Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات مظهر اقتدار و سربلندی کشور است و شرکت در آن وظیفه و تکلیف شرعی قلمداد می‌شود؛ بنابراین اگر گزینش افراد منتخب بر اساس معیار حق و شرع صورت نپذیرد مردم باید در انتخاب خویش پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، حضور و مشارکت مردم در عرصه سیاسی برای تعیین سرنوشت کشور بود، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها مردم در عرصه سیاسی مشارکت نداشتند بلکه بسیاری از تصمیم گیری ها در کشورهای دیگر انجام می شد اما به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولین مشارکت سیاسی در فروردین ۱۳۵۸ با حضور پرشور برگزار شد و ملت ایران اولین صحنه از اقتدار را در دنیا به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهیدی است که برای پیروزی و استمرار انقلاب از جان خود گذشتند، در طول این سالها  دشمنان هر چند وقت یکبار دندان طمعشان را تیز می کنند تا با ترفند، فتنه و توطئه اهداف خود را در کشور پیاده کنند اما سیل حضور مردم در صحنه این فتنه ها و توطئه ها را خنثی کرده است.

ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای، بیعتی دوباره با آرمان های انقلاب، امام(ره) و رهبری است که در همه این سال‌ها ملت ایران در مشارکت های سیاسی و بخش های دیگر سربلند بیرون آمده است، حضور مردم در انتخابات نشان دهنده پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

همبستگی، اتحاد و انسجام ملت ایران بار دیگر در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به نمایش گذاشته می شود، نمایشی از یک حماسه سیاسی دیگر که ملت ایران مانند همیشه با حضور و آرای خود، دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

امروز به برکت خون شهدا و هوشیاری رهبرانقلاب، ایران اسلامی از امنیت و اقتدار بالایی برخوردار است، حضور پرشور در انتخابات این اقتدارو امنیت را دوچندان می کند.

در این راستا پایگاه خبری سفیر افلاک میزگردی را با حضور چند تن از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است که مشروح ان را در زیر می خوانید.

مشارکت در انتخابات بسیاری از مشکلات را حل می کند

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنان که اگر درد جسمی در بدن انسان وجود داشته باشد، درمان این درد لازم و ضروری است و بی توجهی به این موضوع سبب عمیق شدن بیماری و آسیب به بدن می شود، در واقع دردهای جامعه هم همین طور است به طوری که در حوزه های مختلف مشکلاتی وجود دارد که باید به فکر درمان آنها باشیم.

وی افزود: اگر یک تفکر، جهت گیری و رویکردی قادر به حل مشکلات در کشور نبود باید جهت دیگری وارد عمل شود تا با ارائه راهکار و برنامه ریزی صحیح در حل مشکلات بتواند اقدامات اساسی و چشمگیری را انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده اختیارات در دست دولت است، تصریح کرد: اختیار سایر قوا نسبت به قوه مجریه خیلی کمتر و در واقع کمی بیشتر از صفر است و بیشترین اختیارات در دست دولت و دستگاه های اجرایی است که اگر می خواهیم مشکلات مرتفع و دردها برطرف شوند باید به فکر جهت گیری دیگری باشیم.

گودرزی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات بسیاری از مشکلات را حل می کند، بیان کرد: مشارکت در انتخابات وضع را بهتر می کند به طوری که علاوه بر اینکه مردم در سرنوشت کشور سهیم می شوند و در یک حماسه سیاسی حضور پیدا می کنند، سبب ناامیدی دشمن نیز می شود اما عدم شرکت در انتخابات سبب طمع دشمن خواهد شد و اگر امروز اقتصاد مشکل دارد، عدم شرکت در انتخابات و طمع دشمنان سبب می شود تا امنیت هم  مخدوش گردد.

مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت، اقتدار و عزت کشور

وی با اشاره به پشتوانه مردمی برای یک انتخاب اصلح در انتخابات افزود: وقتی رئیس جمهوری با پشتوانه بالا و قوی مردم در انتخابات منتخب شود قطعا می تواند در جهت حل مشکلات به سبب همین پشتوانه مردمی، بهتر اقدام نماید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت، اقتدار، عزت و سربلندی کشور است و ایران را در همه عرصه ها سرافراز می کند و البته به فضل الهی ملت ایران در عرصه سیاسی، مانند همیشه در صحنه حضور دارند.

گودرزی عنوان کرد: این انقلاب متعلق به همه ملت ایران است که مردم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در همه عرصه ها و صحنه ها با مشارکت فعال پشتوانه ای قوی برای نظام بوده اند و اگر برخی مسئولان با عملکرد نادرست به نظام و انقلاب آسیب می زنند راهش این است که مردم با حضور فعال و ایجاد تغییر در اجرا در واقع از مزرعه ای که حاصل زحمات آنهاست آفت زدایی نمایند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فردی که شایستگی و توانایی لازم را دارد می توانند شرایط را برای حل مشکلات در کشور فراهم نماید و قطعا ملت ایران در انتخابات پیش رو یک حماسه سیاسی دیگر را رقم می زنند.

حضور در انتخابات نشان دهنده پایبندی به اصل نظام است

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم با حضور خود در این سالها نشان دادند که همواره به اصل نظام پایبند هستند و هر جایی که نیاز بوده با حضور خود از انقلاب و نظام دفاع کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به عملکرد مسئولان برمی گردد، افزود: عملکرد نامناسب برخی از مدیران سبب ایجاد مشکلاتی شده و اگر این بارقه امید ایجاد شود که دولت آینده می تواند کاستی ها را جبران کند، قطعا سبب مشارکت بیشتر مردم در انتخاب می شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه برنامه ها از سوی نامزدهای انتخاباتی ضروری است، تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی در این مدت باید برنامه ها و راهکارهای خود را به گونه ای واضح و شفاف برای مردم بازگو کنند تا مردم طبق این برنامه ها و بررسی ها بتوانند فرد مورد نظر را انتخاب نمایند، در این راستا نیازی نیست که نامزدها جوسازی کنند و یا تهمت بزنند بلکه برنامه منسجم و عملی را که در دستور کار قرار می دهند را بیان کنند.

ویسکرمی عنوان کرد: قطعا مردم به کسی رای می دهند که دغدغه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی را دارد و ضروری است تا کاندیداها برنامه ای برای رفع مشکلات در این حوزه داشته باشند تا بتوانند بعد از انتخاب شدن، طبق اولویت بندی برای حل این مشکلات گام بردارند.

وی بیان کرد: رفع موانع در بخش های مختلف، برنامه ریزی برای آینده، اشتغال، جوانان، اقتصاد، معیشت باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین مبارزه با رانت، فساد، پارتی بازی از دیگر موادری است که مردم از فرد منتخب انتظار دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مردم تا روز انتخابات به دقت سوابق اجرایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کنند و طبق اینکه این فرد سابقه قوی در مدیریت داشته یا خیر، رای دهند و قطعا اگر این موارد مد نظر باشد می توان فردی شایسته را انتخاب کرد.

انتخاب قومی و قبیله ای آفتی در شورای شهر

ویسکرمی با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: یکی از آفت هایی که در انتخابات شوراهای شهر و روستا وجود دارد، انتخاب به صورت قبیله ای و فامیلی است که این سبب می شود تا فردی ضعیف انتخاب شود که نتواند در راستای پیشرفت و آبادانی شهر و روستا قدم بردارد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این گونه انتخاب سبب شده تا آسیب زیادی به شورای شهر زده شود به طوری که فردی ناکارآمد انتخاب می شود با این هدف که شاید برای فرد رای دهنده کاری کند که لازم است کسانی که شایستگی و تونایی لازم را انتخاب شوند تا همه مردم منتفع شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انفجار اطلاعات در فضای مجازی افزود: امروز هر آنچه که اطلاعات نیاز باشد از این طریق می توان دریافت کرد که ضروری است تا مردم برای انتخاب اعضای شورا حتما پاکدستی، دوری از فساد و رانت را مد نظر داشته باشند چرا که عدم در نظر گرفتن این موارد سبب ضرر به شهر و روستا می شود.

پشتوانه مردمی در انتخابات سبب روی کارآمدن دولت قوی می شود

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب یکی از نعمت هایی است که خداوند در طول زندگی به انسان بخشیده به طوری که در همه عرصه های زندگی، انتخاب گر است و بین خوب و بد می تواند انتخاب داشته باشد.

وی افزود: در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی مانند انتخابات نیز مردم از بین افراد انتخاب می کنند، پس از تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان مردم می توانند از بین افرادی که توسط این نهاد تایید شده، فرد مورد نظر را طبق معیارهایی که دارد انتخاب نماید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کارآمدی فرد منتخب تصریح کرد: از بین نامزدهای انتخاباتی مردم باید فردی را که کارآمد است انتخاب کنند، علاوه بر این ویژگی این فرد باید پاکدستی، شایستگی، توجه به قشر جوان را مد نظر داشته باشد چرا که عنصر جوان، موردی است که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

مبلغی عنوان کرد: با توجه به اینکه جوانان قشر پویا و با نشاط در جامعه هستند، رسیدگی و تلاش برای حل مشکلات این افراد سبب می شود تا با انگیزه بالاتری در جامعه فعالیت داشته باشند.

تلاش دشمن برای فاصله بین مردم و نظام

وی با اشاره به حضور پرشور در انتخابات گفت: هر چه پشتوانه مردمی در انتخابات بیشتر باشد قطعا دولت قوی تری روی کار خواهد آمد که با پشتوانه مردمی می تواند برای حل مشکلات بهتر عمل نماید.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت پرشور دشمن را مایوس می کند افزود: حضور پرشور در انتخابات، دست رد بر سینه دشمنانی است که تلاش دارند حضور مردم را در انتخابات کمرنگ نمایند اما با مشارکت بیشتر این توطئه ها نقش بر آب می شود.

مبلغی اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند و با این اقدام بتوانند بهره برداری خودشان را داشته باشند اما مشارکت مردم در این سالها توانسته توطئه های شوم دشمن را از بین ببرد.

وی بیان کرد: آثار حضور در انتخابات فقط مختص زمان خاصی نیست بلکه این مشارکت آثار طولانی مدتی دارد و اقتدار کشور را در دنیا بیشتر می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح زمینه را برای ایجاد شرایط بهتر و حل مشکلات فراهم خواهد کرد.

لزوم ارائه برنامه ها توسط کاندیداها

حسین گودرزی رئیس مجمع نمایندگان لرستان اظهار داشت: این دوره از انتخابات به سمت جلوه گری مسائل اساسی است و کاندیداها در تلاش هستند تا با ارائه برنامه بتوانند از ظرفیت های مغفول استفاده کنند و فرصت های عملیاتی نشده را احیا نمایند.

وی افزود: لازم است که کاندیداها برنامه های خود را در بخش های مبارزه با فساد، تبعیض، مافیا و… ارائه دهند و باید برای مردم وضعیت و زیر ساخت های اقتصادی و راه های برون رفت را بیان کنند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: قطعا مردم در این دوره مشارکت پرشوری خواهند داشت و بر روی مسائل اساسی متمرکز شدند که ضروری است تا کاندیداها برنامه های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی تاب آور در برابر تحریم ها، فشارها و تورم کشور ارائه دهند.

گودرزی بیان کرد: تمرکز اصلی بر مسائل اساسی جامعه است و مردم می خواهند که با راه های برون رفت از مشکلات آشنا شوند که ارائه برنامه ها از سوی نامزدهای انتخاباتی می تواند سبب شود تا مردم طبق این برنامه ها، از بین افراد نامزد مورد نظر را انتخاب نمایند.

وی خاطر نشان کرد: مردم براساس برنامه های ارائه شده از سوی نامزدها رای خواهند داد و تلاش می کنند تا با مشارکت و انتخاب اصلح، فرد شایسته را انتخاب نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران نامزدهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات مردم در انتخاب پشتوانه مردمی ارائه برنامه نماینده مردم انتخاب اصلح داشته باشند ملت ایران برنامه ها حل مشکلات برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون و عضو کمسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی‌بازی و ورود به مسائل حاشیه‌ای مانع خدمت‌رسانی و چالشی برای شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک قوه در کنار سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه حائز اهمیت هستند و اساتید بزرگ حقوق جایگاه مهمی به این نهاد می‌دهند.

وی افزود: نباید از جایگاه آن غفلت کرد که نویسندگان قانون اساسی نیز با نگاه بلند به آن اشاره کرده و در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ به اهمیت و جایگاه آن پرداخته و در اصل ۱۰۷ به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شناخت این جایگاه انتظارات مشخص و نمایندگان مردم در این نهاد نیز به وظیفه‌های اصلی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ناشناختگی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عملکرد این نهاد تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: شوراها وظیفه اجرایی ندارند و عمده کار آن‌ها تصمیم‌گیری محلی بوده و به عنوان پارلمان در یک شهر و روستا وظیفه و مأموریت دارند.

ابوترابی اضافه کرد: مسائل حاشیه‌ای و نگاه سیاسی در انتخاب اعضای آن و همچنین اجرای برنامه‌های منتخبین مردم در شورای اسلامی باعث شده تا فعالیت‌های این نهاد تحت تأثیر موضوعات فرعی بشود و در خدمت‌رسانی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح نگرش و توجه و تمرکز بر مأموریت محلی و خدمت رسانی باعث افزایش عملکرد آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی با همکاری شهرداران و دهیاران در تصدی مسئولیت محلی امکان رفع بسیاری از مشکلات منطقه خود را دارند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سیاست پیشنهاد طرح جامع مدیریت شهری را جلوگیری از تمرکزگرایی در تهران و مراکز استان‌ها بیان کرد و اذعان داشت: با تصویب و اجرای این قانون وظایف مدیران محلی افزایش یافته و با همکاری مردم مشکلات احصا و رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی طرح جامع مدیریت شهری در مجلس دوازدهم بررسی و به صحن علنی خواهد رفت، اما در برنامه هفتم توسعه کشور به این نیاز و موضوع مهم اشاره شده تا دولت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند.

کد خبر 748914

دیگر خبرها

  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است