Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@11:18:50 GMT

سطح زندگی طلبه‌ها از متوسط جامعه پائین تر است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۱۰۸

سطح زندگی طلبه‌ها از متوسط جامعه پائین تر است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با اشاره به سطح زندگی طلاب خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند که تمام امکانات دست طلاب است و آنها در رفاه کامل زندگی می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه خیلی پائین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با قدردانی  از برنامه ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از حوزویان گفت: از رویکرد هدفمندی و راهبردی و همچنین داشتن جامعیت در فکر و طرح در مرکز خدمات تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.


وی با تأکید بر اهمیت ارتباط بیشتر مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ارتباط و هماهنگی بیشتر دو مرکز، باعث نظم بخشیدن به امور و نیز خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به طلاب خواهد شد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به سطح زندگی طلاب خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند که تمام امکانات دست طلاب است و آنها در رفاه کامل زندگی می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه خیلی پائین تر است.
آیت‌الله حسینی بوشهری مرکز خدمات را یک پشتوانه ارزشمند دانست و افزود: وظیفه مرکز مدیریت تعلیم و تربیت طلاب و وظیفه مرکز خدمات پشتیبانی و حمایت از طلاب می‌باشد. هر چه حوزه از نظر علمی و مرکز خدمات از نظر پشتیبانی، با یکدیگر همراه باشند، انتظار حوزه پویاتری را خواهیم داشت.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر این حمایت و پشتیبانی هدفمند باشد باعث رشد علمی و پژوهشی طلاب می‌شود. به عبارت دیگر باید دنبال کنیم که در قبال این حمایت چقدر طلاب پیشرفت کرده‌اند و اوضاع درسی آنها را رصد کنیم.
امام جمعه قم مرکز خدمات و مرکز مدیریت را مکمل هم دانست و خاطر نشان کرد: اگرچه مرکز خدمات یک مرکز مستقل و زیر نظر مقام معظم رهبری است اما فلسفه وجودی مرکز خدمات، حمایت و پشتیبانی از مرکز مدیریت و مراکز حوزوی است.
نمایند مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طلاب مرزبانان دین اسلام هستند و خدمت به آن‌ها یعنی خدمت به اسلام، افزود: خدمت‌رسانی به طلاب دارای افتخار بالا و اجر بسیار بالاتری است و افرادی که در این عرصه خدمت می‌کنند زحماتشان از دید خداوند دور نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه تقسیم کار درست و منطقی بر اساس شرح وظایف باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اگر مسئولین با هم برنامه‌ریزی کنند و خروجی برنامه یک چیز بشود، اختلاف و منازعه‌ای پیش نمی‌آید و خدمت‌رسانی بهتری می‌توانند انجام دهند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس جدید مرکز خدمات به گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت و گفت: اقدامات مناسب و سامانه‌های خوبی ایجاد شده است تا طلاب نیازی به مراجعه حضوری به مرکز نداشته باشند و به صورت مجازی امور خود را پیگیری کنند که باید چنین اقدامات و ابتکاراتی در این مرکز ادامه یاید.
وی با اشاره به مستقل بودن مرکز خدمات خاطرنشان کرد: این استقلال به این معنا نیست که یک نگاه رقابتی و دوگانگی در حوزه علمیه ایجاد شود بلکه تمامی مراکز باید یک هم‌افزایی و وحدت و اتفاق‌نظر داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با اشاره به رایزینی هایی که با وزارت مسکن، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی صورت گرفته، گفت: ما قرار است حدود 1000 خانه برای طلاب واجد شرایط در سراسر کشور درست کنیم.

وی در ادامه گفت: برای هم‌افزایی و هماهنگی، جلساتی با مرکز مدیریت و جامعة المصطفی العالمیة داشته‌ایم و این هم‌افزایی در برنامه‌ها و جلوگیری از موازی کاری‌ها بین مراکز مطلوب است.
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی همچنین به معرفی برنامه‌های دیگر مرکز خدمات از جمله بخش‌های فرهنگی، معیشت و کارآفرینی، صندوق قرض‌الحسنه و سلامت و امور بیمه پرداخت.
منبع: ایسنا برچسب ها: طلبه ، ناطقان ، جامعه ، مدرسین ، رفاه ، جامعه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طلبه ناطقان جامعه مدرسین رفاه جامعه مرکز مدیریت مرکز خدمات سطح زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرحوزه علمیه اصفهان در نشست مدیران مدرسه علمیه حوزه علمیه اصفهان، یکی از چالش‌های پیش روی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز علمی- آموزشی حتی دانشگاه‌ها را جذب جوانان دانست و گفت: بدانید برای خدا می‌خواهید حوزه را اداره کنید و وابسته به جایی نیستید و درصورتیکه تلاش کنید افرادی را جذب دین کنید، با احساس مسئولیت بهتری کار می‌کنید.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادخطاب به مدیران مدارس علمیه افزود: مدرسه علمیه‌ای در اختیار ما قرار گرفته است و همه می‌خواهیم یک کار را انجام دهیم و آن ترویج دین است، همچنین باید مدنظر داشت این که کشور به روحانیون عالم و باسواد نیاز دارد و ما نیز در گوشه‌ای می‌خواهیم به وظیفه خود عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: یکی از موانع رونق جذب افراد به حوزه‌های علمیه، تسهیل شدن مسیر ورود به دانشگاه‌ها و دریافت مدارک متعدد دانشگاهی با گذشت چهار سال و یا کمتر است که این افزایش ورود به دانشگاه‌های مختلف کشور بدون برنامه بلند مدت و نیازسنجی، برای آینده کشور، احساس نگرانی و خطر فراهم می‌کند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مسئله دیگری که بر آن تاکید داریم این است که در سال اول دوره طلبگی بیشتر به مسئله اعتقادی طلاب و آشنایی با قرآن کریم پرداخته شود، به دلیل این که اگر طلبه در طول مسیر از طلبگی انصراف داد علمی آموخته باشد.
عضو خبرگان رهبری، مغتنم شمردن فرصت انسان سازی را در حوزه علمیه امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند توفیق داده که می‌توانید انسان بسازید و این بسیار مهم است، البته سختی نیز دارد و اساتید ملزم هستند درحین تدریس، مسائل اخلاقی را نیز بیان کنند و علاوه بر آن بهتر است از همان سال اول به طلبه گفته شود هفته‌ای یک روایت حفظ کند.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی