Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر مولایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هرچند ظرفیت هر یک از این پردیس‌ها ۲۲۰ نفر است اما با ظرفیت سازی و تبدیل فضاهای غیر خوابگاهی به خوابگاهی، ظرفیت خوابگاهی پردیس‌های موجود در این استان به یکهزار نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای اینکه فضای فیزیکی شادابی برای معلمان آینده ایجاد شود، چهار بلوک خوابگاهی موجود نیاز به نوسازی دارد در این ارتباط  ۲ مجتمع آموزشی اداری پیش بینی شده که نقشه کار آنها آماده است و در صورت اجرا در کنار فضای آموزشی موجود می‌تواند نیاز دانشگاه فرهنگیان بوشهر را برای چند سال برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولایی یادآور شد: این مجتمع‌های آموزشی با زیربنای هر کدام ۲ هزار متر در چهار طبقه طراحی و همه مجوزهای آن نیز صادر شده و قرار است با همت خیران و اعتبارات دولتی اجرا شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: هرچند تاکنون خیران در گام نخست ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این ۲ پروژه تامین کرده اند اما این برای آغاز کار است و از طرف سازمان مرکزی نیز برای هر پردیس ۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و قرار است به همین میزان نیز از اعتبارات متوازن استانی از سوی استانداری بوشهر برای ساخت این مجموعه ها هزینه شود. 

مولایی تاکید کرد: همچنین امیدواریم در کنار اعتبارات دولتی، از طرف بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان نیز این پروژه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود در اول مهر دانشگاه فرهنگیان میزبان یکهزار و ۸۰۰ دانشجو معلم باشد، تامین ۲۵۰ تا ۳۰۰ اتاق فضای خوابگاهی از مهمترین نیازهای این دانشگاه به شمار می‌رود که باید با توسعه فضای موجود این مشکل در استان برطرف شود.

مولایی در بخش دیگری گفت: استان بوشهر دارای ۱۶ هزار معلم است که از این افراد ۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و ۸۰ درصد آنها متقاضی ادامه تحصیل هستند. 

وی ادامه داد: براساس بررسی انجام شده ادامه تحصیل این شمار از معلمان در دانشگاه‌های غیر تخصصی تربیت معلم اتفاق می‌افتد که دانشگاه فرهنگیان به عنوان بانیان امر آموزش معلمان در استان بوشهر نسبت به این رویه معترض است و اگر قرار است معلمان ادامه تحصیل بدهند باید این کار در این دانشگاه که متعلق به فرهنگیان است براساس نیازهای آموزش و پرورش انجام شود.

مولایی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۷ استان کشور موفق به راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان شده‌اند گفت: در این ارتباط امیدواریم با تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه شیراز و راه‌‍اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد بتوانیم به توسعه آموزش عالی فرهنگیان بپردازیم. 

وی در باره رویکرد پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: رویکرد این دانشگاه تاکنون فقط آموزشی بوده و با تبدیل مرکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان این رویکرد تغییر کرده و امروز در کنار آموزش به امر پژوهش نیز پرداخته می‌شود.

مولایی اضافه کرد: دراین ارتباط در ۲ سال گذشته ۱۵ کتاب چاپی و ۳۰ مقاله معتبر از سوی اعضای هیات علمی و کادرآموزشی این دانشگاه در ژورنال‌های بین المللی و ملی به چاپ رسیده‌است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر نیز مجوز انتشار یک ژورنال علمی در رشته زبان انگلیسی برای دانشگاه فرهنگیان بوشهر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده‌ایم که بعد از دانشگاه شیراز و دانشگاه چمران اهواز سومین نشریه تخصصی زبان انگلیسی در جنوب کشور منتشر شود که این می‌تواند برای دانشگاه فرهنگیان یک مزیت به شمار آید.

به گفته مولایی، در بعد هیات علمی تقاضاهای زیادی در رشته‌های علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی، آموزش ریاضی به وزارت علوم ابلاغ و سهمیه جذب هیات علمی برای دانشگاه در فراخوان‌ها داده شده و انتظار می‌رود هیات علمی مورد تائید وزارت علوم برای دانشگاه فرهنگیان جذب شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: در زمان حاضر با قطب بندی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه فرهنگیان هر سال میزبان دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی هستیم و بیش از ۶۰ درصد دانشجو معلمان این استان  در این رشته مشغول به تحصیل هستند اما با توجه به اینکه استان بوشهر در بعضی رشته‌های دیگر هم قطب علمی به حساب آمده در رشته زبان انگلیسی، تربیت بدنی، علوم اجتماعی و مشاوره نیز میزبان دانشجو معلمان استان‌های جنوبی کشور در مقطع کارشناسی است.

در زمان حاضر یکهزار و ۵۰۰ دانشجو معلم در پردیس‌های استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند که از این شمار ۲۸۸ دختر و پسر فارغ التحصیل می‌شوند و پیش بینی می‌شود در سال جدید تحصیلی نیز ۴۵۰ دانشجو معلم جدید جذب شود.

همچنین ۲۰۰ نفر استاد نیز در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر مشغول به تدریس هستند.

برچسب‌ها بوشهر خوابگاه دانشگاه فرهنگیان دانشجومعلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر خوابگاه دانشگاه فرهنگیان بوشهر خوابگاه دانشگاه فرهنگیان دانشجومعلم اخبار کنکور دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برای دانشگاه زبان انگلیسی زمان حاضر دانشجو معلم هیات علمی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه به همین منظور در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، مالک پناهی تمشیت مدیریت امور پردیس های استان اردبیل اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی است.» و بر این اساس بکارگیری تمام توان دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در راستای تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با تسلیت سالگرد شهادت استاد اخلاق و علم، شهید مطهری و تبریک هفته معلم، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان انسان ساز هستند و می توانند در تربیت فرزندان کشور تاثیر گذار باشند.

مهدی رهبر بیان کرد: به همین دلیل شغل معلمی به مثابه شغل انبیاء قلمداد می شود چرا که در این حرفه هدایت و آموزش همراه با هم انجام می شود.

حجت السلام حمیدوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به آیات قرآن بر والا بودن جایگاه و ارزش معلمی و مسئولیت خطیر آن تاکید کرد و گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و تحویل آن‌ها به نظام آموزش و پرورش است چرا که این دانشجومعلمان آینده سازان این مملکت هستند.

سرپرست جدید بنت الهدی صدر اردبیل نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اولین نکته مهم در بیانات مقام معظم رهبری بحث تبیین و جایگاه مقام معلمی است، ایشان معلمی را یک حرفه می دانند و تاکید دارند اگر بخواهیم معلمان خوبی داشته باشیم تا نسل با ارزش تربیت کنند قطعا باید جایگاه معلمی تبیین شود.

لیلا رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تربیت نسل جدید می داند و تاکید دارد که امنیت، سلامت، ارزش و معنویتمان را مدیون نیروی انسانی هستیم و نیروی انسانی را دانشگاه فرهنگیان تربیت می کند.

وی گفت: امیدواریم با همیاری و همدلی و کمک جمعی مسئولان، در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان گام برداریم.

کد خبر 6097186

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان