Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرآن کریم می فرماید:(اى قارون!) در آنچه خداوند به تو داده است، سراى آخرت را جستجو نما و (در عین حال) بهره ‏ات را نیز از این دنیا فراموش مکن...

به گزارش خبرگزاری شبستان، قرآن کریم می فرماید  وَابْتَغِ فِیمَآ آتَاکَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا وَ أَحْسِن کَمَآ أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْکَ وَ لَاتَبْغِ الْفَسَادَ فِى الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَایُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ‏ یعنی آنکه : (اى قارون!) در آنچه خداوند به تو داده است، سراى آخرت را جستجو نما و (در عین حال) بهره ‏ات را نیز از این دنیا فراموش مکن و همان‏گونه که خداوند به تو احسان کرده است، تو نیز (از این ثروت به دیگران) احسان نما و به دنبال فساد در زمین مباش که خداوند، فسادگران را دوست نمى ‏دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت على‏ (ع) در تفسیر جمله‏ى «لاتَنسَ نصیبک من الدنیا» فرمود: «یعنى از سلامتى، قوّت، فراغت، جوانى و شادابى خود براى آخرت استفاده کن».در این آیه به چند دستور و رهنمود تربیتى اشاره شده است:الف: توجّه داشتن به آخرت، همراه با بهره‏ مندى از دنیا.ب: احسان به دیگران با توجّه به الطاف خداوند به انسان.ج: دورى از فساد با توجّه به «اِنّ اللّه لایحبّ المفسدین».

 دنیا مزرعه‏ ى آخرت است. «وابتغ فیما اتاک اللّه الدار الآخرة» (به قارون گفته شد: از این امکانات سراى آخرت را دنبال کن.)؛ دارایى ثروتمندان، از آنِ خداست. «اتاک اللّه»؛ آخرت را باید با جدیّت دنبال نمود، هر چند دنیا را نیز نباید فراموش کرد. «ابتغ - لا تنس»؛ مال و ثروت مى ‏تواند وسیله‏ سعادت اُخروى گردد. «وابتغ فیما اتاک اللّه الدّار الآخرة»؛ موعظه‏ى ثروتمندان، کار پسندیده‏اى است. «وابتغ...»؛ هرکس به سهم و نصیب خود اکتفا کند وباقى را صرف آخرت نماید. «وابتغ... و لاتنس نصیبک...»؛ در موعظه، به نیازهاى طبیعى هم توجّه داشته باشیم. «لاتنس نصیبک»؛ ثروت بى‏ حدّ، بهره‏ مندى بى‏حساب رابدنبال ندارد. نصیب هرکس محدود و مشخّص است. «نصیبک»
 آخرت‏طلبى از طریق احسان به دیگران است. «وابتغ... و اَحسن»؛براى دعوت دیگران به احسان، یادآورى احسان الهى در حقّ آنان کارساز است. «اَحسن کما اَحسن اللّه الیک»؛  سرمایه ‏داران بى ‏ایمان، در معرض فساد هستند. «لا تبغ الفساد» از مهم ترین پیام های این آیه است.



 

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: درسی از قرآن تفسیر قرآن خبرگزاری شبستان ى آخرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا