Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@07:44:16 GMT

اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۲۸۴

اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد و لازم است وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه‌ها با مصرف سوخت پاک سرمایه گذاری کند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های مدیریت اضطراری مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ هماهنگ شد، جلسه‌ای برگزار و به مواردی همچون کاهش مصرف برق در ساختمان‌های اداری، نهادهای عمومی و بانک‌ها تا حد ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، کاهش ۹۰ درصدی برق در ساعات تعطیل و خاتمه کار، خاموش کردن همه روشنایی‌ها و وسایل سرمایشی پس از ساعات کار و تنظیم وسایل سرمایشی روی دمای ۲۶ درجه تاکید و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر جلب همکاری صنایع در طرح‌های مدیریت صنعت و کاهش بار با هماهنگی مدیریت برق تأکید شد همچنین بر استفاده حداکثری از مؤلفه‌های انرژی و موتور برق‌ها در ادارات، بیمارستان‌ها، صنایع و همه مراکز و تعدیل روشنایی جاده‌های بین شهری تاکید و این موارد به شهرداری و اداره راهداری ابلاغ شد.

با مشترکان پرمصرف برق برخورد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با مشترکان پرمصرف تجاری و خانگی برخورد می‌شود، تصریح کرد: در هفته گذشته سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر با مصرف چهار مگاوات شناسایی شد که بیشتر در کارگاه‌ها و کوره‌ها بوده و از ابتدای سال تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ ماینر با مصرف ۹ و نیم مگابایت شناسایی و با آنها برخورد شده است.

وی افزود: مصرف این ماینرهای شناسایی شده به اندازه ۱۹ هزار منزل مسکونی بوده است که هر مگابایت برق مصرفی ماینرها به اندازه دو هزار واحد مسکونی است، در استان مزارعی برای فعالیت این ماینرها در غرب و شرق پیش بینی شده اما هنوز برای آنها اقدامی صورت نگرفته، در این شرایط کم برقی هم مصوب شد که ماینرها چه مجاز و چه غیرمجاز به هیچ عنوان کار نکنند.

لزوم تأمین برق اضطراری در چهارراه‌های اولویت‌دار

شیشه فروش تصریح کرد: مقرر شد شرکت‌های تولید برق جدول خاموشی‌ها را مرتب در سایتشان بگذارند و مشترکین با مراجعه به این سایت‌ها از آخرین وضعیت خاموشی‌ها با خبر شوند و مقرر شد تمام موارد خاموشی صنایع به مشترکین اعلام شود و حتی به شهرک‌های صنعتی در موضوع قطعی برق پیامک دهند همچنین جلسه‌ای اختصاصی برای رفع مشکلات قطع برق صنایع برگزار شود.

وی ادامه داد: مقرر شد برای تأمین برق واحدهای آموزشی به دلیل امتحانات خردادماه جلسه‌ای اختصاصی برگزار شود همچنین در مورد تأمین برق چهارراه‌ها شهرداری موظف شد سیستم برق اضطراری را در چهارراه‌های اولویت دار نصب کند و پلیس راهنمایی رانندگی، راه و شهرداری برای رفع مشکلات قطعی برق جلسه مشترکی بگیرند به منظور پیشگیری از خسارت قطعی برق اضطراری به صنایع مقرر شد شرکت‌های برق با آنها هماهنگ باشند و هرگونه قطعی برق اطلاع رسانی بشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق دارد و لازم است وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه‌ها با مصرف سوخت پاک سرمایه گذاری کند.

کد خبر 496899

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منصور شیشه فروش کمبود برق کمبود برق استان اصفهان قطعی برق در استان اصفهان قطعی برق چهارراه ها جدول خاموشی های اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قطعی برق مقرر شد دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد

شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند. از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

منبع: تجارت نیوز

tags # سهام عدالت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است