Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رستمیان با تأکید براینکه آموزش و پژوهش باید به یکدیگر گره بخورندگفت: آموزش های ما باید برای اثرگذاری بیشتر پژوهش محور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام« محمد حسن رستمیان» درمراسم اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان ضمن بیان اینکه می‌توان پژوهش را مهمتر از آموزش دانست  گفت: اثربخشی آن بیشتر از آموزش صرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: پژوهش به عنوان خروجی آموزش شناخته می‌شود و علمی که با پژوهش به مرحله عمل نرسد کارایی لازم را ندارد.

 

وی با تأکید براینکه مسئله علم زمانی به بار می‌نشیند که همراه با پژوهش باشد ادامه داد: اگر علم فقط مطالعه کردن باشد و حفظ کردن باشه هیچ بهره و محصولی به آن کسی که دارد علم و دانش را سپری می‌کند و در حال ادامه تحصیلات است، نمی رساند.

 

حجت الاسلام رستمیان با اشاره به اینکه در حوزه های علمیه میدان تبلیغ زمینه ای است برای رشد طلاب که البته همیشگی نیست اظهارداشت: میدان پژوهش برای همه ما باز بوده و از  همان پایه اول حوزه، وقتی که طلبه درس را شروع می‌کند، می‌تواند در کنار آموخته های خود، فعالیت پژوهشی را نیز داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه استان سمنان پژوهش را محصول علم دانست وافزود: بنده سال ها درس خوانده ام ولی آن چند سالی را که مشغول پژوهش بودم، متوجه شدم که تا پژوهش نباشد، طلبه نمی تواند به مفاهیم عمیق کتب حوزوی دست پیدا کند.

 

به گفته وی آموزش و پژوهش باید به یکدیگر گره بخورد؛ به تعبیر دیگر آموزش های ما پژوهش محور شود تا بتواند ثمر دهد.

 

حجت الاسلام رستمیان مشارکت برادران در پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان را نزدیک به ۲ برابر بیش از خواهران  عنوان کردوافزود: اما بیشتر برگزیدگان از خواهران بودند، این یعنی تولیدات خواهران باکیفیت‌تر بوده که امیدواریم در سال‌های آینده تعداد شرکت کنندگان خواهر بیشتر و کیفیت مقالات برادران نیز بهتر شود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش های پژوهش محور مدیر حوزه علمیه استان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند