Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:16:12 GMT

درخشش فارغ‌التحصیل دانشگاه زنجان در المپیاد کشوری

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۲۲۷

درخشش فارغ‌التحصیل دانشگاه زنجان در المپیاد کشوری

ایسنا/زنجان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته ژنتیک و تولید گیاهی دانشگاه زنجان در المپیاد علمی کشور مدال طلا کسب کرد.

سونا کریمی؛ دانشجوی کارشناسی رشته ژنتیک و تولید گیاهی در بیست و پنحمین دوره المپیاد علمی کشور موفق به کسب مدال طلا شد. وی با معدل ۱۹.۱۶ از گروه مهندسی ژنتیک و تولید گیاهی دانشکده کشاورزی فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب علمی، هر ساله المپیاد علمی دانشجویی را برگزار می‌کند و دانشجویان سال سوم به بالای دوره کارشناسی می‌توانند به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز در المپیاد علمی دانشجویی شرکت کنند.

در المپیاد متمرکز، دانشجویان با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد که همزمان با المپیاد متمرکز است، می‌توانند در رشته‌های مختلف المپیاد شرکت کنند که شرایط و ضوابط آن همانند آزمون کارشناسی ارشد است.

پس از بررسی و اعلام نتایج در صورتی که جزو ۱۵ نفر اول (با کسب حد نصاب نمره علمی بدون احتساب معدل) باشند به مرحله دوم المپیاد راه پیدا می‌کنند.

در حالت غیرمتمرکز دانشجویان ممتاز سال سوم به بالا در مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون المپیاد (غیر متمرکز) در مراکز قطب‌ها می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

در روش مذکور، دانشگاه‌های کشور به ۸ منطقه دانشگاهی تقسیم شده (قطب دانشگاه زنجان و تبریز) و تیم‌های معرفی شده از هر دانشگاه (هر رشته حداکثر ۵ نفر) ابتدا در مراکز این قطب‌ها به طور همزمان با یکدیگر به رقابت پرداخته، سپس برگزیدگان هر منطقه در کنار برگزیدگان المپیاد متمرکز در مرحله نهایی شرکت می‌کنند.

مرحله نهایی المپیاد معمولاً هر سال با شرکت منتخبان مرحله اول المپیادهای متمرکز و غیرمتمرکز در تهران برگزار شده و نتایج این آزمون اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان المپیاد علمی دانشجویی المپیاد علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

حسن هاشمی پور عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در سال ۱۴۰۳ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام رشته مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و، ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش‌های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دیگر خبرها

  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد