Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهری استاد دانشگاه یزد گفت: کسانی که امروز در صحنه انتخابات حضور دارند و نامزد ریاست جمهوری شده‌اند باید مردم را اقناع کنند که راه‌حل تغییر وضع موجود، حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم طاهری عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهمیت حضور پررنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آنچه که باعث می‌شود مردم بیشتر پای صندوق رأی بروند مربوط به وعده‌هایی است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم می‌دهند؛ به عبارت دیگر سنخ وعده‌های نامزدهای انتخابات می‌تواند در میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه البته موضوع واقع‌بینی بسیار قابل اهمیت است و در حال حاضر نیز آنچه که موجب دلزدگی مردم از وضع موجود شده است وعده دادن بدون پشتوانه واقعی و به عبارتی صرفا شعار دادن است.

استاد دانشگاه یزد اظهار داشت: وقتی یک نفر وعده می‌دهد طبیعی است که این وعده باید دارای یک پشتوانه واقعی نیز باشد اما وقتی صرفا شعار داده شود و وعده‌ها از دایره واقعیات فراتر می‌رود، امکان جذب آراء مردم کمتر می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: کاندیداها باید تمرکز خودشان را روی مسائلی بگذارند که جامعه به طور جدی درگیر آن است و امروز اولین و فوری‌ترین مشکل جامعه، مسائل اقتصادی و تورم است لذا کاندیداها باید بصورت مشخص و نظام‌مند به این مسائل در تبلیغات و مناظرات بپردازند.

وی عنوان کرد: کاندیداها باید برای جذب طیف‌های مختلف فکری جامعه تلاش کنند و من معتقدم کاندیداهای حاضر در صحنه طیف‌های گوناگون را نمایندگی می‌کنند و البته آن‌ها باید به صراحت اعلام کنند که نماینده کدام طیف هستند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: نامزدهای انتخابات، درباره دایره اختیارات رئیس‌جمهور با مردم صحبت کنند و برای مردم تبیین کنند که رئیس‌جمهور چه میزان اختیارات در قانون اساسی دارد و تا چه حد می‌تواند در حل مشکلات کشور تعیین کننده باشد.

طاهری ادامه داد: رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی است و نقش بسیار زیاد و بزرگی در کشور دارد و باید کاندیداها این مسئله را برای مردم روشن کنند و به عبارتی اهمیت انتخابات ریاست جمهوری را به مردم نشان دهند.

وی تأکید کرد: باید برای طیف‌های مختلف جامعه تبیین شود که عدم حضور بخشی از مردم در انتخابات موجب خواهد شد تا آن‌ها از یک حق طبیعی انتخاب محروم شوند و در واقع دیگرانی که پای صندوق رأی می‌روند به جای آن‌ها هم انتخاب می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد تصریح کرد: حتی اگر کسانی آنچنان علاقه‌ای به نظام جمهوری اسلامی هم نداشته باشند، اگر به خاک ایران علاقه‌مند هستند و ایران را واقعا دوست دارند باید پای صندوق رأی بروند چرا که افزایش مشارکت در انتخابات موجب ارتقا جایگاه ایران خواهد شد.

طاهری یادآور شد: کسانی که امروز در صحنه انتخابات حضور دارند و نامزد ریاست جمهوری شده‌اند باید مردم را اقناع کنند که راه‌حل تغییر وضع موجود، حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ریاست جمهوری دانشگاه یزد پای صندوق وضع موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران