Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:27:49 GMT

۱۱۵ منزل زلزله زده در سی سخت سقف گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۹۹۲۵

۱۱۵ منزل زلزله زده در سی سخت سقف گذاری شد

به گزارش ایرنا، کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در بازدید از روند بازسازی منازل در حال ساخت شهر زلزله زده سی‌سخت اظهار داشت: با تمهیدات استاندار و پای کار بودن همه ی دستگاه های متولی روند بازسازی مطلوب و سرعت گرفته است.

وی افزود: شاید برای اولین بار بود که مصوبات زلزله سریعا در هیات دولت تصویب و ابلاغ شد و دستگاه های مجری پای کار آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده در ادامه با اشاره به اینکه ارزیابی منازل همزمان با آواربرداری و پاکسازی معابر انجام شد، گفت:جلسات متعدد ستاد بازسازی برای بررسی روند ساخت و سازها به ریاست استاندار برگزار می شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با همراهی خوبی که مسئولان در همه ی زمینه ها داشته اند باعث شده سرعت کار به خوبی پیش رود تا منازل هر چه سریعتر به مردم عزیز تحویل داده شود.

وی ابراز داشت: در بازدیدهای میدانی که نظارت کردیم ناظران بنیاد مسکن،نظام مهندسی ساختمان و سایر همکاران پای کار هستند و روند ساخت و سازها را به خوبی بررسی می کند.

حاجی زاده روند بازسازی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه کار طبق روال طبیعی پیش می رود و ضمن تشکر از مردم انتظار همکاری بیشتر از مردم جهت سرعت بخشیدن به ساخت و سازها را داریم و دستگاه ها هم هر جا گرهی باشد باید به کمک مردم بیایند.

وی با اشاره به صدور پروانه های ساخت، گفت: پروانه ها به جز چند مورد اکثرا صادر شده است.

حاجی زاده اظهار داشت: پرونده های احداثی در شهر و روستا جهت اخذ تسهیلات به بانک معرفی و اکثرا انعقاد قرارداد  شده است.

معاون عمرانی استاندار حضور مضاعف دستگاه های متولی اجرایی را لازم دانست و گفت: ضمن تشکر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تیم های خدمات رسانی را افزایش دهند.

حاجی زاده بیان کرد: نباید با فرارسیدن فصل سرما در تحویل منازل دچار مشکل شویم.

وی تاکید کرد: در بحث تامین مصالح ساختمانی نیز مشکلی نداریم و در هر صورت نمیگذاریم در تامین مصالح ساختمانی سی سخت مشکلی داشته باشد و در بحث سیمان تمهیداتی اندیشیده شد که علاوه بر سیمان بنیاد مستضعفان سیمان به قیمت مصوب کارخانه از کارخانه سیمان مارگون تامین شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در بحث تامین شن و ماسه و میلگرد نیز همکاری های خوبی شد و بنیاد مسکن هم در این زمینه پای کار است.

وی افزود: روند بازسازی در روزهای آینده مضاعف شده و این کار جهادی که با روحیه جهادی شروع شده است به نتیجه مطلوب می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، شهردار سی سخت ، رئیس سازمان نظام مهندسی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری، معاون ساخت وتوسعه راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولان استانی نیز جهت بررسی ساخت و سازها معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در این بازدید همراهی کردند. 

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.


 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج زلزله در سی سخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج زلزله در سی سخت کهگیلویه و بویراحمد یاسوج زلزله در سی سخت اخبار کنکور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند بازسازی ساخت و سازها بنیاد مسکن دستگاه ها حاجی زاده پای کار سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید