Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:09:42 GMT

پرداخت تاکنون 22 میلیارد برای اجرای نیات موقوفات در یزد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۳۷۰

پرداخت تاکنون 22 میلیارد برای اجرای نیات موقوفات در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، جت‌الاسلام زارع زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اجرای امینانه نیات، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج فرهنگ وقف با نیت‌های به روز را از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان دانست و اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف جامعه را به سمت تعالی بیش از پیش سوق می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود بیش از۷۰۰ نیت متفاوت را از جمله ویژگی موقوفات در استان یزد دانست و افزود: نیات مذهبی نظیر روضه خوانی، اطعام، افطار، پخت نان، طبخ آش و سورک و قربانی گوسفند)  با بیش از ۹ میلیارد ریال و نیات خیریه شامل (خیرات و مبرات، کمک به فقرا و مساکین ، لباس و دارو و درمان )  با بیش از هشت میلیارد ریال بیشترین سهم اجرای امینانه نیات موقوفات  را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد سایر اجرای نیات موقوفات را شامل نیات اجتماعی، عتبات عالیات، بقاع متبرکه، مدارس علوم دینی و مساجد دانست و گفت:  در زمان کنونی موضوعات متعددی برای فرهنگ وقف وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از جمله آن ها است.

حجت الاسلام زارع زاده در ادامه با بیان این‌که بیشترین اجرای نیات موقوفات استان دارای قید زمان و مکان مشخص است، تصریح کرد: اغلب اجرای نیات براساس شرح وقفنامه در محل و زمان مشخص قید شده ، قابلیت اجرایی دارد و خلاف آن امکان پذیر نیست، لذا از عمومیت مطلق خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: همه می‌توانیم به نوعی واقف باشیم و آن کمک در تحقق وقف‌های مشارکتی است که یکی از این نوع مشارکت‌ها برطرف کردن مشکلات  اقتصادی ، اشتغال زایی و معیشتی تعدادی از اقشار آسیب پذیر جامعه با کمک خیرین و نیکوکاران است.

مدیرکل اوقاف یزد در پایان گفت: از ابتدای امسال علاوه بر اجرای نیات از محل موقوفات استان ، حضور خیرین با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت تامین مایحتاج و همچنین کمک هزینه ازدواج اقشار مختلف جامعه بسیار پررنگ و در جهت ترویج فرهنگ خیر نقش بسزایی داشتند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه خیرین وقف استان یزد مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد حجت الاسلام زارع زاده خبرگزاری فارس نیات موقوفات اجرای نیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرزبانی هرمزگان سردار بهادر اسماعیلی در تشریح این خبر افزود: مرزبانان هرمزگان در نوار مرزی و پایگاه‌های دریابانی از ابتدای امسال، با اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح‌های عملیاتی، ۲۳۷ فروند شناور غیرمجاز و متخلف حامل گازوئیل قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی میزان کشفیات سوخت و توقیف شناورهای متخلف امسال را نسبت به زمان مشابه در سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۰۰ و ۵۶ درصد اعلام کرد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان ادامه داد: در این مدت با تلاش مرزبانان پایگاه‌های دریابانی مستقر در نوار مرزی مقدار سه میلیون و ۷۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سردار اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: مرزبانان استان با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدیده شوم و قاچاقچیان به صورت قاطع، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌کنند.

کد خبر 6099493

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است