Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:59:56 GMT

بدهی صداوسیما به ورزش ۶۰ میلیارد تومان می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۹۵۰

بدهی صداوسیما به ورزش ۶۰ میلیارد تومان می‌شود!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در سال ۹۵ مقوله حق پخش تلویزیونی رقابت های ورزشی در برنامه پنج ساله ششم توسعه لحاظ و سازمان صداوسیما ملزم شد که حق پخش تلویزیونی رقابت های ورزشی را پرداخت کند، اما این مسئله باز هم مورد توجه سازمان صداوسیما قرار نگرفت تا در نهایت موضوع در قانون بودجه سال ۹۹ مدنظر قرار گرفت و سهم وزارت ورزش ۳۰ و سهم سازمان صدا و سیما ۷۰ درصد تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مشخص شد که به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند. وجوه واریزی از محل ردیف ۴۹-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) این قانون به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و ۷۰ درصد در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

در این قانون، همچنین درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع بند(پ) ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه در ردیف ملی ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بر این اساس سهم سازمان صدا و سیما ۳۵ و سهم وزارت ورزش ۱۵ میلیارد تومان است.

با این وجود اما سازمان صدا و سیما تا به امروز سهم ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده بر اساس قانون بودجه سال ۹۹، از محل درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به وزارت ورزش پرداخت نکرده است. در این راستا، بر اساس اعلام ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به ایسنا، صدا و سیما در سال ۹۹ مبادرت به واریز درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور نکرده است و اینگونه سهم ۳۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان از محل مربوطه پرداخت نشده است؛ مسئله ای که از سوی این وزارتخانه به نهادهای نظارتی گزارش شده است.

پیش از اتمام سال ۹۹ نیز، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به ایسنا اعلام کرد تا پایان دی ماه، حتی یک ریال هم از سوی سازمان صداوسیما به این حساب واریز نشده است و در هر صورت نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی از وزارت ورزش خواستار ارائه گزارش شدند و ما نیز اعلام کردیم که این سازمان به قانون عمل نکرده و باید پاسخگو باشد، در نهایت هم امیدواریم نهادهای نظارتی پیگیری های لازم را انجام دهند، چرا که این مبلغ حق ورزش ایران است و به تمام رشته های ورزشی تعلق دارد.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم شود، مسئله ای که در لایحه اصلاحی ارائه شده از سوی دولت به مجلس جایی نداشته است تا اینگونه و با همین رقم به قانون تبدیل شود.

بنابراین سهم وزارت ورزش و جوانان از سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی که ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰ درصد است که برابر ۴۵ میلیارد تومان می شود و با لحاظ بدهی ۱۵ میلیارد تومانی سازمان صدا و سیما به وزارت ورزش و جوانان مطابق قانون بودجه، در سال جاری بدهی این سازمان به ورزش ایران معادل ۶۰ میلیارد تومان خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صداوسیما مسابقات ورزشی حق پخش تبلیغات بدهی انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وزارت ورزش و جوانان سازمان صدا و سیما قانون بودجه سال میلیارد تومان بر اساس سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رسول شکری نیا امروز در هیات استانی بررسی تبلیغات دور دوم انتخابات در گنبدکاووس گفت : در این دوره ما پذیرفتیم فیلم های تبلیغاتی هر دو نامزد را تهیه کنیم و هر فیلم بین سه تا پنج بار از طریق شبکه استانی پخش می شود.

او افزود : در این مرحله حداقل سه تا پنج مناظره نیز پخش خواهیم کرد.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان همچنین گفت : برای پخش زنده لحظه شمارش آراء هم برنامه ریزی کردیم.

دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه چارچوب کلی تبلیغات همچون گذشته است تاکید کرد : این دوره از انتخابات هم باید دور از تخریب رقباء ، خرید و فروش رای ، ندادن وعده های خارج از اختیارات و پرهیز از راه اندازی کاروانالهای تبلیغاتی باشد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد افزود: بر اساس جدول زمانبندی اجرایی انتخابات، نامزدهای راه یافته به مرحله دوم می توانند از ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته فعالیت تبلیغاتی خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

وی بیان کرد: بر اساس تبصره چهار ماده ۱۰ قانون انتخابات، همه رای دهندگان مرحله دوم فقط در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رای دادند، شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.

او گفت : قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیتهای انتخاباتی این دوره نیز اجرایی می شود و هر نامزد باید یک نماینده مالی معرفی کند.

مهاجر معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گلستان هم قانونمداری در فرایند انتخابات را یک تکلیف شرعی دانست.

انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به ‌حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و قرجه طیار و عبدالحکیم آق‌ارکاکلی در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان