Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:32:45 GMT

۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۱۸۲

۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شد

هوشنگ نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت محصول از گندمزارهای مناطق جنوبی استان تقریبا به اتمام رسیده و عملیات برداشت در نقاط سردسیر و معتدل در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع ۶۹۵ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان ۴۱۵ میلیارد تومان آن پرادخت شده است.

نادری گفت: هرچند پیش‌بینی‌ها بر خرید ۲۲۰ هزارتن گندم در استان حکایت داشت اما تحقق این مقدار باتوجه به کاهش نزولات جوی بعید به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی ۵۰ هزار ریال و گندم دروم ۵۲ هزار ریال است.

برداشت ۲۰ هزار تن کلزا در ایلام

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: نزدیک به ۲۰ هزار تن کلزا با پایان یافتن برداشت این محصول از کشاورزان کلزاکار استان خریداری شد.

نادری افزود: هر چند پیش‌بینی‌ها بر تولید بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا بود اما به خاطر کاهش نزولات جوی این رقم محقق نشد.

وی افزود: امسال دانه روغنی کلزا را شرکت تولید روغن نازگل کرمانشاه به صورت قراردادی خریداری کرده و ۹۰ درصد مطالبات کلزاکاران نیز پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

سال زراعی گذشته (۹۹ - ۹۸) ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفت و مقدار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان برداشت شد.

ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.

برچسب‌ها گندم استان ایلام کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استان ایلام کلزا گندم استان ایلام کلزا اخبار کنکور استان ایلام هزار هکتار هزار تن تن گندم ۲۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد