود.

بیشتربخوانید

چگونه تسهیلات ۱۰ درصدی صندوق توسعه ملی به بهره ۲۴ درصدی بانک‌ها تبدیل می‌شود؟


نماینده شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر نسبت مصارف به منابع بانکی در استان ۷۶ درصد است که امسال برنامه ریزی شده تا این رقم به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند. برای تحقق این مهم بانک‌های خصوصی باید همکاری لازم را با بانک‌های دولتی داشته باشند. همان طور که مستحضر هستید که برخی از بانک‌های خصوصی ذیل شورای هماهنگی بانک‌ها نیستند و در برخی موارد در صورت عضویت، آمار و اطلاعات متقنی ارائه نمی‌کنند.

کاظمی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که پرداخت تسهیلات نسبت به سال گذشته حدودا به دو برابر افزایش یافته است. با این حال درصدد هستیم تا حمایت‌های ما تمرکز بیشتری بر واحد‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی داشته باشد.

او تصریح کرد: فرهنگ قرض الحسنه در جامعه ما بسیار کم رنگ شده است و به همین دلیل در شرایط فعلی شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم. تولید در شرایط فعلی هنر بوده، اما واقعیت است که زیرساخت‌ها و تغییر فرهنگ‌ها در حوزه سپرده گذاری مانع از آن شده که بخش تولید رونق بگیرد. از طرفی خوب است که به جای انتقاد راهکار عملیاتی با توجه به شرایط موجود برای اصلاح نظام بانکی ارائه شود.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع مالی واحدهای تولیدی تسهیلات بانکی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!