Web Analytics Made Easy - Statcounter

​محمدی از افزایش بودجه هزینه‌ای گیلان در سال ۱۴۰۰ به ۸۲۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بودجه عمرانی گیلان در سال ۱۴۰۰ با ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کیوان محمدی» شامگاه (یکشنبه، 9 خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع روند اختصاص بودجه و مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان  اظهار داشت: بودجه عمرانی گیلان در سال 1400 با 2 هزار و 868 میلیارد تومان افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بودجه سال 99 استان و اینکه چند درصد آن تاکنون اختصاص یافته است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ سال 99 به جهت اعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه توسط دشمن سال سختی برای همه ما و مردم بود و تلاشگران کشورمان با تمام وجود خود از کیان اقتصادمان دفاع کردند.

 

محمدی با بیان اینکه در ابتدای سال بودجه هزینه‌ای استان گیلان با 553 میلیارد تومان اعتبار با هدف اختصاص به 24 دستگاه تحت تکلف سازمان مختلف مصوب شد تصریح کرد: در پایان سال 99 ما علاوه بر اینکه توانستیم حقوق و مزایای کارکنان را بپردازیم بلکه در حوزه رفاهی و حق مأموریت‌ها هم موفق شدیم پرداخت‌هایی را داشته باشیم.

 

وی از پرداختی 692 میلیارد تومان اعتبار در پایان سال 99 با وجود تعهد 553 میلیارد تومانی خبر داد و با اشاره به اینکه بودجه هزینه‌ای گیلان در سال 1400 با یک رشد خوب به 828 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد افزود: این نوید را به دستگاه‌های اجرایی استان گیلان می‌دهیم که امسال وضعیت به مراتب بهتری را خواهیم داشت.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه قرار بود هزار و  420 میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان اختصاص یابد از کاهش آن به 890 میلیارد تومان در پایان سال 99 سخن گفت و ابراز داشت: یکی از نقایصی که در بودجه کشورمان و عموما تمام کشورهای در حال توسعه شاهدیم این است که بودجه عمرانی معمولا کمتر از بودجه هزینه‌ای است.

 

محمدی بودجه عمرانی گیلان در سال 1400 را 2 هزار و 868 میلیارد تومان که افزایشی قابل توجه نسبت به سال قبل دارد اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌‌های اجرایی گیلان تا تیرماه امسال فرصت دارند نسبت به جذب اعتبارات سال 99 اقدام کنند و در سال‌های قبل تنها 2 درصد از بودجه ما به علت اسناد خزانه غیرقابل جایگزین برگشت خورد.

 

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده چندین سال ورزشی در گیلان افتتاح می‌شوند بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان حشمت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در کنار تمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که اخیرا افتتاح شد به فرهنگیان استان گیلان نوید می‌دهیم که استخر ورزشی آنان در تابستان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اختصاص بودجه به پروژه‌های نیمه‌تمام استان را اولویت‌هایی که مورد توجه این سازمان قرار دارد اعلام کرد و گفت: نیروهای قراردادی و غیررسمی گیلان با توجه به رشد خوبی که در بخش بودجه هزینه‌ای استان گیلان اتفاق افتاد دریافتی قابل توجهی را امسال به نسبت سال گذشته خواهند داشت.

 

محمدی با بیان اینکه برنامه آمایش سرزمینی کشورمان ویژه 31 استان از جمله گیلان در اسفندماه سال گذشته مصوب شد اضافه کرد: این برنامه می‌تواند چراغ راه دولت‌های آینده و تمام دستگاه‌های اجرایی باشد از طرفی طرح آمایشی گیلان توسط دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد رشت مدیریت شد.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح آمایش سرزمینی گیلان سبزآبی است محیط زیست بسیار ظریف و شکننده استان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: به اعتقاد ما طبیعت مادر حیات است و باید گرامی داشته شود بنابراین اگر محیط زیست را پاس نگه نداریم بدون شک در مابقی کارها با شکست مواجه می‌شویم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان رویکرد اقتصادی دریا محور را از دیگر ویژگی‌های طرح آمایش سرزمینی استان خواند و تصریح کرد: ما محور کار خود را در گیلان بر مبنای سبزآبی گذاشته‌ایم اما کشاورزی را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته‌ایم زیرا مردم استان از دیرباز تاکنون به همین بخش گرایش داشتند.

 

محمدی صنعت و گردشگری را دیگر اولویت‌های توسعه‌ای گیلان بر مبنای طرح آمایش سرزمینی اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه کرونا آسیب‌های جدی را به صنعت گردشگری وارد کرد به طوری‌که سالانه 54 میلیون نفر مسافر و گردشگر به استان وارد می‌‌شد که این در سال گذشته به 20 میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه شمار گردشگران خارجی گیلان از 55 هزار نفر در سال به هزار و 300 نفر کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: استان گیلان استانی گردشگری محسوب می‌شود و جایی است که تمام ایرانیان می‌توانند به آن سفر کنند و بدون شک پس از بهتر شدن اوضاع کرونا شاهد رونق بیشتر صنعت گردشگری خواهیم بود.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: بودجه هزینه ای اقتصاد دریامحور بودجه گیلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بودجه عمرانی گیلان در سال بودجه هزینه ای میلیارد تومان آمایش سرزمینی استان گیلان طرح آمایش قابل توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

فرزاد مخلص‌الائمه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ‌زنی شبکه فاضلاب شهر شازند با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان مربوط به حوزه آبرسانی است، گفت: طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی که ذیل طرح ملی است در استان مرکزی در دو فاز ۶۷ و ۱۳۱ روستا اجرایی شده و به تکمیل خواهد رسید که بخش قابل توجهی از آن در شهرستان شازند است.

با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات ملی و استانی صرف اجرای پروژه‌های آبرسانی می‌شود، افزود: انتقال طرح آبرسانی سهم ساوه از سدکوچری توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز از طرح‌های حساس ملی است که در حال اجراست. همچنین طرح انتقال آب به تفرش نیز در حال تکمیل بوده و بزودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بازچرخانی پساب صنایع نیز گفت: اجرای طرح‌های بازچرخانی پساب در شهرهای صنعتی موجب خواهد شد که مشکل کمبود آب و تنش آبی برطرف شود و بودجه‌ای که صرف اجرای طرح‌های آبرسانی می‌شود برای سایر طرح‌های عمرانی هزینه شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تامین آب شرب مردم به عنوان مهمترین موضوع رفاهی، مصمم است، افزود: اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به ساوه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی تفرش، سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازچرخانی پساب، ۱۳۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شازند بخشی از اعتبارات قابل توجه دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی است و این در حالی است که سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی غیر آبرسانی می‌شود.

وی از مردم خواست در مصارف آب شرب، صنعتی و کشاورزی استفاده بهینه را رعایت کنند و اظهار کرد: مردم باید بدانند که نیازمند صرفه‌جویی و مصرف بهینه اعتبارات برای جلوگیری از تنش آبی هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا دارد که تامین آب ۶۰ روستای آن در مواقعی از سال توسط تانکر انجام می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۰ روستا و امروز نیز ۱۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

احمدی بیغش با اشاره به مضراتی که برخی صنایع شهرستان برای مردم داشته است، گفت: آلودگی هوای متاثر از فعالیت برخی صنایع این منطقه موجب بروز بیماری‌هایی نظیر پوستی، ریوی، چشمی، نازایی و سرطان در بین مردم شهرستان شازند شده است. صاحبان صنایعی نظیر پالایشگاه و پتروشیمی علاوه بر اینکه باید سازوکار لازم برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ کنند، باید تا جایی که می‌توانند برابر قانون به منطقه کمک مالی کنند.

وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه و مدیریت فاضلاب هزینه کرده است، گفت: احداث شبکه فاضلاب شهرهای آستانه و شازند از سالیان گذشته آغاز شده بود و تا ۵ سال پیش حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما با پیگیری های صورت گرفته در طی چهار سال اخیر این میزان به ۷۰ درصد افزایش یافته و تصفیه خانه آب نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی بیغش گفت: با اجرای شبکه فاضلاب و هدایت آن به تصفیه خانه، می‌توان پساب تولیدی را به مصارف صنعتی رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند